Witam wykopowicze!
Z X-kom'em nigdy nie miałem problemów, zawsze polecałem i kupowałem u nich dość sporo rzeczy. Tak trafiłem na promocje z dronem yuneec breeze 4k. Było taniej, fajna zabawka, lato... kupuje. Na początku odkleiło się lusterko od spodniej obudowy ok 1cm średnicy zasłaniało czujniki i dolną kamerę, sprzęt działa, wszystko ok to tak zostało lusterka w trawie nie będę szukał bo spadło z 60m ode mnie (szukanie igły w stogu siana).
I tak używałem drona raz na jakiś czas aż do popisowego wesela szwagra na którym to miałem kręcić z drona gdyż fotograf im 30min przed ślubem powiedział że jednak drona nie będzie.
Oglądając po weselu nagranie zauważyłem pierwszy raz ze film zaczyna "skakać" im dalej tym bardziej czasami się nie dało oglądać.
Poszedłem z dronem zrobić test o co to chodzi okazało się jak kieruje kamerę w dół to ona zamiast płynnie przejść w dół to spada w dół na chwile zostaje w takiej pozycji po czym wraca tam gdzie miała być jakby silniczek czy jakaś taśma była uszkodzona (może oprogramowanie). Odinstalowałem soft z telefonu zainstalowałem ponownie - to samo. Zmieniłem telefon na kolegi -to samo.
Więc postanowiłem pierwszy raz oddać coś do x-kom na gwarancje. Z początku było super zabrali, zrobili dokumentacje foto i dali potwierdzenie przyjęcia. Oddałem 23.11.2018 jak w załączniku.
I cisza..... Zadzwoniłem do nich i łaskawie coś zaczęło iść do przodu ...
X-KOM 19.12.2018:
Dzień dobry,
w nawiązaniu do rozmowy telefonicznej przesłaliśmy ponaglenie do autoryzowanego serwisu producenta.
Dostaliśmy informację zwrotną o płatnej naprawie wynoszącej 720 zł w przeliczeniu na polską walutę, dokument w załączeniu.
Proszę o informację zwrotną czy wyraża Pan zgodę na płatną naprawę.
W razie dalszych pytań pozostaje do dyspozycji.
dodam że za drona zapłaciłem 699zł.
Odpisałem im:
proszę mi wyjaśnić dlaczego płatnej?
od czego jest gwarancja? dron o nic nie uderzył do wody tez nie wpadł i nadal działa tylko ma problem z kamera
do tego na tym dokumencie widnieją części które są sprawne wiec po co je zamieniać?
a cena naprawy jest chyba droższa jak za drona
X-KOM:
Dzień dobry,
dziękuje za wiadomość.
Uprzejmie informuje, że jest to niezależna ekspertyza autoryzowanego serwisu producenta, na którą nie mamy wpływu.
Proszę o przekazanie decyzji odnośnie płatnej naprawy.
W razie dalszych pytań pozostaje do dyspozycji.
JA:
Witam, ja oddałem drona na gwarancje a nie płatną naprawę, jak pisałem wcześniej dron nie ma uszkodzeń mechanicznych i wszystko działa poza tym ze często kamera "świruje" i jest to nie jej wina a według mnie jakiegoś silniczka czy taśmy.
W wycenie nie ma słowa o tym dlaczego chcą wymienić te części i co się stało wiec na jakiej podstawie chcą pieniędzy?
cytuje "Uprzejmie informuje, że jest to niezależna ekspertyza autoryzowanego serwisu producenta" gdzie jest ta ekspertyza? to jest wycena, wręcz jest to napisane "we will make you the following offer". Może nie maja informacji ze to jest oddane na gwarancje tylko na naprawę? ich wycena też nie zachęca.
Proszę o należyte zajęcie się tą gwarancją. Pozdrawiam i Wesołych Świąt.
X-KOM:
Dzień dobry,
dziękuje za wiadomość.
Uprzejmie informuje, że wysłaliśmy zapytanie odnośnie ekspertyzy.
W chwili obecnej czekamy na odpowiedź.
Proszę o zrozumienie i cierpliwość.
Również życzę wesołych i spokojnych świąt.
W razie dalszych pytań pozostaje do dyspozycji.
