Nowa hybrydowa Toyota Yaris - 420 KM mocy, tyle ile w Audi A8 czy S-klasie
Japoński producent ujawnił detale zespołu napędowego sportowego Yarisa Hybrid R-concept. Samochód z trzema silnikami rozwija 420 KM mocy. Oficjalna prezentacja nastąpi podczas wrześniowego salonu w Frankfurcie.
z- 165
- #
- #
- #
- #
- #
Po co mi wyliczac jakies współczynniki wypełnienia. Połowa z tamtych wartosci JEST NIE POTRZEBNA DO NASZEJ ROZMOWY. Ktoś chciał cos policzyc, wyszło czy nie, raczej mało wiarygodne.
Przeczytaj poprzednie moje posty!!!!! Ile razy mam pisać to samo?
Słowo klucz: przełożenie, wpływ mocy na prędkość maksymalną
@TomAss83:
Pozatym nie ma to jak porównać w Drag Race Diesla Z NAPEDEM XDrive do tylnio napedowego sedana. Człowieku Twój upór jest jeszcze wiekszy. Staty energii w przekładni, mów Ci to cos?
Drugie sowo to PRYCZYEPNOSC podczas startu. Nie wyskakuj wiecej z tak idiotycznymi przykładami
Hmmm lubie zagadki :)
Nie siedze bardzo w BMWu, ale tutaj mam
haha Jest mułowaty, bo co do 100km/h przyspieszał tak samo co Diesel? Niezłe wytłumaczenie. Moze jeszcze napiszesz ze pewnie miał włączone światła i byl ogromny pobór
a) nie redukujesz tylko zostajesz na czwórce i ciśniesz do dechy (masz przecież silnik na obrotach maksymalnego momentu)
b) redukujesz do dwójki - obroty skaczą do około 3500 - moment przy tych obrotach jest już trochę mniejszy - ale moc większa.
Użyte sformułowanie odnośnie skrzyni biegów bezstopniowej jest bardzo niefortunne. Dlaczego? A dlatego ze ta skrzynia została przede wszystkim stworzona aby oszczędzać paliwo. Tutaj przyspieszenie nie jest ważne" ponieważ zauważysz ze silnik pracuje jednakowo podczas przyspieszania, obroty nie spadają. Tak na prawde nie masz duzego wpływu poprzez silnik na przyspieszenie. Brakuje stałego zapiecia jak to ma miejsce w skrzyni hydrokinetycznej. Na wielu filmach można dostrzec ze jadac spokojnie nawet w trybie sport, obroty silnika nie przekroczyły zasiegu mocy maksymalnej, a według Twojej teori przecież lepiej bedzie przyspieszało w granicach mocy maksymalnej.
Niektóre multrinoci pracują w ten sposób, ze wprowadzają silnik na obroty gdzie dostepny jest już moment obrotowy nastepnie przyspieszasz do granicy najwiekszego momentu obrotowego. W tej skrzyni moment najbardziej sie przydaje, gdy jadąc spokojnie wciskasz pedał przyspieszenie do oporu. To jest tutaj dobrze
Dlatego też wolałbym mieć wiecej momentu, aniżeli mocy maksymalnej. Prosta logika. Jeśli skrzynia bezstopniowa utrzymuje tak niskie obroty, to co mi po mocy , skoro jest dostepna wysoko od tych obrotów które utrzymuje skrzynia w czasie normalnej eksploatacji.Wciskając pedał przyspieszenia silnik nie wchodzi odrazu na zakres mocy maksymalnej, lecz przyspiesza jednostajnie. Wskazówka prędkości nadaża bezposrednio za wskazówka obrotów. Potem obroty sie zatrzymują i reszte pracy wykonuje skrzynia
Co było pierwsze jajko czy
@TomAss83:
Ja Ci odpowiem dlaczego. Jest to skrzynia bezstoniowa. Napisać Ci setny raz, dlaczego silnik po mocnym wcisnieciu pedału przyspieszenia nie wskakuje na najwyzsze obroty? Bo zaczyna od momentu obrotowego. Zauważyłeś ze przyspieszając wskazówka obrotomierza porusza sie równolegle ze wskazówką
@TomAss83
@TomAss83:
Dziekuje ze mnie poprawiasz, ale myslałem ze to sie wydaje jasne. Nie wiem czy widziałeś wykres z hamowni, ale na jednej osi masz obroty silnika:)
Zagmatwałeś to zdanie totalnie. Już sam nie rozumiem. Czy obroty są potrzebne czy
@TomAss83:
Bo dla was najważniejsze jest jaranie sie cyferkami mocy. Zyjcie dalej w tym swiecie. Gdyby tak było, to producenci nie podawaliby momentów obrotowych i zakresów w których ich silniki są najbardziej efektywne,a przecież mogą podać tylko moc i obroty przy jakich moc jest uzyskiwana. Po co podawać moment obrotowy?
@TomAss83:
około 60km/h-do
@TomAss83:
Przyjrzyjmy sie czasom rozpedzania Hondy Civic z poszczególnych
Nieproste. Mówi Ci coś pojęcie tarcie wzłużne? Myślisz ze opony nie uślizgują się nawet o milimetr na takiej rolce pod wpływem dużej prędkości, co pod wpływem sporego czasu hamowania daje duże rozbieżności. Do tego powinieneś miec stalowe koła, ponieważ na rolkach oponach ugina sie. Twoje wyniki bedą dalekie od realnych.
Bardzo ciekawa teza. A skąd bedziesz wiedział jakie obroty ma silnik na trzecim biegu, a jakie na czwartym? Przełożenie nie bedzie Ci potrzebne? A gdzie tarcie wewnętrzne w
A moc to pochodna
@hbpitero:
No
Ja tu sie mecze produkuje, a Ty widze hbpitero w tym czasie przedstawiasz nam wypracowanie>
.
@TomAss83:
inż Mechaniki i Budowy Maszyn specjalizacja Budowa i Badania Pojazdów
@tomek_jg:
Mam Cie jeszcze uczyć elektrotechniki? Chłopie od tego jest szkoła. Zapytaj sie swojego profesora, bo z mocą