Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko226
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

914

Wielkie bezprawie i demontaż Państwa czyli bezkarność polskich sądów

Wielkie bezprawie i demontaż Państwa czyli bezkarność polskich sądów

Polskie sądownictwo jest tylko dla tych, którzy mają wielkie pieniądze. Sądy służą nie wiadomo komu, a ich bezkarność i przewlekłość postępowań prowadzą do erozji zaufania do instytucji państwowych i poczucia niesprawiedliwości w społeczeństwie. Aby przywrócić zaufanie do systemu prawnego, koniec...

grandegang
grandegang
z
wykop.pl
dodany: 23.10.2024, 08:01:07
  • #
    bezkarnoscsadow
  • #
    reformasadow
  • #
    polskiesadownictwo
  • #
    panstwowpanstwie
  • #
    okraglystol
  • #
    postkomunistycznepanstwomafijne
  • 159
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Polskie sądownictwo to obce państwo w naszym państwie. Matrioszka, która od lat zmaga się z poważnymi problemami, które wpływają na jakość życia obywateli i ich poczucie sprawiedliwości. Bezkarność sądów, brak ustawowych terminów, ignorowanie pism wysyłanych za pośrednictwem mObywatel, oraz przewlekłość postępowań to tylko niektóre z bolączek, które trapią polski system prawny.

Jednym z głównych problemów polskiego sądownictwa jest brak ustawowych terminów, które zobowiązywałyby sędziów do szybkiego rozpatrywania spraw. W praktyce oznacza to, że terminy na zmiany w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) dokonywane przez przedsiębiorców mogą ciągnąć się całymi miesiącami. Taka sytuacja prowadzi do frustracji i zniechęcenia wśród obywateli, którzy nie mogą liczyć na szybkie i sprawiedliwe rozstrzygnięcia.

Sądy często nie respektują pism wysyłanych za pośrednictwem mObywatel, wzywając do uzupełnienia braków formalnych poprzez złożenie odręcznego podpisu. Dodatkowo, koszty postępowań sądowych są potwornie wysokie, co sprawia, że dostęp do sprawiedliwości jest ograniczony tylko dla tych, którzy mają wielkie pieniądze. W praktyce oznacza to, że osoby mniej zamożne są wykluczone z możliwości obrony swoich praw.

Polskie sądy często działają jak państwo w państwie, nie obowiązuje ich żadne prawo, a ich decyzje są niepodważalne. Taka sytuacja prowadzi do erozji zaufania do instytucji państwowych i poczucia niesprawiedliwości w społeczeństwie. Jeśli ktoś chciałby doprowadzić do upadku jakiegoś kraju, najpierw zacząłby od przejęcia władzy w sądach i dokonywania obstrukcji. Taka sytuacja trwa w Polsce od dziesięcioleci, a bezkarność sądów i przewlekłość postępowań doprowadza do wielu samobójstw w Polsce.

Polskie sądy są odpowiedzialne za niszczenie ludzi i całych rodzin swoim orzecznictwem, od których odwoływać się nie można. Bezkarność sędziów i brak odpowiedzialności za swoje decyzje prowadzi do sytuacji, w której obywatele czują się bezsilni i oszukani. Sądy w Polsce powstały po podpisie Stalina, zbrodniarza wojennego, co dodatkowo podważa ich legitymację i zaufanie społeczne.

Polskie sądownictwo jest tylko dla tych, którzy mają wielkie pieniądze. Sądy służą nie wiadomo komu, a ich bezkarność i przewlekłość postępowań prowadzą do erozji zaufania do instytucji państwowych i poczucia niesprawiedliwości w społeczeństwie. Aby przywrócić zaufanie do systemu prawnego, konieczne są gruntowne reformy, które zapewnią szybkie i sprawiedliwe rozstrzyganie spraw oraz odpowiedzialność sędziów za swoje decyzje.

