Posiadasz laptopa Lenovo IdeaPad 700-15ISK? Sprawdź czy touchpad przerywa co ~2,3 sek. oraz czy klawiatura gubi wprowadzane znaki. Możliwe także nagłe chwilowe spadki poziomu naładowania baterii do kilku procent, co skutkuje spowolnieniem sprzętu. Tak, znowu Lenovo. Wiem, sam sobie winien. Jak...
Posiadasz laptopa Lenovo IdeaPad 700-15ISK? Sprawdź, czy touchpad przerywa co ~2,3 sekundy oraz czy klawiatura gubi wprowadzane znaki. Możliwe także nagłe chwilowe spadki poziomu naładowania baterii do kilku procent, co skutkuje spowolnieniem sprzętu.
Tak, znowu Lenovo. Wiem, sam sobie winien. Jak wielu innych mam wątpliwą przyjemność doświadczyć jakości sprzętu i serwisu Lenovo. Od nowości w wyżej wymienionym laptopie klawiatura gubi losowe znaki oraz touchpad przerywa co ~2,3 sek. Lag/freeze trwa ~0,1 sek. Na szczęście problem ze spadkiem poziomu naładowania JESZCZE u mnie nie występuje. Laptopa poużywałem może z dobę łącznie.
Na oficjalnym forum Lenovo widać że problem dotyka wielu egzemplarzy. Wsparcie umywa ręce. https://forums.lenovo.com/t5/forums/v3_1/forumtopicpage/board-id/ll01_en/thread-id/40953
Ponoć pomaga odłączenie baterii od płyty głównej. Bardzo wygodne rozwiązanie w laptopie z wbudowaną baterią. Czyżby coś z sekcją zasilania? Chyba spokojnie można mówić o wadzie fabrycznej. Oczywiście "agenci" z infolinii zaprzeczają.
Podejrzewam, że większość użytkowników nawet nie dostrzega problemu. Najbardziej widoczny jest podczas szybkiego pisania i przesuwania/rysowania touchpadem. Dla mnie usterka dyskwalifikuje sprzęt z użytku. Nie da się na tym pisać bez ciągłego uzupełniania zgubionych znaków.
Od początku.
Dostałem nową pracę w IT więc na szybko musiałem wybrać laptopa. Miał pociągnąć VM, fullstack WebDev, Photoshopy, Blendery, After Effects i co tam będzie trzeba, ale budżet malutki. Szybki przegląd oferty największych sklepów i wybór padł na 700-15ISK. Najniższa cena, dobre bebechy, ekran półmat, wygląd się nie liczył. Teraz już wiem dlaczego najniższa cena i że to była najgorsza decyzja w życiu, jeżeli chodzi o wybór elektroniki. Na swoją obronę mogę dodać tylko tyle, że miałem kilka godzin na decyzję. Mogłem wybrać najtańszy od MSI, GL-62 z i5-6300HQ, ale ponoć ma spore problemy z wentylacją. Oczywiście okazało się, że mój też ma problemy z odprowadzeniem ciepła :/ ale to już jakoś przeboleję, chociaż z drugiej strony na pewno skróci to żywotność.
2017-03-20 - Laptop dostarczony z x-kom. Problem zauważyłem tego samego dnia.
2017-03-23 - Po upewnieniu się, że to nie kwestia zmiany sterowników, biosu, firmware ani systemu zgłosiłem reklamację przez czat Lenovo.
2017-03-24 - Sprzęt odebrany przez kuriera.
2017-03-27 - Przesyłka odebrana w serwisie Comp S.A., Warszawa, ul. Działkowa 115A, mail: serwis@css.pl. Czekaj, ten CSS??? Zapowiada się ciekawie.
2017-03-28 - Na stronie //pcsupport.lenovo.com/pl/pl/repairstatus chciałem sprawdzić status zgłoszenia. Niestety bez szans. Wyrzuca komunikat "Ten numer zlecenia serwisowego żądanie/usługi nie istnieje. Sprawdź i spróbuj ponownie.". Napisałem w tej sprawie na czacie. "Agent" twierdził że to chwilowe. Nie działa do teraz.
