AMA - instruktorzy samolotowi - czyli jak zostać pilotem
![AMA - instruktorzy samolotowi - czyli jak zostać pilotem](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_p1Biuo7ZYOnk3r1lmKwi5VRfO4j1omVD,w220h142.jpg)
Szef szkolenia wraz z kadrą instruktorską ośrodka Royal-Star AERO wita całą społeczność portalu wykop.pl. Wspólnymi siłami postaramy się odpowiedzieć na wszystkie Wasze pytania w zakresie samolotowych szkoleń lotniczych, pilotażu samolotów lekkich i zagadnień lotnictwa ogólnego.
z- 272
- #
- #
- #
- #
- #
2.) Dla młodej osoby zdecydowanie PL(G)! Nic tak nie uczy pięknego pilotażu jak szybowce... Nikt nie wie tyle o "kulce w środku", co piloci szybowcowi... Czy jakiś samolociarz z przeszłością szybowcową to potwierdzi, cobyśmy zyskali na wiarygodności? Każdy z nas latał na szybowcach i to jest wspólna opinia.
3.)Tak, to już było, ale powtórzymy... Każdy z nas wykorzystywał oprogramowanie tego typu, jako "domową metodę" na trenowanie procedur i to jest na prawdę świetna szkoła! W tym miejscu kropka, ponieważ symulatory lotu nie mają nic wspólnego z rzeczywistym lataniem! I z tego należy sobie zdawać sprawę. Niemniej wiedza nabyta dzięki symulatorom lotu, o ile jest ona prawidłowa, z pewnością zaowocuje podczas szkolenia w
2.)W szeroko pojętych sytuacjach awaryjnych dowódca statku
2.) średnio 100-200.
3.)Poruszył Pan bardzo trudny temat. Sytuacja taka miała miejsce w naszym ośrodku. Jeśli instruktor widzi że szkolona osoba lata niebezpiecznie to po prostu nie pozwoli na wylot samodzielny oraz nie dopuści takiej osoby do lotu egzaminacyjnego, ponieważ instruktor bierze na siebie odpowiedzialność za taką osobę. Bardziej "niebezpieczni" są tacy piloci którzy podczas szkolenia pod nadzorem ośrodka zachowują się według przepisów
2.)Tak, na zajęciach z przyrządów pokładowych, mieliśmy dostęp do symulatora! :D
3.)Nie wiemy, ale wiemy, że jak Spitfire'owi obcięli końcówki skrzydeł, to zaczął wykazywać lepsze własności pilotażowe...
1.)conajmniej 80% to młodzi ludzie
2.)Niestety coraz mniejszy, dlatego staramy się promować, choć nie jesteśmy młodym ośrodkiem.
3.)Od 0 do ATPL(A) mało, tak na prawdę jedna, czasem dwie, wyjątkowo trzy osoby. Większość ludzi
P.S. Z naszych obserwacji wynika, iż linie chętnie przyjmują pilotów w wieku do 40-50 lat, przy czym na górną granicę łapią się zazwyczaj piloci na stanowisko kapitana.
P.S. 2 Da się to pogodzić z pracą, ale musi mieć Pan świadomość, że każdą wolną chwilę będzie Pan musiał poświęcić na naukę i
@atpl77: Przede wszystkim jednak chcielibyśmy nadmienić, że metody wznawiania orientacji są omawiane i ćwiczone podczas kursu do PPL(A) w naszym ośrodku. Powiemy więcej, jeżeli podczas lotów trasowych z instruktorem sam się Pan nie zgubi, będziemy robili wszystko co w naszej mocy, żeby stracił Pan orientacje w terenie i nauczył się radzić