Treści powiązane (2)

Kto i dlaczego przerwał operację Służb rozpracowywania patologii na rynku paliw.
Kam3l
z wykop.pl
  • 11
Bezkarność i gloryfikacja: Przykład biskupów i sędziów
grandegang
z wykop.pl
  • -8

Komentarze (159)

najlepsze

henyo
henyo
henyo
23.10.2024, 09:52:04 via Wykop
  • 223
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rybak17
rybak17
23.10.2024, 13:36:54 via Wykop
  • 39
@henyo: a tam lustracji

To jest kwestia społeczeństwa. Wszystko się nadal załatwia, nadal trzeba mieć znajomości. Każdy jest łasy na kasę.

W sądach jest tak samo jak w reszcie
  • Odpowiedz
Raphael_Stark
Raphael_Stark
23.10.2024, 14:19:36 via Wykop
  • 16
@henyo: Jak to było? Środowisko sędziowskie samo się oczyści? Autor Strzembosz :)
  • Odpowiedz
BrakWolnegoLoginu
BrakWolnegoLoginu
BrakWolnegoLoginu
23.10.2024, 13:40:17 via Wykop
  • 95
Pomimo tego, że nie zgadzam się z Cejrowski w praktycznie każdej sprawie, to tu ma rację. A jeśli ktoś twierdzi, że to już inne pokolenie to niech sobie odpowie na pytanie przez kogo ono zostało wyedukowane.
BrakWolnegoLoginu - Pomimo tego, że nie zgadzam się z Cejrowski w praktycznie każdej ...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Zxr9
Zxr9
23.10.2024, 18:33:17 via Wykop
  • 8
@BrakWolnegoLoginu: cejro jak zwykle dobrze mówi!
  • Odpowiedz
magdaiLenai
magdaiLenai
23.10.2024, 20:03:51 via iOS
  • 17
@BrakWolnegoLoginu tak, w tym ma rację absolutna.
  • Odpowiedz
BeLpHeR
BeLpHeR
23.10.2024, 08:25:53 via Wykop
  • 55
Pozwoliliśmy ZjePom rozpierdzielić system sądownictwa i teraz się dziwimy, że system sądownictwa nie chce działać. Cóż za przypadek, no naprawdę...

Oni w podobny sposób "zreformowali" jeszcze: system podatkowy, oświatę, lasy państwowe, służbę zdrowia, administrację samorządową i wiele, wiele innych części naszego kochanego państwa.

Dla nich największym osiągnięciem "dobrej zmiany" w sądownictwie jest niemal gwarantowana bezkarność. O to im chodziło, żeby nawet po zmianie władzy nikt ich nie pociągnął do odpowiedzialności, a jeśli nawet to
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Roger_Casement
Roger_Casement
Roger_Casement
23.10.2024, 11:38:00 via Wykop
  • 53
@BeLpHeR: Kiedy w Polsce działał system sadowniczy?

Ludzie którzy walczyli z komunistami krytykowali bronienie komunistycznych zbrodniarzy przez polskie sądy, skoro chyba uważasz, ze antykomunistyczni kombatanci kłamią, to daj paragraf z konstytucji zezwalajacy lewakom na mordowanie ludzi, jak udowodnisz, że Jaruzelski miał prawo wprowadzać stan wojenny i zabijać antylewicowa opozycję, to przyznam Ci rację I powiem, że brak więzienia dla Jaruzelskiego, Kiszczaka I innych komunistycznych zbrodniarzy to praworządność, ok?
Roger_Casement - @BeLpHeR: Kiedy w Polsce działał system sadowniczy?

Ludzie którzy w...

źródło: oswiadczenie-represjonowani-z-prl-001

Pobierz
  • Odpowiedz
Roger_Casement
Roger_Casement
Roger_Casement
23.10.2024, 13:28:45 via Wykop
  • 11
@BeLpHeR: Ciekawe, że neuropek oburzył się, bo ktoś przedstawił list, w którym antykomunistyczni kombatanci krytykują ochronę ruskich onuc przez postkomunistyczne sądy xD