2017-03-30 - Dzwonię na infolinię i pytam o status naprawy. Jedyne info jakie otrzymuję to "Trwa diagnostyka.".
2017-04-03 - Ponownie kontaktuję się przez czat i pytam o postępy. Dowiaduję się nagle że sprzęt już wraca o.O Przyszedł tego samego dnia z wymienionym całym frontem (klawiatura, touchpad...). Tylko jedna śrubka zjechana.
Było w porządku przez całe 2 godziny. Po przemieszczeniu laptopa na inne biurko problem wrócił. Hmm, coś nie styka? Przecież nie będę wyginał laptopa żeby to sprawdzić.
Po południu dzwoni do mnie "agent" Lenovo z zagranicznego numeru 44 1793715600 i pyta czy problem został usunięty. Przedstawiłem sytuację i oznajmiłem, że niezbyt możemy pozwolić sobie na przestój i ponowne odsyłanie, oraz że problem jest powszechny w tym modelu, argumentując postami z forum Lenovo. Miał odzwonić specjalista. Cisza przez 10 dni.
2017-04-12 - Ponowne zgłoszenie reklamacji. Tym razem telefonicznie na infolinii Lenovo.
2017-04-13 - Sprzęt odebrany przez kuriera.
2017-04-14 - Przesyłka odebrana w serwisie.
2017-04-24 - Kontaktuję się przez czat z Lenovo. Pytam o status naprawy. Odpowiedź: "...sprzęt jest w trakcie testów.".
2017-04-26 - Ponownie pytam na czacie. Odpowiedź: "...naprawa jest w toku.".
2017-04-28 - i ponownie... Odpowiedź: "Na ten moment trwają prace diagnostyczne...". To jednak nie naprawa?
2017-05-04 - Laptop wraca bez żadnej zapowiedzi. Połowa śrubek zjechana. Tym razem serwis pojechał po bandzie. Nie naprawimy i co nam Pan zrobisz? Zwróćcie uwagę na datę zakończenia "naprawy". Coś tu się nie pokrywa.
Dzwonię na infolinię już nie taki spokojny. Agentka poprosiła mnie abym nagrał filmik z usterką... trzymajcie mnie.
Nagrałem, udostępniam i udowadniam, że nie jestem wielbłądem.
Wczoraj wstawiłem, a tu już dwa komentarze wpadły. Problem ma szeroką skalę.
Dzisiaj zgłaszam laptopa trzeci raz na reklamację do producenta, chociaż zastanawiam się czy nie lepiej teraz próbować załatwić to jakoś z x-kom?
Wracając do początku, jeżeli jesteś posiadaczem tego modelu i też masz podobne upierdliwe usterki to zapraszam do kontaktu przez PW. Znasz kogoś kto ma ten model? Podeślij mu linka do tego wykopu. Przewidujemy wszystkie dalsze scenariusze i jeżeli zajdzie taka potrzeba to firma gotowa jest wstąpić na drogę sądową. Chyba że ktoś ma lepszy pomysł?
Nie zakopuj jeżeli masz to tam gdzie Lenovo i Stonoga. Przewijaj spokojnie dalej. Wykop to jako przestrogę dla innych, no i żeby może w końcu zapiekło Lenovo.
Na bierząco będę informował o postępach. Mogę wołać.
Dzięki za poświęcony czas. Z fartem. Over and out.
insan3
Też się wpakowałem w tego laptopa i na razie jestem zmuszony korzystać z niego bez baterii, bo inaczej pisanie czegokolwiek (a już tym bardziej programowanie) jest jedną wielką porażką :/
@skinnydog Co próbujesz udowodnić? Że skoro Twoje dwa thinkpady działają, to nasze 700-15isk nie mogą mieć wady fabrycznej, a serwis Lenovo wcale nie ma nas w dupie?
