ostrzegam przed https://electrocenter.net/ dzisiaj szukałem pomysłu na prezent w internecie i wpadłem na ich stronę, wszystko w zaskakująco niskich cenach (co już wzbudziło moje podejrzenie), zdecydowałem się zamówić produkt za pobraniem i tutaj własnie już upewniłem się co do ich niecnych zamiarów, otóż wysyłka z przedpłatą jest darmowa natomiast koszt dostawy w przypadku płatności przy odbiorze wynosi 150 zł !!!
Ja się zastanawiam czy nie można by wystąpić z roszczeniami do "pośredników" czyt. serwisów przez które większość z nas została przekierowana do electrocenter, którzy też mają z tego jakąś kasę, a odpowiedzialności żadnej nie chcą ponosić, ba - nawet nie chce im się rzetelnie sprawdzić, no bo przecież to klient/kasa, a są niby specjalistami, (podobnie jak np. komisant może ponosić współodpowiedzialność za sprzedaż kradzionego auta). Można by spytać jakiegoś prawnika. Gdyby im
Mój wniosek do banku wysłany wraz z potwierdzeniem złożenia zawiadomienia na policji:
Dzień dobry,
W związku z próbą oszustwa jak w potwierdzeniu zgłoszenia przestępstwa (plik w załączeniu), proszę o wystąpienie do Banku odbiorcy (CA) o wycofanie przelewu – potwierdzenie wykonania przelewu również w załączeniu.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów natomiast w sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać m. in. u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów.
W sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów - UOKiK - ddk@uokik.gov.pl
Mi tez policjant powiedział, ze skoro w Gdańsku była "siedziba firmy", to pewnie tam wszystkie zgłoszenia zostaną przekierowane. Był zaskoczony, ze posługiwali się stacjonarnym numerem telefonu, a nie prepaidem. Generalnie po zapoznaniu się z tematem stwierdził, ze raczej nie byli to fachowcy wysokiej klasy.
Czy wysyłał ktoś inf. do portali typu Onet, Interia, WP lub do gazet np. Wyborczej itp? Przydałoby się to zrobić, lista jest już całkiem obszerna, jutro pewnie dobijemy do 200 osób, wiec może podjęli by temat.
@wysylacz: zanim to powiedział, to odpisał sobie ten numer i coś tam grzebał w komputerze. ja dobrze trafiłem, bo było akurat dwóch detektyw i nie mieli co robić, wiec jeden odbierał zeznania i pisał papiery a drugi wertował moje dokumenty, sprawdzał wydruki, które im przyniosłem i komentował
@mimi_25: nie zauważyłem jakiejś dużo większej ilości spamu odkąd mój e-mail jest na liście, a jeśli już tak się zdarzy to będzie mi służył do obsługi tej sprawy a założę sobie kolejna skrzynkę.
Dlaczego np. w tej chwili "nasz" sklep POLECA wyeksponowane dużą czcionką na zielono 14%, a ocen negatywnych 86% - ledwo widoczne? Odp, Bo tak ma być, i tak to właśnie jest skonstruowane. Opinie negatywne zamieszczaj teraz w miarę na bieżąco, ale to już dużo po czasie!
a co do tego http://bestprice-pl.pl/ - to mi się wydaje większa lipa niż electrocenter. Może po naszych zgłoszeniach jakieś służby śledzą ten wątek i zareagują
Od razu na pewno nie umorzą. Moze to nie Amber Gold, ale gdy powiążą wszystkich poszkodowanych, to zaczyna się zabawa, której uwalić się nie da bez jakiejkolwiek dobrej woli czy chociażby chęci wyjaśnienia. Obawiam się, ze jakieś czynności zostaną podjęte, a umorzenie przyjdzie nam po roku, kiedy już naprawdę będziemy w czarnej du..e. Póki co bądźmy jednak dobrej myśli. Ja napisałem jeszcze ze swej strony do dwóch rzeczników konsumentów (miejskiego i powiatowego)
Poniżej odpowiedź Prezesa Federacji Konsumentów w Warszawie (rada dla wszystkich oszukanych), jaką otrzymałem na zapytanie co jeszcze można zrobić w naszej sprawie:
Szanowny Panie,
Z tego co widziałem, sklep już nie działa. Faktycznie, wygląda to na oszustwo. W zasadzie najskuteczniejszym działaniem powinno być zgłoszenie tej sprawy do jednej prokuratury. Z załączonych dokumentów wynika, że sprzedawcą była osoba fizyczna z Gdańska. Najlepiej by było złożyć wszystkie zawiadomienia do Prokuratury Rejonowej Gdańsk-Wrzeszcz w Gdańsku, Piekarnicza 10/C,
To może będzie szybciej jak każdy z nas jeszcze raz prześle od siebie listem poleconym jeszcze jedno zawiadomienie tym razem do prokuratury w Gdańsku, jak sugeruje Federacja Konsumentów, (przecież nikt tego nie zabrania, będą szukać i tu i tam, aż w końcu się zorientują, że chodzi o to samo, ale dla nas efekt może być lepszy) - jn.:
W zasadzie najskuteczniejszym działaniem powinno być zgłoszenie tej sprawy do jednej prokuratury. Z załączonych
1. Wpisując się bezpośrednio na "Listę poszkodowanych" w formie komentarza, pod linkiem:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1kICkyUZIRrLuvceFMM3OmSTsSzWacZnTh7DGmMWTDN4/edit#gid=0
lub
Dzień dobry,
W związku z próbą oszustwa jak w potwierdzeniu zgłoszenia przestępstwa (plik w załączeniu), proszę o wystąpienie do Banku odbiorcy (CA) o wycofanie przelewu – potwierdzenie wykonania przelewu również w załączeniu.
Z
Najprościej:
1. Wypełniając formularz: http://goo.gl/forms/h3klYGlwGEMKSBZZ2
lub
W sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów - UOKiK - ddk@uokik.gov.pl
w kwestii artykułu można wysłać do Komputerświata link do tego forum na potwierdzenie tezy, że niewiele się zmieniło w stosunku do tego:
http://www.komputerswiat.pl/artykuly/interwencje/2014/01/opinie-o-sklepach-na-cenzurowanym.aspx
Dlaczego np. w tej chwili "nasz" sklep POLECA wyeksponowane dużą czcionką na zielono 14%, a ocen negatywnych 86% - ledwo widoczne? Odp, Bo tak ma być, i tak to właśnie jest skonstruowane. Opinie negatywne zamieszczaj teraz w miarę na bieżąco, ale to już dużo po czasie!
Szanowny Panie,
Z tego co widziałem, sklep już nie działa. Faktycznie, wygląda to na oszustwo. W zasadzie najskuteczniejszym działaniem powinno być zgłoszenie tej sprawy do jednej prokuratury. Z załączonych dokumentów wynika, że sprzedawcą była osoba fizyczna z Gdańska. Najlepiej by było złożyć wszystkie zawiadomienia do Prokuratury Rejonowej Gdańsk-Wrzeszcz w Gdańsku, Piekarnicza 10/C,
W zasadzie najskuteczniejszym działaniem powinno być zgłoszenie tej sprawy do jednej prokuratury. Z załączonych