Skoro sądy działały, to daj ten paragraf z konstytucji, bo jakoś bardziej wierzę ludziom którzy walczyli przeciwko skrajnej prorosyjskiej lewicy, niż neuropkowi, bredzacemu coś o tym, jak to za rządów Tuska była praworządność i sądy jakoś działały, bo Jaruzelski zamiast w więzieniu, był w tvppo ¯\(ツ)/¯
Roger_Casement - @BeLpHeR: Ciekawe, że neuropek oburzył się, bo ktoś przedstawił list...
  • Odpowiedz
RomeoRozenkranc
RomeoRozenkranc
23.10.2024, 14:21:48 via Wykop
  • 35
Już po wyborach, a żadna partia nie mówi o wpisaniu nepotyzmu i kumoterstwa do kk.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Chris_Karczynski
Chris_Karczynski
23.10.2024, 14:53:06 via Wykop
  • 12
@RomeoRozenkranc: I nadal jest zakaz handlu w niedzielę tylko po to żeby 3 lata jego zniesienie wpisać do kiełbasy wyborczej tak jak podniesienie kwoty wolnej
  • Odpowiedz
Chris_Karczynski
Chris_Karczynski
23.10.2024, 16:38:24 via Wykop
  • 1
@RomeoRozenkranc: to że o tym też już nikt nie mówi bo jest po wyborach
  • Odpowiedz
Tym
Tym
Tym
23.10.2024, 10:45:17 via Wykop
  • 25
Jednym z głównych problemów polskiego sądownictwa jest brak ustawowych terminów, które zobowiązywałyby sędziów do szybkiego rozpatrywania spraw.


Ale terminy mogą sobie być, tylko co z tego, jak sędzia ma tych spraw kilkaset jednocześnie? Nie sądzisz chyba, że sędzia celowo opóźnia te postępowania, bo lubi mieć dużo spraw na głowie.
Zresztą powody przeciążenia sądów i powolności procedur to temat rzeka. Można i trzeba się zastanowić jak je upraszczać, usprawniać no i jak zmniejszać ilość
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

cyk21
cyk21
cyk21
23.10.2024, 13:38:57 via Wykop
  • 13
@Tym: Z tymi opłatami to jakaś bzdura, bo właśnie przez łatwość z jaką można zakładać sprawy o dosłownie każdą głupotę sądy są zawalone sprawami.
Ten artykuł to straszny wysryw.
  • Odpowiedz
Jezyk19
Jezyk19
Jezyk19
23.10.2024, 16:57:47 via Wykop
  • 10
podaj mi ustawową definicję 'zaległej sprawy' oraz jaki jest termin w którym sprawa przestaje być zwykła i staje się zaległa.


@ofcaah: poszukaj w ustawie z 17 czerwca 2004 o skardze na naruszenie prawa strony do rozpoznania sprawy w postępowaniu sądowym bez nieuzasadnionej zwłoki, nie jest długa to możesz sobie nawet całą przeczytać. Kolega używając "XD" może nie odpowiedział ci w zbyt wyszukany sposób, ale piszesz takie wierutne bzdury z takim
  • Odpowiedz
robobat
robobat
robobat
23.10.2024, 14:44:33 via Android
  • 15
Zaczynając na policji poprzez prokuraturę na sędziach kończąc, jedno wielkie bagno. Tam nawet6jak ktoś chce być uczciwy i sumienny to go system przemiele.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Roger_Casement
Roger_Casement
Roger_Casement
23.10.2024, 13:36:37 via Wykop
  • 11
Przecież polskie sądy nie ukrywają swej komunistycznej spuścizny, już w 2013 antyrosyjscy kombatanci otwarcie krytykowali sędziów za to, jak łamali konstytucję i chronili skrajnie lewicowych zbrodniarzy od rzeczywistej kary...

Gdyby ktoś polskiemu sędziemu zrobil to, co Jaruzelski czy Kiszczak niewinnym ludziom w PRL, to pierwsi by krzyczeli o totalitaryzmie i łamaniu prawa ¯\(ツ)/¯

Jak ufać środowisku, które zamiast stanąć po stronie narodu, wybrało komunistów mordujących ludzi i zrobili wszystko, by owo zbrodniarze
Roger_Casement - Przecież polskie sądy nie ukrywają swej komunistycznej spuścizny, ju...

