Jeździłem wieloma starami, od stara 660 przez stary 200 do 266 i muszę wam powiedzieć, że model 660 był raczej dla silnych chłopców(nie posiadał wspomagania), dwósetką można było pomykać prawie jak osobówką, a 266 to była prawdziwa terenówka, dopóki nie zawisła na osiach to szła jak czołg.
Szkoda że taka firma została zniszczona. Wystarczyłoby dobre prowadzenie i przy wsparciu rządu (politycznym, nie finansowym) mogliby konkurować z resztą świata.
@fledgeling: Nie wiem czy wiesz, ale ciężarówka wojskowa jest zwykle sprzedawana dzięki układom politycznym. Np do krajów afrykańskich, Indii czy Malezji.
A ciężarówka do roboty przy budowie z kolei musi spełniać rosnące z roku na rok unijne normy czystości spalin. I dzięki temu bankrutuje obecnie Andoria, zbankrutował Solbus (Euro 5). Tylko dlatego że przy naszym zacofaniu technicznym i słabości finansowej nie jesteśmy w stanie sprostać wymaganiom które są co 4-5 lat
O tak, Star 266 jest nie do zajechania. U nas w OSP właśnie takiego mamy i żadne inne Renaulty czy tam Iveca które mają okoliczne jednostki nie mogą się z nim równać :)
Anegdotka (nie jestem pewien czy prawdziwa:-) - podobno polscy inżynierowie po wrzuceniu na hamownię prototypu silnika S359 uzyskali ledwie100 KM, zamiast zakładanych 150. Nie wiedząc, gdzie tkwi sedno problemu wysłali silnik do Grazu (miejscowość w Austrii). Gdy silnik wrócił do kraju (po zmianach w komorach spalania, kanałach dolotowych) sprawdzili jego parametry, a tam jak w mordę strzelił równe, zakładane 150KM.
@rt_of_vnt: Konie mechaniczne są wszędzie takie same - chodzi mi o definicję. W ciężarówkach chodzi o wysoki moment obrotowy ( w niutonometrach). W samochodach osobowych benzynowych przy mocy ok 140KM moment obrotowy to ok 180NM. W dieslach przy mocy 115KM moment obrotowy może mieć ponad 250NM. Ciężarówki potrzebują wysokiego momentu obrotowego, żeby przy bardzo niskiej prędkości lub zerowej (przy ruszaniu) mogły uciągnąć ciężką naczepę itd itp.
@kwahoo2: No właśnie ... a te 150KM to jest takie same jak 150KM w osobówkach ? Nie znam się tak bardzo i mnie to zastanawia, że moc silników samochodów osobowych miała by być wyższa od mocy ciężarówek.
Komentarze (49)
najlepsze
To prawda. Za komuny było lypiej
266 to fajny wóz....
A ciężarówka do roboty przy budowie z kolei musi spełniać rosnące z roku na rok unijne normy czystości spalin. I dzięki temu bankrutuje obecnie Andoria, zbankrutował Solbus (Euro 5). Tylko dlatego że przy naszym zacofaniu technicznym i słabości finansowej nie jesteśmy w stanie sprostać wymaganiom które są co 4-5 lat
A star.. co tu dużo mówić- legenda
Strona nie działa, bo zadziałał wykop efekt :D