1. Amerykański standard szerokości torów kolejowych (odstępu szyn) wynosi 4 stopy, 8.5 cala. Prawda, że to dziwaczna liczba? A czy wiesz dlaczego taki właśnie standard się stosuje?
2. Ponieważ w ten sposób buduje się linie kolejowe w Anglii, a właśnie angielscy przybysze budowali amerykańskie linie kolejowe. Dlaczego jednak Angli cy budowali je właśnie tak?
3. Ponieważ pierwsze linie kolejowe, budowali ci sami ludzie, którzy budowali wcześniej linie tramwajowe,
@dziczku: mamy, ale z tego co wiem nie jest to wykorzystywane. Podobno kiedyś Ukraińcy robili jakieś problemy z tym, ale nie znam żadnych źródeł tej informacji.
jechałem do Sankt Petersburga PKP, wymieniali pode mna i calym skladem tory w grudniu, palniki, koksowniki, -23 st. zrobili to pod calym pociagiem w 40 minut. a za oknem wielkie tablice w kilku jezykach: "nie korzystać z toalety" :) good times.
@puchacz_rolny: mogę Ci powiedzieć co się dzieje ;P .... musisz poradzić sobie sam albo trzymać ;) kibelki zamknięte przez konduktora na czas zmiany ... a to ze 2 h niestety trwa ;/;/
jechaliśmy z polibudy na praktyki do Charkowa i jak to studenci to popijaliśmy piwko przez całą drogę. Jak całą drogę to zmianę podwozia też ;) skończyło się na tym, że część musiała wykorzystać puste butelki po "kubusiach" :D ...
@Radj: A ja owszem - odbywało się to po ichniej stronie, w dosyć wysokiej i długiej hali, która po obu stronach sklepienia miała wymalowane flagi wszelkich możliwych sowieckich republik ;) Mało tego - wagon, którym podróżowałem miał widocznie taki "dżings", że ktoś z obsługi wszedł do mojego przedziału, "zerwał" podłogę, odkręcił to coś, po czym po chwili przykręcił i już. Muszę jednak przyznać, że cała wymiana trwała bardzo krótko.
Komentarze (41)
najlepsze
1. Amerykański standard szerokości torów kolejowych (odstępu szyn) wynosi 4 stopy, 8.5 cala. Prawda, że to dziwaczna liczba? A czy wiesz dlaczego taki właśnie standard się stosuje?
2. Ponieważ w ten sposób buduje się linie kolejowe w Anglii, a właśnie angielscy przybysze budowali amerykańskie linie kolejowe. Dlaczego jednak Angli cy budowali je właśnie tak?
3. Ponieważ pierwsze linie kolejowe, budowali ci sami ludzie, którzy budowali wcześniej linie tramwajowe,
I nie powtarzaj mitów.
jechaliśmy z polibudy na praktyki do Charkowa i jak to studenci to popijaliśmy piwko przez całą drogę. Jak całą drogę to zmianę podwozia też ;) skończyło się na tym, że część musiała wykorzystać puste butelki po "kubusiach" :D ...
@vertoo: 2h ??? To ja już bym wolał przesiadkę do podstawionego po drugiej stronie peronu pociągu na szerszych torach.
Jednak wykłady dr Stajniaka się przydają ;)
Komentarz usunięty przez moderatora