To kapitan Protasiuk na 22 sekundy przed katastrofą wydał komendę "odchodzimy"
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_OlI7U1JzDN54toqCUMTIVjc3aTnkl6oS,w300h194.jpg)
Bogdan Wróblewski z "Gazety Wyborczej" opublikował tekst, w którym jako pierwszy polski dziennikarz zwrócił uwagę na niezauważony dotąd fragment polskich uwag do raportu MAK-u.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/gav_VLzbufLDdD,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- 80
Komentarze (80)
najlepsze
polak mądry po szkodzie?
To znaczy, że te osoby myślą. I owszem, kłamią że nie czytają :) Ale chyba przyznasz, że to dobrze, że cytowane są wartościowe fragmenty niezależnie od tytułu.
Komentarz usunięty przez moderatora
Ja tam nie widze niczego co by mialo obalic ta teze.
bo jesteś zaślepionym baranem.
Nie, bo użył mózgu, czego o Was powiedzieć nie można, kochani mistrzowie ciętej riposty.
Pomijając naciągane dywagacje, co, kto i ile sekund przed powiedział, zwróćcie uwagę na to zdanie (autorstwa Skwiecińskiego):
(piloci) Podjęli ryzykowny manewr podejścia do lądowania w warunkach, w których nie powinni tego robić (...)
Zatem, dlaczego go podjęli? Być może właśnie dlatego, że byli "zzombifikowani". Jeśli nawet go przerwali (przestali być
Nie odniosłeś się do meritum mojej wypowiedzi. Szkoda.
którzy zielonego pojęcia o tym wszystkim nie mają, ale jak świętości bronią jedynej słusznej prawdy, że to wszystko to rzekomo wina załogi samolotu.
Rozumiem, że piszesz o panu Skwiecińskim? Który jest poważnym prawicowym publicystą, a więc chyba nie PO-lemingiem i tefałeno-żydomasonem? I który napisał, przypomnę jeszcze raz: "Podjeli ryzykowny manewr podejścia do lądowania w warunkach, w których nie powinni tego robić"?
http://d.polskatimes.pl/k/r/4/44/39/4bec5814c4772_p.jpg
http://www.se.pl/s/pics/thumbnails/2010/04/19/43_580x467.jpg
Dziś wiemy, że zabrakło im 20 m wysokości, by się uratować. Być może stracili je przez to:
"Rosyjski dziennikarz stawia hipotezę, że w tym momencie (na wysokości 100 - 80 metrów) dowódca i drugi pilot popełnili błędy. Wchodzi w techniczne szczegóły pilotażu, bez których nie jesteśmy w
Jeden mówi "odchodzimy", 8 sekund później drugi potwierdza że "odchodzimy", a autopilota lądowania załoga wyłącza dopiero jak się zorientowała że jest w dupie? Co to ma być? Załoga zapomniała że ten samolot nie jest sterowany głosem?
Jeśli obaj piloci stwierdzili że "odchodzą" to dlaczego żaden z nich nic z tym nie zrobił? Może za sterami siedział ktoś inny? :)
Wystarczy przypomnieć słowa prezydenta Rosji, by to stwierdzić: "Mam nadzieję, że polskim kolegom starczy rozumu i woli do przyjęcia odpowiednich wniosków, bez jakichkolwiek zbytecznych komentarzy "- podkreślił Miedwiediew.
PS. Samolot wyleciał jako wojskowy, a spadł jako cywilny... To ciekawostka!
Też można to odczytać na wiele sposobów.
Albo to albo miał ping duży :>
"Bogdan Wróblewski z "Gazety Wyborczej" opublikował tekst, w którym jako pierwszy polski dziennikarz zwrócił uwagę na niezauważony dotąd fragment polskich uwag do raportu MAK-u.
"Zgodnie z zapisem CRV (Cockpit Voice Recorder), odczytanym przez stronę polską, dowódca załogi zgłosił, po minięciu wysokości 100 metrów, że dchodzi na drugi krąg. Drugi pilot to potwierdził" czytamy w polskich uwagach".
I dalej:
"załoga rozpoczęła procedurę odejścia na drugi krąg"; "załoga próbowała - nieskutecznie
Komentarz usunięty przez moderatora
- - - -
Marito (Zarejestrowany Jun 2010) napisal/a:
,, ... To w zasadzie całkowicie obala podstawową hipotezę raportu MAKu o naciskach, gdyż dowódca realizuje po prostu plan, o jakim poinformował załogę w chwili otrzymania informacji o pogarszającej się pogodzie: "spróbujemy podejścia, ale jeśli nie będzie pogody, to odejdziemy
PRZEMILCZANE I USUNIĘTE ZDANIA Z STENOGRAMÓW Z CZERWCA 2010 ROKU.
Zarówno raport komisji MAK, polskie poprawki jak i multimedialna prezentacja Audio zapisu z czarnych skrzynek wskazuje, że usunięto (przemilczano) następujące zdania.
Zrzut i zniżanie na wschód. Początek dziwnych głosów w eterze…
10:27:58-10:27:58,4 Anonim (niezrozumiale)
10:27:58,8- 10:28:01,5 Bort (niezr) zakończyłem zrzut, zniżanie na wschód
10:28:02,5-10:28:04,6 Anonim (niezrozumiale)
10:28:04- 10:28:04,9 Bort Pozwolili
Kto jest na linii?
Zrzut paliwa sie robie przed ladowaniem awaryjnym - no chyba, ze stawiamy teze, ze to bylo ladowanie awaryjne. (?)
Komentarz usunięty przez moderatora
Zrobiłem też mirror: http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/1/1417512982-orig.png
Komentarz usunięty przez moderatora
Dziękuję za mirror :))
Mimo wszystko raport MAK mnie obraża jako Polaka bo choć nie byłem zwolennikiem i nie jestem żadnej partii politycznej i jak i samego śp. Prezydenta to nikt nie zasługuje na śmierć.
Nie wiem czy to wina czy jakiś tam rozkaz, może i wina leży po naszej