Witam Państwa, nastał ten czas, czas na statystyki z gierki "Mirkowanie", zaczęło się od pomysłu o 3:00-4:00 godzinie i tak oto powstała gierka o Mirko/Wykopie, ale jak wyglądają zarobki i ilość pobrań?
Interesują cie kolejne statystyki z gierek, premiery gier + zarobki z nich? Obserwuj mnie :-}
Zapraszam do obserwowania tagu #DonislawDev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do:
Lista Wolania <--- Zapraszam (Wołanie do statystyk z moich gierek, premier moich gier, beta/alpha testy, bez spamu, jest to lista wołania, wystarczy się zapisać). Warto też obserwować moją osobę na Wykopie.
Też warto wpadać na Social Media, czyli:
Facebook
Twitter
Gra była wydana na Androida (Google Play, Amazon Store)/WebGL(Kongregate), taki sobie hobbystyczny projekt o Wykopie, najwięcej roboty to było ze zbieraniem danych, śledzeniem Wykopu od 2005 do 2018 roku, wymyślaniem treści, dużo z tym było roboty, analizy wszystkiego:
Gra została pobrana 3451x (19x Amazon Store i 3432x Google Play), tutaj może parę osób dziwić, czemu Amazon Store ma taki słaby wynik (w porównaniu do moich innych gier), proste, grę w większości pobierali Polacy, ale o tym będzie później. Jeśli zaś chodzi o liczbę zagrań online, to wynosi ona ~26k(26000). Co ciekawe, najwyższa liczba pobrań (jednego dnia) wynosi 1900x, podczas pierwszego dnia testów, zgłosiło się 500x testerów.
Kongregate (nowi gracze):
Unity Analitycs (nowi gracze):
Gracze/miesiąc (Unity Analitycs):
A jak wyglądają zyski?
$36.82 (Unity Ads, reklamy video odtwarzane przez graczy w zamian za nagrodę, niestety niewypłacalne dla mnie, za mało forsy na wypłatę).
$29.62 (Kongregate, mamy płacone za ilość zagrań, można wypłacić).
$17.56 Chartboost (jak zawiedzie reklama Unity Ads, to wchodzi reklama video Chartboost, samo wyskakujące reklamy, niewypłacalne, za mało forsy)
Czyli "zysk", który jestem w stanie wypłacić $29.62, czyli gdzieś ta ze ~100zł, od strony finansowej to nie było warto, sam proces tworzenia gry, zbierania danych, beta testów, kontaktów z graczami, aktualizacji, promocji, pochłania masę czasu. Wynik nie jest dla mnie zaskoczeniem, wiecie Państwo, wydałem już 4 gierki i ciągle powtarzają się okrągłe liczby ($0), tak bywa, nigdy nie liczyłem na "wielkie" zyski, dlatego nigdy się nie zawiodłem, mam 19 lat i wciąż się uczę, jak się robi gierki :-} Też warto tu nadmienić, iż Polska ma o wiele niższy zysk z reklam, niż USA czy inne kraje (o wiele niższy). Jest to spowodowane tym (obserwacja moich gierek tylko), iż gracze spoza Polski chętniej klikają w reklamy + instalują rzeczy z nich. Dodatkowo też w gierce nie ma opcji Mirko+ za jedyne $21.37 (nie ma IAP), też jakoś staram się nie spamować reklamami;p
Zostawmy pierdoły i przejdziemy do ciekawszych statystyk:
Widzimy słynny "Wykop efekt" i nie mam tutaj dużej ilości benisów na PW, 1900x pobrań w jeden dzień (znalezisko z płomieniem, 1100 Wykopów +), później też było troszkę Reddita + dalej Wykop. Pewnego dnia sprawdzałem wrzucenie gierki do jednego Sub-Reddita na Reddicie i zauważyłem wzrost pobrań (35 --> 103), nieźle, choć i tak głównie wzrosła liczba zagrań online. Zrobiłem kolejny may eksperyment z Wykopem (znalezisko o wersji V1.1), niestety było słabo, gdyż ledwo co dostałem się na główną (230 Wykopów), była to już prawie noc (wzrost pobrań 15 ---> 226). Z jednej strony 1900x pobrań w jeden dzień to dużo dla mnie, ale dla "branży", są to liczby bliskie zera. Tutaj taka mini ciekawostka, gra zajmowała 1 miejsce w "Nowe darmowe gry rekreacyjne, edycja Polska).
Jeśli zaś chodzi o kraj (pobranie gry Android), to dane prezentują się następująco:
Polska numerem jeden, któż by się spodziewał ;p Co ciekawe drugie miejsce zajmuje UK (podejrzewam, iż troszkę Mirków z UK pobrało gierkę), trzecie miejsce zajmuje USA (Twitter/Facebook, ale głównie Reddit), dalej są Niemcy i Kanada, pewnie też Polacy, choć są to tylko przypuszczenia. Co ciekawe, gra była pobrana też w takich krajach jak:
Izrael, Indie, Chile, Irak, Turcja, Japonia, Mjanma (Birma), Mongolia, Tajwan no i tam takie inne, czyżby też Mirkowie :-}? Tego nie wiem, niestety nie zbierałem danych co do używanego języka w gierce. Tutaj też mam inną ciekawostkę, podsumowując liczbę graczy (z wczoraj, wersja Android/WebGL), wychodzi, iż Polacy stanowią "tylko" 46.7% użytkowników, o co chodzi? Proste, mamy troszkę Polaków, którzy nie mieszkają w Polsce, dodatkowo gracze Androidowej wersji mogą grać offline, a w wersji przeglądarkowej, gracze mogą grać tylko Online.
