Motion capture (mocap) – technika stosowana w filmach i grach komputerowych, polegająca na „przechwytywaniu” trójwymiarowych ruchów aktorów i zapisywaniu przez komputer. Dzięki niej zarejestrowane postaci poruszają się bardzo naturalnie i realistycznie, a przechwycone dane są gotowe do dalszej obróbki. Technologia ta nie zastępuje w pełni pracy animatora, wnosi jednak znaczące wsparcie do procesu animacji. Aby stworzyć animacje za pomocą tej techniki potrzebne są kamery oraz markery (czujniki). Aktor zakłada na siebie czarną kamizelkę po czym mocuje się markery. Jeśli kamery są już rozstawione można przystąpić do pracy. Kiedy człowiek się poruszy jego ruchy przekierowywane są do komputera i podlegają dalszej obróbce (między innymi czyszczeniu animacji).
Ja... wreszcie mój temat. Aż założyłem nowe konto :) Takie rzeczy robimy na zwykłym (ale mocnym) PC już dziś. Bawimy się tak na Pradze w firmie DigitalEmotions :) Polecam Waszej uwadze www.Avatar4Parks.com Ja jestam Adrian i zajmuję się Motion Capture od 2007. Mój filmik z produkcji The Witcher wrzucam w powiązanych (ja to ten w czerwono-szarym). Gdyby ktoś z Was miał pytania, lub zlecenia ;) zapraszam na moją stronę www.mocap.pl
Komentarze (14)
najlepsze
http://vimeo.com/18275127 , http://www.youtube.com/watch?v=MgrS5Lh6jHU
Oczywiście aktorzy budżetowi... ale np. elektroniczne oko kapitana jest bardzo dobre (połowa zrobiona komputerowo).
oczywiście real time ciągle nie do osiągnięcia, ale...