PZL I-22 Iryda - zmarnowany projekt polskich Sił Powietrznych
PZL I-22 Iryda miał być polskim dwumiejscowym, dwusilnikowym, odrzutowym górnopłatem szkolno-bojowym, który miał zastąpić słynne „Iskry”. Niestety jego historia skończyła się w 2005 roku, gdy prototyp trafił do Muzeum Wojska Polskiego.
marlboroman z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 43
Komentarze (43)
najlepsze
Pilot: mjr pil. Jerzy Baczta s. Jana, ur. 12.11.1947 r. w m. Dębica; absolwent OSL nr 4 w Dęblinie z 1969 r.; starszy pilot doświadczalny 45. led; pilot 1. klasy.
Nalot: 1990 godz. Nalot na I-22 Iryda - około 14 godz.
Zadanie: Lot doświadczalny.
Okoliczności katastrofy: Katastrofa wydarzyła się na lotnisku w Radomiu. Pilot wykonywał lot doświadczalny na samolocie I-22 Iryda, badając tendencję do drgań flatterowych na wysokości
Co jakiś
http://images.photo.bikestats.eu/zdjecie,600,157924,20110308,i22-m93k-iryda.jpg
Dodać należało by też zmiany specyfikacji i upolitycznienie...
Ubiło to skorpiona i parę projektów w motoryzacji i innych dziedzinach zaawansowanej technologi.
@Dekapitator: To akurat było nieuniknione. Pierwotny Skorpion jeszcze mógł budzić jakieś nadzieje, ale gdy tylko zaczęto przy nim majstrować... To już nawet lepiej, że przekombinowano i ubito.