Przede wszystkim jest to pionowzlot, więc jest w stanie operować z krótkich lotnisk polowych. Jest to też pierwszy (i chyba jedyny) pionowzlot zdolny przekroczyć barierę dźwięku. Dodatkowo kształt kadłuba zapewnia niską wykrywalność radarową (technologia stealth) porównywalną z F-117 Nighthawk, nawet zasobniki na rakiety są chowane. Poza tym systemy do walki elektronicznej są w stanie zakłócić działanie urządzeń pokładowych, między innymi namierzanie bądź uzbrajanie pocisków we wrogim samolocie. Dodatkowo rozważa się
Polska ma na razie F-16, ale w końcu kiedyś może doczekamy się chociażby F-22 w polskiej armii. Na chwilę obecną nawet gdybyśmy mieli dostęp do F-35 czy F-22 to i tak by nas na nie nie było stać.
Komentarze (10)
najlepsze
Przede wszystkim jest to pionowzlot, więc jest w stanie operować z krótkich lotnisk polowych. Jest to też pierwszy (i chyba jedyny) pionowzlot zdolny przekroczyć barierę dźwięku. Dodatkowo kształt kadłuba zapewnia niską wykrywalność radarową (technologia stealth) porównywalną z F-117 Nighthawk, nawet zasobniki na rakiety są chowane. Poza tym systemy do walki elektronicznej są w stanie zakłócić działanie urządzeń pokładowych, między innymi namierzanie bądź uzbrajanie pocisków we wrogim samolocie. Dodatkowo rozważa się
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II_mock-up_instrument_panel.JPG
Polecam także więcej zdjęć, można min. zobaczyć jak wszystko zostało zaprojektowane, aby nie było wykrywalne przez radary:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II
Polska ma na razie F-16, ale w końcu kiedyś może doczekamy się chociażby F-22 w polskiej armii. Na chwilę obecną nawet gdybyśmy mieli dostęp do F-35 czy F-22 to i tak by nas na nie nie było stać.