No proszę, po Islandii - jako kraju bądź co bądź dość rozwiniętym - bym się nie spodziewał. Połączenie stolicy z Keflavikiem pewnie cieszyłoby się dużą popularnością, z tego co pamiętam większość samolotów ląduje właśnie na lotnisku w Keflaviku (ale mogę się mylić).
@mimol: 300 tysięcy ludzi czyli liczba ludności podobna jak w Białymstoku rozsiana po bądź co bądź dużej wyspie. Nie ma tu więc zasadniczego warunku dla rozwoju kolei - dostatecznych potoków pasażerskich bo to wszystko mogą zrealizować samochody i autobusy.
@Oktawian_August: Bez stacji kolejowej czy bez pociągów pasażerskich? W tej drugiej kategori prowadzi Jastrzębie Zdrój, choć swego czasu był Płock i Zamość, w których na szczęście kolej reaktywowano.
W Meksyku mimo że jest sieć kolejowa, to służy głównie do transportu towarów. Nieliczne linie pasażerskie są typowo turystyczne, tak jak Tequila Express, który jedzie z Guadalajary do rozlewni (destylarni?) tequili, a po drodze odbywa się degustacja :)
@basista_malarz: tylko Czad i Libia w sporej czsc leżą na pustyni, reszta ma tereny nadajace sie pod utworzenie połączęń.
Co do buowy lini na pustyni- to ciezko okreslic- wydaje mi sie jednak, ze cos na kształt fundamentu pod budowe rozwiazaloby problem (jednak byłoby to bardzo kosztowne) Jak mowi starat prawda jak cos nie przyniesie zysków to nie powstanie- chyba, ze koszty sfinansuje państwo :)
Komentarze (52)
najlepsze
Żeby było śmieszniej WATYKAN MA KOLEJ!
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_w_Watykanie
Komentarz usunięty przez moderatora
W Polsce studiowali Libijczycy kolejnictwo. Ojciec mi opowiadał, że było sporo Libijczyków w technikum kolejowego do którego uczęszczał.
W Europie chyba Irlandia przoduje pod względem braku połączeń kolejowych.
Co do buowy lini na pustyni- to ciezko okreslic- wydaje mi sie jednak, ze cos na kształt fundamentu pod budowe rozwiazaloby problem (jednak byłoby to bardzo kosztowne) Jak mowi starat prawda jak cos nie przyniesie zysków to nie powstanie- chyba, ze koszty sfinansuje państwo :)