@t3kkn0: No, nasi spece od serialów też biją Jankesów na głowę. Od dawna wiemy, że aby zadowolić widownię wystarczy jedna scenografia z tektury na 10 lat kręcenia serialu i dwa ujęcia z kamer przykręconych do podłogi.
polecam wam twórczość, Dusso, Dylana Cole, Stoskiego itd. których twórczość znacie np. z Władcy Pierścieni - wulkany, całe otoczenie i cała masa innych. Jest również odziwo bardzo wiele polaków artystów matte painterów. Z oczywistych względów wszyscy pracują za granicą
@enemydown: Jakie to jest frustrujące, nosz k!$#a. Nasi pracują przy najlepszych filmach i serialach świata, a karmi się Polaków papką, o jakiej pisałem wyżej. Te same mebelki przez tysiąc odcinków, w tym samym studio, z tymi samymi nudnymi ujęciami, które się nie zmieniają przez 15 minut dialogu finezyjnego jak kupa gnoju.
@blaazeej: Są, ciężko oddać nie tyle mimikę twarzy, co całą kreację aktora. Aktor tworzy nową postać, zrobić coś takiego sztucznie jest niebywale trudno i żadne cuda techniki tego nie ułatwią.
CG raczej słabe. Tekstury dałeś za bardzo kontrastowe i detale na nich są za duże. Renderowanie obiektów polecam zrobić z AO na innym pasie coby w kompozycji można było odpowiednio dopieścić kontrast.
Zamierzasz coś w tym kierunku robić zawodowo czy to tylko jako hobby? Pytam bo studiuje animacje 3d i efekty specjalne (Drimagine w nowym sączu ;) i zawsze mnie ciekawi kto co dłubie.
To myślę że bardzo dużo nowego się nie nauczysz na drimagine bo z tego co wiem materiał jest zbliżony. Twoja jak i moja szkoła to najwyższy poziom w polsce dlatego raczej już szukaj pracy i w niej się rozwijaj a jeśli chcesz się dalej edukować to szukaj za oceanem albo we francji.
@3ddy: Polecam http://videocopilot.net Jak dla mnie najlepsza skarbnica tutoriali (w łatwy sposób wyjaśnione efekty jak z kina - dopracowane, profesjonalne ;) )
Komentarze (67)
najlepsze
polecam wam twórczość, Dusso, Dylana Cole, Stoskiego itd. których twórczość znacie np. z Władcy Pierścieni - wulkany, całe otoczenie i cała masa innych. Jest również odziwo bardzo wiele polaków artystów matte painterów. Z oczywistych względów wszyscy pracują za granicą
- trzeba dobrego oświetlenia i wyeliminowania cieni na kluczowanym tle, dlatego dobrym rozwiązaniem może być kręcenie na zewnątrz zamiast w domu
- materiał na bluescreen/greenscreen nie może być zbytnio pomarszczony i powinien być jak najbardziej jednolity (no shit, sherlock ;D)
- jeśli chcemy uniknąć znacznych kosztów można po prostu posklejać kilkanaście kawałków zielonego brystolu (ja skleiłem 3x5=15) - będzie
Zamierzasz coś w tym kierunku robić zawodowo czy to tylko jako hobby? Pytam bo studiuje animacje 3d i efekty specjalne (Drimagine w nowym sączu ;) i zawsze mnie ciekawi kto co dłubie.
http://www.kineticcamera.ca/Gallery/RIGS/MiloNZ1.JPG
Bez takich urządzeń mieliby od zesrania motion trackingu, a i tak potem byłyby problemy z paralaksą ;)
Amatorzy muszą się zadowolić raczej statycznymi ujęciami z matte paintigiem.
i jeszcze kiedyś pokazywaliście tu taki serial o brytyjskiej marynarce z hmm XVII wieku czy cos kolo tego
tez był robiony tą techniką
tylko nie pamiętam tytułu gdyby ktoś mógł przypomnieć