Witam Państwa, nastał ten czas, czas na statystyki z gierki "Mirkowanie", zaczęło się od pomysłu o 3:00-4:00 godzinie i tak oto powstała gierka o Mirko/Wykopie, ale jak wyglądają zarobki i ilość pobrań?
Interesują cie kolejne statystyki z gierek, premiery gier + zarobki z nich? Obserwuj mnie :-}
Zapraszam do obserwowania tagu #DonislawDev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do:
Lista Wolania <--- Zapraszam (Wołanie do statystyk z moich gierek, premier moich gier, beta/alpha testy, bez spamu, jest to lista wołania, wystarczy się zapisać). Warto też obserwować moją osobę na Wykopie.
Też warto wpadać na Social Media, czyli:
Facebook
Twitter
Gra była wydana na Androida (Google Play, Amazon Store)/WebGL(Kongregate), taki sobie hobbystyczny projekt o Wykopie, najwięcej roboty to było ze zbieraniem danych, śledzeniem Wykopu od 2005 do 2018 roku, wymyślaniem treści, dużo z tym było roboty, analizy wszystkiego:
Gra została pobrana 3451x (19x Amazon Store i 3432x Google Play), tutaj może parę osób dziwić, czemu Amazon Store ma taki słaby wynik (w porównaniu do moich innych gier), proste, grę w większości pobierali Polacy, ale o tym będzie później. Jeśli zaś chodzi o liczbę zagrań online, to wynosi ona ~26k(26000). Co ciekawe, najwyższa liczba pobrań (jednego dnia) wynosi 1900x, podczas pierwszego dnia testów, zgłosiło się 500x testerów.
Kongregate (nowi gracze):
Unity Analitycs (nowi gracze):
Gracze/miesiąc (Unity Analitycs):
A jak wyglądają zyski?
$36.82 (Unity Ads, reklamy video odtwarzane przez graczy w zamian za nagrodę, niestety niewypłacalne dla mnie, za mało forsy na wypłatę).
$29.62 (Kongregate, mamy płacone za ilość zagrań, można wypłacić).
$17.56 Chartboost (jak zawiedzie reklama Unity Ads, to wchodzi reklama video Chartboost, samo wyskakujące reklamy, niewypłacalne, za mało forsy)
Czyli "zysk", który jestem w stanie wypłacić $29.62, czyli gdzieś ta ze ~100zł, od strony finansowej to nie było warto, sam proces tworzenia gry, zbierania danych, beta testów, kontaktów z graczami, aktualizacji, promocji, pochłania masę czasu. Wynik nie jest dla mnie zaskoczeniem, wiecie Państwo, wydałem już 4 gierki i ciągle powtarzają się okrągłe liczby ($0), tak bywa, nigdy nie liczyłem na "wielkie" zyski, dlatego nigdy się nie zawiodłem, mam 19 lat i wciąż się uczę, jak się robi gierki :-} Też warto tu nadmienić, iż Polska ma o wiele niższy zysk z reklam, niż USA czy inne kraje (o wiele niższy). Jest to spowodowane tym (obserwacja moich gierek tylko), iż gracze spoza Polski chętniej klikają w reklamy + instalują rzeczy z nich. Dodatkowo też w gierce nie ma opcji Mirko+ za jedyne $21.37 (nie ma IAP), też jakoś staram się nie spamować reklamami;p
Zostawmy pierdoły i przejdziemy do ciekawszych statystyk:
Widzimy słynny "Wykop efekt" i nie mam tutaj dużej ilości benisów na PW, 1900x pobrań w jeden dzień (znalezisko z płomieniem, 1100 Wykopów +), później też było troszkę Reddita + dalej Wykop. Pewnego dnia sprawdzałem wrzucenie gierki do jednego Sub-Reddita na Reddicie i zauważyłem wzrost pobrań (35 --> 103), nieźle, choć i tak głównie wzrosła liczba zagrań online. Zrobiłem kolejny may eksperyment z Wykopem (znalezisko o wersji V1.1), niestety było słabo, gdyż ledwo co dostałem się na główną (230 Wykopów), była to już prawie noc (wzrost pobrań 15 ---> 226). Z jednej strony 1900x pobrań w jeden dzień to dużo dla mnie, ale dla "branży", są to liczby bliskie zera. Tutaj taka mini ciekawostka, gra zajmowała 1 miejsce w "Nowe darmowe gry rekreacyjne, edycja Polska).
