@darbarian: Święte słowa, mi stary gejmingowy MSI GX740 (pierwsze i7 i radek 5870) wytrzymał z 10 lat intensywnego użytkowania przy temperaturze zapewne 100*C bo wył jak turbo w golfie. Za to baterię miał tylko do odpalenia bo może na pół godziny starczała przeglądania internetu od nowości. Ale Crysisa brał na klatę i nie marudził skubany.
Byłem serwisantem lapów, w tym Dellów, jedynie solidna seria to XPS. Z resztą, to jak się trafi, jak wypuszczają model, to albo niezajebywalny, albo sypiąca się padaka.
Mam teraz Della, za 7,5 tysiąca (5520 z 64GB RAM i 2TB Evo 980 nvme stąd cena). I co? Nigdy więcej. Dell skończył się 12 lat temu. Wtedy ostatnio byłam realnie zadowolona ze sprzętu Della (inna sprawa, że i tak był wadliwy, ale był piękny i chociaż support był profesjonalny również).
A teraz Microsoft i spółka forsują np. gówniane S0, a sama kultura pracy laptopa pozostawia wiele do życzenia. Wiecie jak działa
Jak coś działa, to nie kombinuj. Ta zasada zawsze się sprawdza. W większości firm IT osoby odpowiadające za soft to Bangladesz i Indie, bo taniej. Ma działać, nawet jeżeli za to działanie odpowiadają trytytki. A, że czasem są błędy i wtopy, to nawet lepiej, szybciej ludzie kupią nowe i dodatkowo tej samej marki i firmy, bo 90% obecnej klienteli to ludzie którzy o czymkolwiek nie mają zielonego pojęcia i można im wcisnąć
@Enso_: W firmie ta sama marka i bliźniacze modele mają sens. Bo np. Stacja dokująca do każdego pasuje i przy każdym biurku możesz pracować bez 30 minut rozwijania kabli.
Serwisuje te laptopy i powiem że się zgadzam co do tych niedopracowanych biosów. Nie jest to postarzanie produktu, tylko wadliwy soft pisany przez hindusa po taniości. Sporo dziwnych problemów z tym jest, przykładowo problemy z baterią, zawieszaniem, overheating itd. Szkoda strzępić ryja...
Mamy w firmie głównie Precisiony 55x0 i Lati 54x0, najstarsze z 2018 roku. W każdej serii na potęgę sypie się ładowanie po USB-C. Od 5550 #!$%@? już klasyczny port ładowania i pozostało jedynie USB także jest zajebiście. Jedyny plus taki, że serwis Della względnie szybko to ogarnia. Z dockami też są wiecznie cyrki. A to ethernet się nie spina, a to monitor nie wykryty. Szkoda że nie ma żadnej sensownej konkurencji (
@le_diavolo: Ooo to jest wartościowa informacja, dotycząca prawdziwych kompów do pracy a nie zabawek dla dzieci. Dzięki za wpis, choć mnie zaniepokoił bo lubie Dell'e, to wato wiedzieć, że to prawdziwe problemy a nie problemy wynikłe z Kubusia rozlanego na laptopa.
Mam Dell Precision 7540. Był serwisowany już 5 razy od nowości. Wymienione ma już wszystko, ostatnie były głośniczki- zaczęły charczeć. Stacja dokująca do tego howna, to jakaś porażka. Potrafi zawiesić PC podczas podłączania, czy rozłączania. Coraz większa amerykańska kupa. Czas wymienić, gwarancja mi się kończy wkrótce.
Dokładnie. Już rzygam tymi teoriami spiskowymi i wciskaniem wszędzie mitycznego celowego postarzania produktów. Zazwyczaj chodzi o outsourcing u pajeetów po taniosci. Ostatnio to samo było z Nokią (HMD), których kilka modeli umarło po update do Androida 12.
