Ksenony i bi-ksenony - na czym polega montaż i naprawa. Poradnik
Reflektory ksenonowe lub bi-ksenonowe są coraz częstszym elementem wyposażania samochodu. Jak one działają, jakie są ich wady i zalety i co zrobić, by zamontować ksenony do auta, które ich nie ma?
regiomoto z- #
- #
- #
- #
- #
- 47
Komentarze (47)
najlepsze
Te auta które oślepiają mają najczęściej chińskie ksenony z allegro za 2 stówki włożone w miejsce oryginalnych żarówek halogenowych.
O ile ktoś to wsadzi w lampę z soczewką, jeszcze jako się da sie żyć, ale użycie tego w reflektorach bez soczewki, a szczególnie w takich z ryflowanym szkłem, to już głupota do potęgi. Świeci
Komentarz usunięty przez moderatora
Czyli, że każdy reflektor jest zasilany czymś w stylu głównego silnika spalinowej lokomotywy? Czy też załączenie ksenonów powoduje natychmiastowe zblokowanie kół przez obciążenie hiperalternatora?
(wg artykułu: 15000V * 85A = 1275kW na jedną lampę, przeciętny silnik samochodowy ma jakieś 100kW, lokomotywa
Rzeczywista
Pseudo xenony albo xenony ze spierniczoną regulacją, to niestety ból, taki sam jak źle ustawione światła zwykłe, nie wiem czemu tych baranów nikt nie karze, to większe zagrożenie niż to przekraczanie prędkości o 20-30 km/h, za
Komentarz usunięty przez moderatora
Siuuur.
Pozatym durny, sponsorowany artykul.
@bigger:
W 11-letnim e39 fabryczne ksenony świecą do dziś. Widać Toyota wsadzała badziewie. Co do Mercedesa, też jestem w stanie uwierzyć niestety.