Jeśli zaś chodzi o kraj (pobranie gry Android), to dane prezentują się następująco:
Polska numerem jeden, któż by się spodziewał ;p Co ciekawe drugie miejsce zajmuje UK (podejrzewam, iż troszkę Mirków z UK pobrało gierkę), trzecie miejsce zajmuje USA (Twitter/Facebook, ale głównie Reddit), dalej są Niemcy i Kanada, pewnie też Polacy, choć są to tylko przypuszczenia. Co ciekawe, gra była pobrana też w takich krajach jak:
Izrael, Indie, Chile, Irak, Turcja, Japonia, Mjanma (Birma), Mongolia, Tajwan no i tam takie inne, czyżby też Mirkowie :-}? Tego nie wiem, niestety nie zbierałem danych co do używanego języka w gierce. Tutaj też mam inną ciekawostkę, podsumowując liczbę graczy (z wczoraj, wersja Android/WebGL), wychodzi, iż Polacy stanowią "tylko" 46.7% użytkowników, o co chodzi? Proste, mamy troszkę Polaków, którzy nie mieszkają w Polsce, dodatkowo gracze Androidowej wersji mogą grać offline, a w wersji przeglądarkowej, gracze mogą grać tylko Online.
Tutaj inne statystyki:
Urządzenia Xiaomi wygenerowały 25%+ pobrań (nie widać tego na obrazku, gdyż jest pełno modeli tej firmy). Tutaj też taka mini ciekawostka, jak wyglądają operatorzy komórkowi, z których korzystają użytkownicy "Mirkowania"?:
42,2% Play
19,4% z Orange
12,4% Plus
(Używane telefony w "Mirkowaniu")^
Używane wersje Androida w "Mirkowaniu"^
No dobra, w sumie, czas na więcej informacji, tak wyglądają oceny gierki:
Gra miała najniższą ocenę w Niemczech (1.00), najwyższą w Kanadzie, Szwajcarii i Hiszpanii (5). Gra miała 11 aktualizacji i 319 ocen (4.83 średnia).
Najwięcej gracze grali 13.85 miliona sekund (razem, jeden dzień), co daje ~160 dni. Na jednego gracza wychodzi 80 minut. 2.5 sesji na usera. Maksymalnie (jednego dnia) Panel z informacji wyświetlił się 81k(81000) raz . Jednego dnia (rekord) zostało usuniętych 120 kont. Gracze (wszystkie kraje) podejmowali ~~87.5% decyzji na tak i %22.5 na nie. Polacy za to podejmowali ~%88 decyzji na tak i ~%22 na nie. 3% userów bierze tylko udział na nocnych listach. 14.3k sesji w ostatni tydzień.
No cóż, była dobra zabawa, gierka o stronie internetowej? Czemu nie ;p W sumie to mam głupie pomysły. Gra na początku miała powstawać w jeden dzień, następnie miało nie być aktualizacji, miała być pozbawiona wsparcia, a wyszły następne 3 aktualizacje, ale nie mogłem zignorować Państwa zaangażowanie w projekt, pojawi się pewnie jeszcze parę aktualizacji.
Moje dalsze plany to nowe gierki, na ten moment tworzę space shootera z własną fabułą, niszczmy asteroidy, bossów, zmieniamy statki, kupujemy ulepszenie za sklepu, mamy zadania główne i poboczne, latamy po mapie. Taka sobie prosta gierkę. Tutaj taka ciekawostka, dźwięki do gry (space shooter) zostały wykonane (za darmo) przez Pana @zarsthor zapraszam do sprawdzenia:
Ciekawa Muzyka
^ Kliknij, bo warto.