Miałem kiedyś y50-70 i był to pierwszy i ostatni laptop od lenovo jaki kupiłem. Od pierwszego dnia były problemy z dyskiem, temperaturami i migającą matrycą. Każda gra miała kilko sekundowe przycinki przez throttling spowodowany przegrzewaniem się cpu i gpu. Nigdy wiecej lenovo
@Pioter83: Throttlingu jeszcze nie doświadczyłem, ale to kwestia czasu bo procek teraz dobija w stresie do ponad 90 stopni. Wiadomo co będzie gdy pasta przyschnie i radiatory obejdą syfem.
Hej, 3 tygodnie temu nabyłem tego laptopa. Problemy identyczne jak u was. Na gwarancje nawet nie wysyłam, przeczytałem mnóstwo opinii i wiem jak to się skończy. Będę śledził wątek, mam nadzieję, że w końcu uda się rozwiązać tę sprawę :) Na laptopa ogólnie nie narzekam, lekki i przyjemny, tylko niestety te urządzenia wskazujące :( Pozdrawiam
@insane3 Powinniśmy tego wykopa tak skonstruować żeby zgłosili się też Ci, którym problem nie dokucza. Dzięki nim można ustalić, czy problem wynika tylko i wyłącznie z wadliwej baterii, czy może z wady płyty głównej. Osoby bez problemów mogłyby wysłać np. Tobie, jednemu z nas swoją baterię do testu.
Na forum Lenovo jeden użytkownik z Rosji nie ma tych problemów, ale jego bateria została wyprodukowana bodajże w styczniu 2016. Byćmoże producent baterii
@Vioner: Osoby, które mają ten problem. Możecie posiłkować się moimi numerami sprawy: Strona ze statusem: Service order number: 7025242066 Laptop Serial Number: R90K3EBK
@Vioner: Fajnie że Ci się udało. W moim przypadku dalej ściemniają. Po zgłoszeniu zażalenia na odmowę kolejnej naprawy dostałem propozycję zwrotu na którą się zgodziłem. Myślałem już że temat załatwiony i nagle kilka dni później jak gdyby nigdy nic pytają czy potwierdzam stanowisko serwisu z drugiej naprawy (brak usterki sprzętowej). Oczywiście że nie. Cisza. Po ponagleniach proponują "eskalowaną naprawę gwarancyjną ze szczególną diagnostyką"... KU***! To już moja kobieta jest mniej
Mój laptop trafił do serwisu 25.04. Dziś, 29.05 dostałem informację, że laptop zostanie "rozliczony". Przysługuje mi zwrot pieniędzy lub wymiana laptopa na nowy o przynajmniej równie dobrych podzespołach. Mam dostać wniosek od Lenovo, który mam przekazać sprzedawcy.
Życzcie mi powodzenia - laptopa kupiłem za 3850 we wrześniu. Dziś ten model kosztuje 4500...
@insan3 serwis lenovo to jedna wielka kpina. Bujałem się z nimi ze dwa tygodnie (i z tydzień próbowałem się do nich dodzwonić - nikt nie odbierał telefonu). Odsyłali mnie na kolejne numery telefonu, a docelowo na serwis zewnętrzny który na dzień dobry rzucał mi nie małą kwotę. Po tych dwóch tygodniach dałem sobie spokój. Na szczęście to nic ważnego, a laptopa używam do dziś.
@konfitura: Pewnie większość odpuszcza podobnie jak Ty. Ludzie nie mają czasu lub po prostu olewają, a Lenovo zaciera rączki. Ponadto po liczbie wykopów stwierdzam znieczulicę. Chyba już przejadły się wszystkie wstawki o Lenovo. Szkoda, bo problem jest poważny i globalny. Odzew innych użytkowników był błyskawiczny.
@insan3: odpuściłem, bo mogłem sobie poradzić z problemem sam. Najgorsze, że przy takiej cenie i klasie sprzętu (biznesówka) człowiek oczekuje chociaż minimum zainteresowania, a tu nic. Do tego ta 2 min. regułka za każdym razem jak się starasz do nich dodzwonić.
