Sprytna inżynieria związana z pierścieniami dla tłoków
Niesamowicie sprytna inżynieria stojaca za projektem pierścieni dla silników tłokowych.

- #
- #
- #
- #
- 83
- Odpowiedz
Niesamowicie sprytna inżynieria stojaca za projektem pierścieni dla silników tłokowych.
Komentarze (83)
najlepsze
Silniki spalinowe to ślepa uliczka, już nie da się ich bardziej ulepszać od strony energetycznej. Doszliśmy do momentu gdzie sprawność energetyczna jest kompromisem trwałości i niezawodności.
Przyszłość to silniki elektryczne. Wszystkie komponenty pracują w niskich temperaturach, nie ma łożysk ślizgowych ani powierzchni ciernych.
@mardok: Silniki elektryczne w motoryzacji są idealne. Przebieg momentu obrotowego jest taki, że nie potrzeba skrzyni biegów ani sprzęgła, konstrukcja jest tak zwarta, że mieści się na tylnej osi samochodu - z przodu jest dodatkowy bagażnik. Cały silnik z przekładnia mechaniczną to 4 typowe łożyska toczne (zero panewek, smarowania filmem olejowym, etc...).
Prąd jest świetnym nośnikiem energii. Relatywnie cienki przewód, elastyczny, bez
Nie ma idealnych rozwiązań...