źródło: oswiadczenie-represjonowani-z-prl-001

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

PaniMroku
PaniMroku
PaniMroku
23.10.2024, 13:42:29 via Android
  • 1
@Roger_Casement w punt
  • Odpowiedz
eSUBA94
eSUBA94
23.10.2024, 14:41:15 via Wykop
  • 4
@Roger_Casement: sądownictwo + wojsko polskie + policja latami ukrywali zbrodnie radzieckie i je tuszowali i nadal to robią

ale by były jaja jakby przed przyłączeniem do NATO/UE wymagano by od naszego kraju rozliczenia zbrodni radzieckich, normalnie byłby wstyd na cały świat

śmiejemy się z dzikich plemion w Afryce ale tam przynajmniej nikt nie udaje że wróg to nasz przyjaciel
  • Odpowiedz
hazet007
hazet007
hazet007
23.10.2024, 13:46:58 via Wykop
  • 6
Za niedługo wrócą czasy w których to ludzie sami będą wymierzać sprawiedliwość.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

luke-milk
luke-milk
luke-milk
23.10.2024, 13:59:33 via Android
  • 1
@hazet007 ludzie w Polsce za bardzo niestety nie mają na to jaj. Zadko się to zdarza
  • Odpowiedz
the_ziol
the_ziol
the_ziol
23.10.2024, 14:11:33 via Android
  • 4
@hazet007 piękne i dzikie lata 90, mój znajomy był do słynnej akcji w Warszawie, oblanie kwasem panią prokurator, za co siedział ¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
kotkameleon
kotkameleon
kotkameleon
23.10.2024, 08:29:57 via Wykop
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Roger_Casement
Roger_Casement
Roger_Casement
23.10.2024, 11:59:27 via Wykop
  • 13
Adam Strzembosz znalazł paragraf z konstytucji, który zezwalalby skrajnie komunistycznym zbrodniarzom na wystąpienie w tvp, zamiast siedzieć w wiezieniu?

Podobno sądy i rządzący politycy przestrzegali wtedy konstytucji, wiec jestem ciekaw, co ten profesor powiedział antykomunistycznym kombatantom, którzy krytykowali w 2013 roku polskie sądy za to, jak chroniły prorosyjskich zbrodniarzy ¯\(ツ)/¯

https://lustronauki.wordpress.com/2013/08/26/dezaprobata-wobec-zjawiska-ochrony-zbrodniarzy-komunistycznych-przez-wymiar-sprawiedliwosci-iii-rp/
Roger_Casement - Adam Strzembosz znalazł paragraf z konstytucji, który zezwalalby skr...
  • Odpowiedz
C.....s
konto usunięte 23.10.2024, 18:34:43 via Wykop
  • 5
@kotkameleon:

profesor Adam Strzembosz

to piękne autorytety xd jeszcze Zolla nam zacytuj
  • Odpowiedz
bzikus
bzikus
bzikus
23.10.2024, 17:16:50 via Wykop
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

L.....V
konto usunięte 12.02.2025, 18:41:10 via Wykop
  • -3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >

Hity

tygodnia

S. Majtczak kontratakuje na sali rozpraw. Próbuje "egzaminować" policjantkę
S. Majtczak kontratakuje na sali rozpraw. Próbuje "egzaminować" policjantkę
2855
Szokujące słowa na sali sądowej. Majtczak oskarżył państwo polskie. "Sfałszowano
Szokujące słowa na sali sądowej. Majtczak oskarżył państwo polskie. "Sfałszowano
2679
Rodzice Sebastiana M. wybuchli śmiechem. Zareagowali na słowa prokuratora.
Rodzice Sebastiana M. wybuchli śmiechem. Zareagowali na słowa prokuratora.
2282
Lekarz ogólnopolskim rekordzistą w liczbie przepracowanych godzin.
Lekarz ogólnopolskim rekordzistą w liczbie przepracowanych godzin.
2024
Zjeżdżajcie stąd
Zjeżdżajcie stąd
2094
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #reformasadow

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia