Potwierdzam Tatra ma niesamowitą moc, tak się składa, że jestem kierowcą AHS DANA 152mm na podwoziu TATRY 815 8X8. Konstrukcja już ponad 30 letnia mimo to nadal sprawuje się bardzo dobrze, co wyczynia na poligonach to trzeba zobaczyć ,szczególnie na plażach Ustki gdzie wyjeżdża sytuacji beznadziejnych . Minusy? Spalanie w trasie 80-100l / 100km w terenie dochodzi do 180l.
@beamer: Może i nie seryjny, ale jakoś Jelcze/Stary/Autosany nigdy nie robiły kariery w rajdach offroadowych... Dwa Jelcze - również nie seryjne - startujące w Paryż-Algier-Dakar nie dotarły do mety.
Kiedyś Tatry były oczywistością na polskich drogach - mówię o tych komunistycznych bezdrożach i "obłych" Tatrach :) Jako dziecko zastanawiałem się po co w tych ciężarówkach te dwa wystające drążki po obu bokach z przodu - to stało się oczywiste samo przez się. Mam jednak pytanie. Zarówno w tych starych, jak i w tych najnowszych Tatrach koła są "ugięte" do wewnątrz - pewnie to coś oczywistego - ale jako kompletny laik proszę
@ElCidX: Taka jest konstrukcja zawieszenia Tatry 815 8x8 chodzi o wielopiórowe resory i wahacze poprzeczne, gdy ciężarówka jest nieobciążona koła rozchylają się ku górze, gdy pracuje pod obciążeniem kola powinny się prostować lub nawet wychylać co wygląda jakby miała się rozkraczyć :)
Tatra to jedyna ciężarówka z tego typu zawieszeniem i konstrukcją nośną. Wydaje mi się że jest to najlepsza terenowa ciężarówka dawnego bloku wschodniego, oraz jedna z najlepszych dotychczas stworzonych. Zupełnie niezależne zawieszenie, o ogromnym skoku zapewnia świetną trakcję. Niedawno tatra we współpracy z dafem wprowadziła nowy model wyposażony w silniki i kabiny dafa, zawieszenie jednak jest ciągle tatry. Myślę że teraz tatra stanowi mocną konkurencję dla zachodnich marek jeśli chodzi o rynek
Komentarze (76)
najlepsze
także z tatrą nie wiele ma wspólnego
ale OK
Wołamy @MGZTT i zaraz się dowiemy.