Cześć, szukam porady w związku z odwołaniem festiwalu i wtopieniu ponad 3,5 tys. zł przy 6 osobach za bilety.
Nie koniecznie szukam rozwiązania sprawy, ale nakierowania co mogę zrobić.
Opis sytuacji:
Zakupiłem bilety na Empik.pl, który informuję, że operatorem serwisu „Empik Bilety” jest Going Sp. z o.o. Karzą się kontaktować na maila: kontakt@empikbilety.pl. Informacja na stronie empiku o zwrocie biletu (https://pomoc.empikbilety.pl/help/gdzie-i-jak-moge-zwrocic-bilet)
w formularz zgłoszeniowy i
wybierając zwrot biletu, jest informacja, że formularz jest nieaktywny. I
przekierowuję do strony Going.
Po wpisaniu numeru biletu i maila jest strona z wydarzeniem i mój bilet, ale brak możliwości jakichkolwiek akcji.
Ewidentnie starają się ograniczyć możliwość kontaktu. W
regulaminie jest napisane, że trzeba zgłosić wniosek o zwrot w ciągu 14 dni od
daty odwołania imprezy. I należy to zrobić przez anulowanie biletu.
W regulaminie na stronie : https://web.goingapp.pl/storage/app/media/empikbilety/regulamin-portalu-biletowego-empik-bilety.pdf.11.2019.pdf?t=158040384
jest napisane:
"§10. Odwołanie Imprezy, zmiana danych Imprezy, zwrot ceny za Bilet Wstępu
1.W przypadku odwołania przez Organizatora Imprezy, zmiany daty lub miejsca Imprezy, na którą Klient zakupił Bilet Wstępu za pośrednictwem Systemu Empik Bilety, klient ma możliwość wymiany Biletu Wstępu na inny lub zwrotu pieniędzy na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie
...
6. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14.03.2013 w sprawie kas rejestrujących, od 01 października 2013 dodatkowo do uzyskania zwrotu niezbędny będzie wypełniony i podpisany przez klienta oryginalny "protokół przyjęcia zwrotu". Klient powinien go odesłać na adres wskazany w punkcie 3 powyżej wraz z BiletemWstępu i paragonem. Bez wskazanego protokołu zwrot nie będzie możliwy. W przypadku zgubienia paragonu fiskalnego Klient powinien wypełnić, wydrukować i odesłać oświadczenie o zagubieniu paragonu."
Jasno mnie interesuję zwrot biletu, ale w pkt. 6 należy wysłać protokół przyjęcia zwrotu oraz paragon.
Czy chodzi o te protokół : https://media.empik.com/content/cwk/formularze/Zwrot-2021.pdf
Paragonu nie otrzymałem, na maila dostaliśmy jedynie bilet. Na nieszczęście płaciłem blikiem z konta, którego już nie posiadam. Jednak, myślę że nie będzie problemu udać się do banku o wydruk potwierdzenia przelewu. Mam maila z PayU o płatności.
Going wysłał maila, że zwróci opłatę serwisową, a po resztę pieniędzy należy zgłosić się do organizatora, który podobno ogłosił upadłość, ale jeszcze widnieje w KRS. Niedawno napisał oświadczenie (na swojej stronie, a nie w wiadomości mailowej):
„Klienci, którzy za pośrednictwem Going. kupili bilety w modelu agencyjnym, automatycznie otrzymają od Going. zwrot pełnej opłaty serwisowej. W celu uzyskania zwrotu pozostałej kwoty tj. ceny samego biletu klienci powinni zwrócić się bezpośrednio do organizatora, o czym poinformowaliśmy w dedykowanej komunikacji mailowej”.
Podobno osoby, które kupiły bilety po 7.11.2022 zrobiły to w modelu agencyjnym, czyli bezpośrednio od Fest Festival sp. z o.o. Wcześniej były kupione od „FOLLOW THE STEP” – właściciel Smolnej, Pragi Centrum oraz organizatora Wisłoujścia. Nawet na ich stronie nadal widnieje, że są organizatorami „Fest Festiwal” https://followthestep.com/kategoria/festiwale/
Bilety z grupy Facebookowej: Zakupione przed 7.11.2022
Zakupione po 7.11.2022
Mój bilet kupiony 15.02.2023:
Jak widać w moim przypadku brak
informacji, że Going nie jest odpowiedzialny za wydarzenie.
Chciałbym napisać reklamację, aby zwrócić bilet zgodnie z regulaminem.
1) Do kogo mam ją najlepiej napisać? Empik, Going, Fest Festiwal?
2) Jak napisać reklamację o zwrot pieniędzy? Czy jest jakiś wzór lub lista rzeczy, która powinna się znaleźć w mailu? Czy mogę napisać je tak, aby, odpowiedź przyszła w ciągu 14 dni? Jestem świadomy, że mogą się nie zgodzić, ale chciałbym jak najszybciej zobaczyć jakie wytłumaczenie mają.
3) Czy ma ktoś kontakt do osób,
które zajmują się takimi sprawami? Aktualnie na różnych grupach różne osoby
próbują coś zrobić, ale każda sytuacja jest inna i jest chaos. Osoby bardziej
znające prawo przedstawiają swoją opinie, jednak brakuję instrukcji jak to zrobić
krok po kroku.
Życzę powodzenia w walce wszystkim tym, których spotkała taka sama sytuacja.
Komentarze (8)
najlepsze