@insan3 taki sam problem... mam lapka od czerwca 2016 i od początku ta wada występuje :| nie wiem dlaczego nie znalazłem tego wykopu wcześniej :| kupiony w x-kom z rozszerzoną gwarancją/ubezpieczeniem.
dzwoniłem do lenovo na infolinię, bo chciałem oddać go na gwarancję, ale miesiąc bez laptopa dyskwalifikuje taką akcję od razu (cały czas na nim pracuję)! nie usłyszałem też od nich opcji na laptopa zastępczego, na którym mógłbym pracować przez ten miesiąc.
Jako że działam na Ubuntu, zrobiłem sobie skrypt, który uruchamiam w przypadku, gdy touchpad się zepsuje. Czasami zaskakuje od razu, a czasami trzeba czekać dobrą chwilę, żeby
Mialem tego lapka i 1 miech na rekojmi i jak zwykle nie stwierdzili problemow, ktore opisalem w zalacznikach i zgloszeniu reklamacyjnym u sprzedawcy. Dali tylko diagnoze z przeinstalowania systemu, a nie tego, co zglaszalem (⌐͡■͜ʖ͡■) Drugi raz zglosilem rekojmi i postawilem na zwrot pieniedzy. Pismo przyszlo p 5 dniach ze zwrotem gotowki. Juz nie wspomne, ze problemy z touchpadem/klawa, to jeszcze problemy z wydajnoscia.
Komentarze (37)
najlepsze
Aż by się chciało rzec...
Pozdrawiam
Powinniśmy tego wykopa tak skonstruować żeby zgłosili się też Ci, którym problem nie dokucza. Dzięki nim można ustalić, czy problem wynika tylko i wyłącznie z wadliwej baterii, czy może z wady płyty głównej. Osoby bez problemów mogłyby wysłać np. Tobie, jednemu z nas swoją baterię do testu.
Na forum Lenovo jeden użytkownik z Rosji nie ma tych problemów, ale jego bateria została wyprodukowana bodajże w styczniu 2016. Byćmoże producent baterii
Osoby, które mają ten problem. Możecie posiłkować się moimi numerami sprawy:
Strona ze statusem:
Service order number: 7025242066
Laptop Serial Number: R90K3EBK
Moja sprawa skończyła się refundem/wymianą lapka na nowy (status podany na stronie jest fałszywy).
Przysługuje mi zwrot pieniędzy lub wymiana laptopa na nowy o przynajmniej równie dobrych podzespołach.
Mam dostać wniosek od Lenovo, który mam przekazać sprzedawcy.
Życzcie mi powodzenia - laptopa kupiłem za 3850 we wrześniu. Dziś ten model kosztuje 4500...
kupiony w x-kom z rozszerzoną gwarancją/ubezpieczeniem.
dzwoniłem do lenovo na infolinię, bo chciałem oddać go na gwarancję, ale miesiąc bez laptopa dyskwalifikuje taką akcję od razu (cały czas na nim pracuję)! nie usłyszałem też od nich opcji na laptopa zastępczego, na którym mógłbym pracować przez ten miesiąc.
Jako że działam na Ubuntu, zrobiłem sobie skrypt, który uruchamiam w przypadku, gdy touchpad się zepsuje. Czasami zaskakuje od razu, a czasami trzeba czekać dobrą chwilę, żeby
Z ciekawości mogę zerknąć na twój skrypt. Podeślesz?
Drugi raz zglosilem rekojmi i postawilem na zwrot pieniedzy. Pismo przyszlo p 5 dniach ze zwrotem gotowki. Juz nie wspomne, ze problemy z touchpadem/klawa, to jeszcze problemy z wydajnoscia.
Melduję, że problem został w końcu naprawiony.
https://download.lenovo.com/consumer/mobiles/e5cn59ww.exe
Nowy BIOS u mnie wszystko naprawił. Co prawda używam laptopa od kilku minut po aktualizacji, ale potwierdziłem KeyboardTestem od PassMarka.