Następnie wielokrotnie rozmawiałem z wieloma osobami z ich strony raz ja dzwoniłem raz oni... ostatnia rozmowa w zasadzie jak i każda inna kończyła się „ma Pan racje zajmiemy się należycie gwarancja....”
ostatnia rozmowa była 09.01.2019r. następnie z automatu dostaje wiadomość 10.01.2019
Dzień dobry,
zlecenie RWS//18 zmieniło status realizacji na Wstrzymano.
Aktualny stan realizacji zgłoszenia możesz również sprawdzić na stronie x-kom/l/serwis-sprawdz-zgloszenie/
Prosimy nie odpowiadać na tę wiadomość, ponieważ została wygenerowana automatycznie.
Więc dzwonie do nich znowu rozmowa na te same tematy, tłumaczenia itp. i nagle okazuje się że jest następny tekst od producenta podesłali od razu po telefonie na email
X-KOM 11:02 11.01.2019 :
Dzień dobry,
w nawiązaniu do rozmowy telefonicznej przesyłamy wiadomość od serwisu producenta :
I checked the case again together with the regarding technician.
He told me that the bottom cover is broken, so the drone must have been crashed or fallen even once.
What I can offer is to leave the working time and the shipping cost from the cost estimate and take a used part for the bottom cover for free. Then it´s only 100€ for the complete repair.
JA 11.01.2019 17:21:
hoho
po drugim razie i tylko na moja prośbę stwierdzili (producent) coś czego nie stwierdził xkom biorąc urządzenie na gwarancje, nie było żadnego pęknięcia brak tylko lustereczka od dolnej pokrywki gdyż się odkleiło -taki klej, żadna to wada a wpływu na kamerę czy prace drona nie ma wcale
od samego początku jako firma x-kom dajecie dupy, muszę się prosić o wszystko, tłumaczyć podstawy i to wielokrotnie i rożnym osobom, czuje się jakbyście zlewali klienta, nie zajmujecie się należycie prowadzeniem tej gwarancji a producent może wam wmówić wszystko a wy to po prostu łykacie, zamiast mieć swoje zdanie i go bronic
proszę mi pokazać dokładnie gdzie jest "bottom cover is broken" -robiliście zdjęcia
do tego co ma znaczyć że po tej naprawie będzie "complete repair"
JEZELI TO CHODZI O KAMERE !!! która od dolnej obudowy jest lata świetlne
nie wiem jak mam wam pisać czy tłumaczyć.... jeszcze raz proszę o niezlewanie klienta i należyte zajęcie się moim wnioskiem gwarancyjnym.
X-KOM 09:32 12.01.2019:
Dzień dobry,
Zlecenie RWS//18 zmieniło status na Do wydania w salonie. Aktualny stan realizacji zgłoszenia można również sprawdzić na stronie x-kom/l/serwis-sprawdz-zgloszenie/
Prosimy nie odpowiadać na tę wiadomość, ponieważ została wygenerowana automatycznie.
Jak to możliwe aby sprzęt u zagranicznego producenta jest u niego w piątek rano ja nie daje żadnej odpowiedzi xkom'owi i nagle pojawia się następnego dnia w sobotę z samego rana w salonie?
Ja nie mam już do nich siły, być może jak odbiorę drona i sam go rozkręcę to naprawa okaże się błahostką?
Co mogę zrobić jeszcze w takiej sytuacji?
Komentarze (9)
najlepsze
dzieki xkom
czyli jak przy przekazaniu wam na gwarancje sprzetu nie bylo pekniecia, macie rowniez zdjecia, a pojawilo sie dopiero u producenta i on to stwierdza to znaczy ze bylo a ja mam po gwarancji? nawet jak to wina kuriera ktory dostarczal itp?
nie wiem czy sie smiac czy plakac
Dzień dobry,
uprzejmie informujemy, iż nasza spółka zweryfikowała materiał zdjęciowy z salonu oraz z przyjęcia w naszym magazynie serwisowym i towar został zgłoszony w stanie jakim został dostarczony. Serwis producenta zadecydował o uszkodzeniu mechanicznym a nasza spółka nie może podważyć decyzji gwaranta, dodatkowo zgodnie z pkt 3 protokołu przyjęcia serwisowego : Podstawę nieuwzględnienia roszczeń reklamacyjnych Klienta może stanowić każde uszkodzenie mechaniczne przedmiotu, choćby stwierdzone zostało dopiero w serwisie technicznym docelowym, a