Nie tyle nabija się, co prezentuje diesle, które wystąpiły tylko raz i to w jednym modelu samochodu. Co nie zmienia faktu, że artykuł jest bardzo ciekawy i dobrze napisany, widać że stworzenie go kosztowało autora sporo czasu.
@wildhoney: Zamiast rozrusznika jest sprężone powietrze, a paliwo i zimny silnik zawsze są podgrzewane do właściwej temperatury, więc nie powinno być problemu z odpalaniem zimą ;).
No jak tu się nie nabijać z traktorów. Robią pojemności 1,1 litra z buiturbo, które ma być oszczędne i mieć 200 KM. To takie w połowie perpetuam mobile już...
@wildhoney: ogólnie z panującej ideologii. silniki benzynowe mogą być > 3 litrów i jest ok. a żeby diesel miał moc trzeba mu zrobić turbo, biturbo, albo quadturbo. ewentualnie turbiny z łopatkami o zmiennym kącie natarcia bo przecież jak można zrobić diesla > 3 litrów. musi być 1.1 ;_;
@tomix: ,, Ekologia" panie. Przecież taki 3.0 v6 to musi palić ze 15 litrów ropy i czadzić jak kominy na ślunsku. Ehh dzięki ci UE i ekooszołomy za te trwałe silniki, filtry fap, wtryski bezpośrednie i jeszcze #!$%@?.
Komentarze (17)
najlepsze
http://www.wartsila.com/en/engines/generation-X-low-speed-merchant-marine-2-stroke/W-X92
Pojemność 7234l ;).
Są tacy którzy nadal w to wierza ;) ba ... ze nie bity!