Tutaj inne statystyki:
Urządzenia Xiaomi wygenerowały 25%+ pobrań (nie widać tego na obrazku, gdyż jest pełno modeli tej firmy). Tutaj też taka mini ciekawostka, jak wyglądają operatorzy komórkowi, z których korzystają użytkownicy "Mirkowania"?:
42,2% Play
19,4% z Orange
12,4% Plus
(Używane telefony w "Mirkowaniu")^
Używane wersje Androida w "Mirkowaniu"^
No dobra, w sumie, czas na więcej informacji, tak wyglądają oceny gierki:
Gra miała najniższą ocenę w Niemczech (1.00), najwyższą w Kanadzie, Szwajcarii i Hiszpanii (5). Gra miała 11 aktualizacji i 319 ocen (4.83 średnia).
Najwięcej gracze grali 13.85 miliona sekund (razem, jeden dzień), co daje ~160 dni. Na jednego gracza wychodzi 80 minut. 2.5 sesji na usera. Maksymalnie (jednego dnia) Panel z informacji wyświetlił się 81k(81000) raz . Jednego dnia (rekord) zostało usuniętych 120 kont. Gracze (wszystkie kraje) podejmowali ~~87.5% decyzji na tak i %22.5 na nie. Polacy za to podejmowali ~%88 decyzji na tak i ~%22 na nie. 3% userów bierze tylko udział na nocnych listach. 14.3k sesji w ostatni tydzień.
No cóż, była dobra zabawa, gierka o stronie internetowej? Czemu nie ;p W sumie to mam głupie pomysły. Gra na początku miała powstawać w jeden dzień, następnie miało nie być aktualizacji, miała być pozbawiona wsparcia, a wyszły następne 3 aktualizacje, ale nie mogłem zignorować Państwa zaangażowanie w projekt, pojawi się pewnie jeszcze parę aktualizacji.
Moje dalsze plany to nowe gierki, na ten moment tworzę space shootera z własną fabułą, niszczmy asteroidy, bossów, zmieniamy statki, kupujemy ulepszenie za sklepu, mamy zadania główne i poboczne, latamy po mapie. Taka sobie prosta gierkę. Tutaj taka ciekawostka, dźwięki do gry (space shooter) zostały wykonane (za darmo) przez Pana @zarsthor zapraszam do sprawdzenia:
Ciekawa Muzyka
^ Kliknij, bo warto.
Interesują cie kolejne statystyki z gierek, premiery gier + zarobki z nich? Obserwuj mnie :-}
Zapraszam do obserwowania tagu #DonislawDev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do:
Lista Wolania <--- Zapraszam (Wołanie do statystyk z moich gierek, premier moich gier, beta/alpha testy, bez spamu, jest to lista wołania, wystarczy się zapisać). Warto też obserwować moją osobę na Wykopie.
Też warto wpadać na Social Media, czyli:
Facebook
Twitter
Parę zdjęć z nowej gierki:
Jak ktoś jeszcze nie grał w gierkę, to zapraszam:
Android
Amazon Store
Online <-- Grać tylko na Firefox, Chrome ma bug w sobie i nie działa zapis tekstowy, używać zapisu tekstowego(normalny może nie zadziałać, bezpieczeństwo przeglądarek).
*Skończyłem pisać te dane o 4:00, wstałem później i je poprawiałem, zrobiłem znalezisko, przepraszam za błędy.
Komentarze (154)
najlepsze
Dzięki, stawiam na realizm, wiem, iż ze startem od 0 + z obecną ilością gier/aplikacji, jest mega trudno się przebić, też nie ma co narzekać, trzeba działać.
Dziękuje za rady, dzisiaj wypuściłem jeszcze małą aktualizację do "Mirkowania", obecnie bardziej skupiam się nad nowszym projektem. Miałem w dalszych planach integracje Google Firebase (niestety na Unity nie wspiera WebGL i innych platform), opcjonalnie zastanawiałem się nad PlayFab, ale to już wiadome koszta.
Z tym kodem QR to ciekawy pomysł.
Pozdrawiam Pana i życzę miłego dnia
Chodzi w tej grze o zostanie królem piwnicy, taka mini biedo symulacja Wykopu.
W Google Play też, nie ma nic za darmo, wiadome.
Google Play: $25 (jednorazowa opłata).
App Store ($100 co roku). Te $100 to bym jeszcze dał, ale do tego zakupić specjalnie maka/ iphona, za dużo tego na ten moment.
( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■ 2 w 1
Wszystkie moje gierki są też w języku angielskim :-}
Tak samo statystyki i info o premierach.
kiedy przestanę być zielonką?
W grze, aby zostać pomarańczką, to trzeba posiadać odpowiedni poziom pracy (chyba korpo jakiś tam level) i ileś tam atencji :-}
Do bordo podobnie, platynowy stulejarz i Michau już wymagają usuwania konta + ryzykownych akcji.
Dziękuje :-}
Masochizm, nawet teraz pracuję nad piąta :-}
Nigdzie nie pisałem, iż moje działania są "normalne", spójrz Pan na moją rangę( ͡° ͜ʖ ͡°).
To też prawda, USA jest bogatsze, ale mimo to, też są bardziej przyzwyczajeni do IAP (akurat w gierce nie mam IAP,) i reklam. Może też bardziej reklamy są "przystosowane" do nich :-}
Jeśli zaś chodzi o fragment z klikaniem w reklamy, to patrząc (tylko po moich gierkach), co nie jest żadną statystyką, to Polacy %, to o wiele mniej klikają w reklamy niż ludzie z USA.
Dzięki.
Szczerze? Ja też nie( ͡° ʖ̯ ͡°).
Dużo doświadczenia nie mam :-}, ale mam dalsze plany na rozwój, nowe gierki + przycisnąć samą naukę programowania.