Czy kierowcy 65+ powinni zostać objęci obowiązkowymi badaniami przedłużającymi w
Magdalena Wit-Wesołowska mgr, psycholog transportu, członek Stowarzyszenia Psychologów Sądowych w Polsce, prowadzi kanał na YouTube (https://www.youtube.com/@PsychologTransportu) oraz tematycznego bloga (https://psycholog-transportu.com).
piotr-krzemien z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 27
- Odpowiedz
Komentarze (27)
najlepsze
Z młodymi też nie każdy powinien mieć prawo jazdy. Na egzaminie mojej
Więc jak nie ma statystyk czy badań to, na jakiej podstawie mamy podejmować decyzję? Na chłopski rozum? Na oko?
Każda decyzja powinna być w sensowny sposób uzasadniona, nie czyjeś widzimisię, tylko fakty, statystyki i badania!
@slx2000: A jak w Polsce stawki? W Irlandii osoby w średnim i starszym wieku płacą rząd np. €700 a za analogiczne auto bardzo młody zapłaci rząd €3000.
Jasne 99% się tylko trochę popsuje wzrok albo refleks, ale są tacy którzy stają się niebezpiecznie drętwi czy ślepi, sam znam typa ze wsi który prawie zawsze wymusza pierwszeństwo na drodze bo dosłownie nie widzi żadnego auta a zatrzymać przed skrzyżowaniem c-----i honor nie pozwala.
Z resztą to samo dotyczy młodszych, mamy dziurę w przepisach- jak na badaniach ci wbiją pingle to musisz nosić do końca życia nawet jakby wada była mała - jak ci wzrok siądzie później - wyjebongo.
IHMO badania powinn być ALE:
- po pierwsze: DARMOWE bo chuje zrobią sobie z tego maszynkę do robienia pieniędzy
- po drugie: zero konieczności wyrabiania kolejnych lejców (patrz pkt wyżej), po prostu dostajesz skierowanie z NFZ, idziesz po 15 minutach masz przeklepane że lejce
Jak ktoś ma 65+ to pewnie już za sobą ze 3 samochody i pół miliona km praktyki