Polska produkcja na iPada o tym, jak przywrócić martwego zółwia do życia.
Witajcie, Chciałbym pochwalić się naszą pierwszą produkcją na iPada. Jest to interaktywna opowieść dla młodszych odbiorców ale nie tylko Jestesmy małym, niezaleznym zespołem, a naszym celem jest tworzenie oryginalnych, interaktywnych aplikacji oraz gier na urzadzenia mobilne.
z- 40
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
1. Tu pewnie zaskoczę Cię ale piszemy od zera w Adobe Flash oraz Adobe Flex, co nie było łatwe. Koszmarne zarządzanie pamięcią, na początku mieliśmy tylko 20 fps, pod koniec developingu jak wszystko rozgryśliśmy już 60 fps :)
2. Mamy też wersję angielską: https://www.youtube.com/watch?v=ASeKyb_XSRI Jest to ta sama wersje, więc target jest nie tylko na Polskę.
1. Ano można :) Ludzie nie zdają sobie sprawy ile aplikacji jest w sklepie Apple zrobionych we Flashu! Ba! i To takich, które zarobiły miliony dolców jak np. Machinarium :)
Dokładniej rzecz ujmując jest to możliwe dzięki Adobe AIR - czyli SDK umożliwiającemu portowanie ActionScript 3 do aplikacji mobilnych, desktopowych a nawet na TV :) Adobe bardzo ciśnie w tą stronę i z każdą nową wersją Flash i AIR jest to łatwiejsze i bardziej
Adobe AIR jest darmowy i jest dołączany z Flashem lub do pobrania ze strony Adobe. Nie jest to oddzielny program a bardziej środowisko wykonawcze rozszerzające Action Script.
Na upartego w Action Script można tworzyć zupełnie za darmo :) np. kod pisać w Eclipse i kompilować przy użyciu również darmowego Adobe AIR. Sam Flash natomiast potrzebny jest do animacji, rysowania itp. :)
Coco2d jak najbardziej.
Poza tym PhoneGap (Java), Haxe NME (zbliżone do ActionScript3 i JavaScript) oraz Unity.
Mogę podać kilka tutoriali, ale mam zbiór tylko tych związanych z AIR :)
Za mało wiem o xCode, aby polecać coś w tej materii. To co mogę podać, to zbiór przydatnych linków z mojej listy, związanych z hasłem "Adobe AIR for mobile"
Przede wszystkim
Jednak idealne rozwiązanie to (płatne) Adobe Flash + Adobe Flash Builder.