Nowa hybrydowa Toyota Yaris - 420 KM mocy, tyle ile w Audi A8 czy S-klasie
Japoński producent ujawnił detale zespołu napędowego sportowego Yarisa Hybrid R-concept. Samochód z trzema silnikami rozwija 420 KM mocy. Oficjalna prezentacja nastąpi podczas wrześniowego salonu w Frankfurcie.
z- 165
- #
- #
- #
- #
- #
@bluehead:
Masz racje, nie dopisałem tego. Ale to troche smieszne ze tam gdzie powinna być widoczna przewaga napędu 4x4, Toyota potrafiła sie zbliżać do Audi. Pamietam jacy zdziwieni byli komentatorzy :)
@tomek_jg:
W poprzednim wzorze zrobiłem bład. Przyznaje sie. Bo w głowie miałem przełożenie (gdzie co chwile używałeś tego słowa) nie
Swego czasu (lata 50-60) były produkowane wyczynowe motocykle hondy o pojemności 125cm3 i mocy ok 50Hp (vmax 200km/h). I co z tego, że motocykl przyspieszał jak torpeda, skoro potrzebował do tego 12 biegów? Wynikało to z faktu, że te silniki generowały sporą moc i moment tylko na wysokich obrotach. Zakres urzytecznych obrotów (między mocą a momentem) wynosił ok 500 obr/min. W praktyce oznaczało to, że motocyklista musiał utrzymywać silnik
@hbpitero:
Nie zgodze sie z
A co Twojego przykładu napisz mi w jakich prędkościach obrotowych silnik osiąga maksymalny moment i wtedy dam Ci odpowiedz który bym wybrał silnik. Podałem przykład powyżej z motocyklem Hondy.
No czyli punkt dla mnie. Bez momentu moc nie istnieje. Nie stworzysz wykresu mocy nie mając wykresu momentu obrotowego.Chyba kolego nie przeczytałes wyraźnie mojego poprzedniego
@Bossolini:
Tak kolego. Zgadzam sie. Przyrost momentu w takiem Dieslu w zależności od obrotów to prawie pionowa kreska w góre. W Dieslu masz o wiele wieksze odczucie przyspieszenia, ale zarazem chwilowe bo zaraz musisz zmieniać przełożenie na wyższe aby znowu znaleźć sie w
Dzieki za dopowiedzenie. Czyli raczej marne szanse na zastąpienie zwyczajnego akumulatora jako podstawowe źródło energii w samochodzie.
Juz sam Twój nick nawiazuje do tematu :)
Pozdrawiam
Zobacz na Formułe 1 i system KERS. Jakiego bolidy dostają kopa gdy dwa silniki elektryczny i spalinowy ciągną jednakowo. To samo bedzie w cywilnych autach.
@tomek_jg:
Z tymi kretynskimi stwierdzeniami wysmieją Cie na każdej Politechnice. Nie bede z Toba podejmował dyskusji bo to nie ma sensu. Poczytaj i wróc tu
Jaka moc?? Napisałem wczesniej: "Ja sie pytam czym dla Ciebie jest MOC. Czy Ty ją czujesz w samochodzie, co to za wartość? "
Masz w nosie moje pytania. Wiec nie ma najmniejszego sensu na odpisywanie.
Pamietam ze czytałem bardzo ciekawy referat kogos na temat mocy. Ten
No gratuluje. Jak rozmowa poszła w szeczgóły to sie nie odzywałes. Teraz wielki rycerz wrócił zakonczyć rozmowe "puentą". Niestety ale nie macie racji i jak znajde troche czasu to wam jeszcze raz wyłoże referat.
przez fotel na Ciebie, pokonującą silę bezwładności, więc nie mów tu o "czuciu mocy" albo "czuciu momentu".
@hbpitero
@hbpitero
@
ehhh....
Istnieje ale na lekcjach jezyka polskiego. Jeśli tak dosłownie operujesz różnymi pojęciami fizycznymi, poprawiasz mnie to myslałem ze taki błąd Ci nie może sie
Odpowiedz. Żebyś nie miał pretensję o krzywe, to powiem Ci, że krzywa momentu jest idealnie płaska i wynosi 100Nm od samego początku w OBU PRZYPADKACH. I co, który silnik zapewni lepsze osiągi do
No i bardzo dobrze ze juz konczysz, ale zeby Cie dobić jeszcze raz dodam Twój wpis:
Tak samo jak Ty nas zignorowałes i uciekłes w kąt zeby powrócic?
Ale o co pytasz chłopcze?
. Nie jestem w stanie uwierzyc w te wyliczenia odnośnie Opla Insigni. Kilka wartości przyjetych na oko, kilka odczytanych z obrotomierza. Ten link idzie w smieci.
Czytałeś komentarze poniżej? Chyba nie, wiec skopiuje Ci jeden z