@butcherek: zawsze mnie to kręciło, od małego latałem z amatorską kamerą na rożnych imieninach babć, wujków itd :) miałem znajomego w tej telewizji i mnie 'wkręcił'. pół roku intensywnej nauki u boku doświadczonego operatora no i dalej poszło z górki
1.stabilizacja to statyw naramienny fotonu. dodatkowe światło to nakamerowa lampa, reporterska lub większa. zabieram ze sobą światła "budowlane", ale rzadko je rozstawiam
2.mysle ze jak najbardziej sie da. na początku zawsze robie przebitki na ludziach, a potem resztę
Zdarza Ci się nie nacisnąć REC? Tzn wydaje Ci się, że nagrywasz, a po fakcie okazuje się, że kamera była cały czas na czuwaniu.
Pytam, bo nie wiem, czy ze mnie taki gapa, czy zdarza się to większej ilości osób. Na szczęście w prawie każdym wypadku nie nagrałem niczego ważnego, ale raz czy dwa był z tego niezły kocioł, bo nie nagrało się coś, czego nie można było powtórzyć;)
@Przyszly_Prezydent: szczerze mówiąc nie zdarza mi się coś takiego. raz mi się zdarzyło, jak pracowałem na pd170, która ma skłonność do tzw. kasety czyszczącej. włączyłem REC i kamerkę zostawiłem, nie patrząc na to, że się nie nagrywa
Jak się to robi, że głos jest zawsze zsynchronizowany z obrazem? Przecież czasem dźwięk nagrywa się osobno, a wtedy 1s audio to nie to samo co 1s video
@zdembialem: w jakiej sytuacji dźwięk nagrywa się osobno? w setkach (wypowiedziach ludzi) zawsze jest tak, że jest zsynchronizowany, bo po prostu tak się nagrywa
1. Czy miałeś okazję porozmawiać z ludźmi pracującymi w Twojej dziedzinie, tylko na filmach pełnometrażowych? Jeżeli tak, to czym się to różni od Twojej roboty?
@sm30: 1.oj tego się nie da określić też :) czasami od 8 rano do 12 w nocy, jak jest konieczność też zmontowania czegoś, a czasami jeden materiał, który zajmie mi godzinę i resztę dnia mam wolnego
2.przysnąć nie, bo z kamerą zawsze coś "trzeba robić", ale są nudne sytuacje, jak np. relacje z różnych koncertów
Komentarze (172)
najlepsze
dlaczego zdecydowałeś się na tą pracę?
1. jaki sprzęt używasz na weselach - światło, krany, stabilizacja?
1a. Rozstawiasz dodatkowe światło w kościele lub na sali weselnej?
2. Co sądzisz o zasadzie " nie da się nakręcić części w kościele na jedną kamerę" ?
1.stabilizacja to statyw naramienny fotonu. dodatkowe światło to nakamerowa lampa, reporterska lub większa. zabieram ze sobą światła "budowlane", ale rzadko je rozstawiam
2.mysle ze jak najbardziej sie da. na początku zawsze robie przebitki na ludziach, a potem resztę
Pytam, bo nie wiem, czy ze mnie taki gapa, czy zdarza się to większej ilości osób. Na szczęście w prawie każdym wypadku nie nagrałem niczego ważnego, ale raz czy dwa był z tego niezły kocioł, bo nie nagrało się coś, czego nie można było powtórzyć;)
Masz jakiś namiar na gotowe szablony/efekty? (Chodzi mi o to jak kręcisz śluby itp.)
W czym obrabiasz video?
2. Jakie są maksymalne zarobki w Twoim fachu?
3. Czy cały dzień ganiasz z kamerą na ramieniu?
4. Będziesz drugim Januszem Kamińskim?? :)
2.ciezko mi powiedzieć, jeśli chodzi o samą pracę w telewizji to stawiałbym w granicach 4500zł
3.bywa, że cały dzień, bywa, że godzinę. rzadko na ramieniu, preferuję statyw, podobnie jak ogólnopolskie stacje
4.oczywiście, liczę na oscara za jakieś wesele albo studniówkę :)
2.czy zdarzylo Ci sie przysnac podczas nudnego reportarzu?
2.przysnąć nie, bo z kamerą zawsze coś "trzeba robić", ale są nudne sytuacje, jak np. relacje z różnych koncertów