Interesują cie kolejne statystyki z gierek, premiery gier + zarobki z nich? Obserwuj mnie :-}
Zapraszam do obserwowania tagu #DonislawDev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do:
Lista Wolania <--- Zapraszam (Wołanie do statystyk z moich gierek, premier moich gier, beta/alpha testy, bez spamu, jest to lista wołania, wystarczy się zapisać). Warto też obserwować moją osobę na Wykopie.
Też warto wpadać na Social Media, czyli:
Facebook
Twitter
Parę zdjęć z nowej gierki:
Jak ktoś jeszcze nie grał w gierkę, to zapraszam:
Android
Amazon Store
Online <-- Grać tylko na Firefox, Chrome ma bug w sobie i nie działa zapis tekstowy, używać zapisu tekstowego(normalny może nie zadziałać, bezpieczeństwo przeglądarek).
*Skończyłem pisać te dane o 4:00, wstałem później i je poprawiałem, zrobiłem znalezisko, przepraszam za błędy.
Komentarze (154)
najlepsze
Dzięki, ja właśnie piszę nową aktualizację (będzie dziś/jutro) :-}
Dziękuje + dziękuje za opinie.
W sumie to w Mirkowaniu zdecydowałem się na clickera z braku pomysłu na parę godzin innej rozgrywki (myślałem nad "Zbożowe fantazje i klątwa rogalowej serwerowni", ale to już by było 18+, no i brak grafiki, ale może kiedyś :p
Obecnie pracuje nad bardziej dynamiczną grą, czyli space shooterem, gdzie głównie stawiam na fabułę + dynamizm rozgrywki, jeśli zaś chodzi o Mirkowanie, to planuje jeszcze wypuścić
AdBlock wycina ;p
Unity Ads (video) to się samemu odtwarza, możemy mieć 2x zysk za obejrzenie reklamy i to w sumie tyle. Jeśli zaś chodzi o ChartBoost to mam tam ustawione 1 reklama na 15 minut, ale coś słabo liczyli te 15 minut (liczyli jako 1 minute), nie wiem czemu, to dopisałem sobie do skryptu też własny limit czasowy (przezorny = bezpieczny) :-}
Jeśli zaś chodzi o wersję online, to
Luz, planuje dodać automatyczny klik jako dodatek do gry, w sensie, że zamieniamy sobie zysk klikania ---> idle zysk, klikanie jest zbyt nudne i za wolno to idzie w późniejszym etapie :-}
Wiem, przecież sam ją robiłem.
Pozdrawiam Pana i życzę miłego dnia.
IOS za drogi dla mnie :(
Niestety gra została wydana tylko na Androida + WebGL (wersja online).
Na IOS to bym musiał nerkę sprzedać ;p
Niestety okrągłe sumy zarobków, nie starczyły na port IOS( ͡° ʖ̯ ͡°). Głównie chodzi o koszta, ~$100 co rok za konto developera, tyle to mógłbym dać od ręki, ale dalej jest też potrzebny mak (a ja nie chce korzystać z maka), a kupić maka i wydać na nim gierkę, w która zagra 50 osób to troszkę słabo, dochodzi
Nie wierze, Pan bordo? Co jest z tym Wykopem :O
Reddit za mało specyficzny, nie mam pomysłu co by tam dać (aż tak mocno nie siedzę na nim).
Niestety okrągłe sumy zarobków, nie starczyły na port IOS( ͡° ʖ̯ ͡°).
Próbowałem stworzyć specjalną wersję przeglądarkową dla urządzeń mobilnych, nawet dobrze to działało, wystarczająca szybkość gry, pełen ekran, niestety okazało się, iż Unity nie wspiera urządzeń mobilnych (przeglądarki), dlatego nie istniała możliwość pisania/wczytywania tekstu, były mega dziwne błędy, czasami gra się nie wczytywała, to odpuściłem to sobie.
Kiedyś na pewno zacznę wydawać gry na IOS
Nie ;p
Nie mógłbym prosić ludzi o forsę.