AMA - serwisant ASUS'a
AMA - Serwisant ASUS'a UK Hej, jestem serwisantem który zajmuję się naprawą urządzeń asus'a. Czyli tablety, laptopy, pc i telefony. Jeśli macie jakieś pytania walcie śmiało. Również będę się opiekował #asusserwis więc jeśli będziecie mieli później jakieś pytania, wołajcie :) #asus #serwispc...
Sefni z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 629
Komentarze (629)
najlepsze
2.Najdziwniejsze uszkodzenie?
3.Ile zarabiasz?
4.Jakaś ciekawa historia?
1. Zaznaczę że osoba, która wysyła na sprzęt podpisuje papierek, który zawiera informacje że pozwala nam grzebać w plikach. Jeśli chodzi o laptopy to raczej nie zajmujemy się grzebaniem w plikach, ograniczamy się do pulpitu, gdzie już znalazłem pare razy pornosy :)
2. Zależy co masz na myśli? Ja najbardziej zapamiętałem baterię, która eksplodowała
3. 13,5k Ł na rok
4. Ciekawe historie wiążą się z opisami którzy przysyłają nam ludzie.
Nigdy wiecej Asusa
1. wymień listę wszystkich programów, które pamiętasz, używanych przez serwisantów
2. jakie najdziwniejsze pliki widziałeś u kogoś na komputerze?
3. ilu murzynów, muzułmanów i żydów pracuje w serwisie, mniej więcej, procentowo?
4. czy masz laptopa, z jakiej firmy?
5. najczęstsze przyczyny awarii nie licząc zawiasów i ekranu?
6. gdy dysk psuje się i wymaga wymiany, ale nadal jest sprawny, gdzie trafia? I jest szansa by ktoś ukradł ten dysk?
7.
1. Główne programy są opisane nazwą firmy, więc nie mogę powiedzieć wszystkich, niemniej używamy seatool, memtest86, i linuxy na penach
2. Facet miał mnóstwo swoich zdjęć na pulpicie (wszystkie takie same)
3. Zero
4. Nie posiadam laptopa
5. Lapki- baterie, Tablety- płyty główne
@Sefni: jak taka bateria może przymulać komputer, jak to wygląda/o co w tym chodzi?
@Sefni: ASUSa
#niepotrzebnyapostrof #grammarnazi
Moim problem była głośna praca dysku. Komputer nie upadł - nagle zaczął rzęzić dysk głośno tak jakby był uszkodzony. Laptop wysłany na serwis - po tygodniu dostaje mail o naprawie (wymieniony dysk twardy) i że laptop do mnie jedzie.
Laptop do mnie wrócił - dysk dalej chodzi głośno. Dodatkowo na wyświetlaczu pojawiły się "przejaśnienia" - takie bielsze plamy które pojawiają się chyba gdy za mocno naciśnie się wyświetlacz.
Sprawa trochę
Jeśli chodzi o polskie serwisy, są one jakie są, my się nie bawimy w wymianę koski biosu bo jest wadliwa, wymieniamy całą płytę główną i to mi się podoba w serwisie w uk. Jeśli chodzi o dysk, nie powinien chodzić głośno więc według mnie wina polskiego serwisu, a te białe plamy to uszkodzenia ekranu, więc kolejna wina serwisu.
1.Tak jak wyżej.
2. Wada fabryczna, nic nie zrobisz, radziłbym sprzedać
3.
Echo :)
Sprawdziłem na poczcie - asus usa odpisał w październiku, że przeprasza wszystko sprawdzi i będzie informował mnie na bieżąco. Odpisałem, że minęły 4 miesiące i nic dalej
Jak się ona sprawuje ? Czy te laptopy są jakoś lepiej konstruowane (coś na kształt think-padów) i jego zakup minimalizuje ryzyko problemów, czy to tylko chwyt marketingowy i nie mam po co przepłacać.
Co robicie z przypadkami typu "raz na dzień cały komputer wariuje i się resetuje/odprawia voodoo, ale testy MEM/GPU/CPU/HDD przechodzi"? Sprawdza to ktoś, czy po prostu wpisujecie, że działa bo przelazł pięciominutowy quick test?
BTW: Ta zamawiana P/G, CPU i GPU to jadą nówki sztuki, czy robicie na refurbished? A te refurbished z czego są robione/składane?
1. Dlaczego najnowsze modele G751JY, G751JT to taki szmelc?
2. Dlaczego nikt z was w przypadku w/w modeli nie potrafi odpowiednio docisnąć ramki od matrycy żeby nie występował bleeding?
3. Możesz zdradzić jakiej pasty termoprzewodzącej używacie?
1. Dla mnie większość ROG są awaryjne,
2. U nas kiedy jednostka jest skończona zostaje skierowana na "Final Test", gdzie sprawdzane są wszystkie podzespoły i wygląd jednostki, więc nie ma możliwości abyśmy wysłali jednostkę uszkodzoną.
3. Asus dostarcza nam pastę, ale nie ma na niej żadnych oznaczeń więc nie pomogę.
Szybko wysycha, same właściwości przewodzące też raczej słabe.