@firyt: ja mam jeszcze doświadczenie z całkiem świeżym Latitude 7490, który w wersji z i7 nie może być łapany z lewej lub prawej strony obudowy i podnoszony w ten sposób, gdyż powoduje to (prawdopodobnie) ugięcie płyty głównej i laptop się zawiesza. Na forach Dell również można o tym poczytać. Przyznam szczerze, że z Dellami mam do czynienia od wielu lat, zawsze chętnie je polecam i kupuję również do własnego użytku, ale
Pracuję na Precision 5560 ze stacją WD19. Taki zestaw kosztuje w detalu około 15k. Lapek gotuje się od samego wyświetlania tapety. Stacja nie działa czasami za pierwszym razem i trzeba ją przepinać. Po ostatniej aktualizacji BIOS laptop ucichł, ale wyrzucał że mam za słabe zasilanie z oryginalną stacją Della. W zeszłym roku wyszedł update firmware stacji i skończyło się wymianą na inny egzemplarz, bo stacja tylko czasami widziała laptop Della, a drugiego
@radian1337 jaja ze stacjami na USB C ma też HP. A to nie ładuje za to nie ma sieci, nie ma i razu, artefakty graficzne... Dużo tego. HP Dock 5 to straszne gówno.
Dell to już nie to co kiedyś.... mają ciągle jeden z najlepszych serwisów (jeśli chodzi o te droższe modele) - serwis przyjeżdża na chatę i wymienia niesprawne części na nowe, idzie im to sprawnie z reguły kilka dni. Same lapki to równia pochyła w dół choć od czasu do czasu coś się trafi czego nie udało im się spieprzyć. Najwyżej pozycjonowane to serie : Precision , Alienware, XPS - z reguły dobre
@rrr7: u mnie w korpo przy którejś wymianie stwierdzili, że odejdą od zajebistych Thinkpadów właśnie na Delle... i to jeszcze żeby Precisiony, to nie- Latitudy i to wcale nie jakieś wysokie modele. Ja na szczęście miałem takie okienko, że praktycznie na sam koniec Thinkpadów dostałem swojego, potem spora część zespołu dostała właśnie Della i to był szrot- bateria puchła tak, że niektórzy mieli ją 2 razy wymienianą w cyklu życia, bo
@wronek89: ja właśnie dokładnie 4 lata wytrzymałem ze swoim xps, fakt że nadal działa prawie jak nowy, żadnych zwiech czy spowolnienia, ale tak niedopracowany sprzęt za taką kasę to jest kpina, bios, bateria, czytnik linii papilarnych i przede wszystkim wifi, w dupie z tym, raz miałem xps i nigdy więcej
@kabzior: Ja swojego 9560 w dalszym ciągu mam ale musiałem w nim wymienić kartę sieciową bo ta fabryczna to był jakiś dramat. O chłodzeniu nie ma nawet co gadać, ten laptop po prostu nie jest w stanie schłodzić procka jak odpalisz bardziej wymagającą grę, po części pewnie to wina intela a po części della. Na szczęście mało gram. Generalnie w tych pieniądzch nie warto, już lepiej macbooka za tą cenę kupić,
Tylko podpowiem, że jak macie lapka Dell 5420 i stację dokującą od della (na pewno problem jest z WD19s, ale może na innych też taki problem się pojawia), to nie róbcie aktualizacji poprzez Dell Command Updated. Jest ryzyko całkowite uszkodzenia płyty głównej. Dell wie o problemie, wymienia płyty na gwarancji, ale po co robić sobie problem, wystarczy odpiąć się od stacji dokującej
Można narzekać na Della ale prawda jest taka ze to producent który najmniej robi pod górkę klientowi. Dobry serwis, dostęp do części zamiennych i instrukcje ich wymiany, na gwarancji możemy wymienić sobie sami dysk czy ram bez jej utraty. Windows jest na nich stabilny. Jak ktoś kupił najtańszego della to niech się nie dziwi ze za dwa lata muli ja mam aio 2310 z i5 ma może ze 12 lat. Chodzi codziennie
Na gwarancji popsuł się dwa razy. Pierwszy raz przyjechał serwisant następnego dnia i wymienił dysk drugim razem płytę główna i dysk.
@Niech_moc_bedzie_z_toba: mój się popsuł 3 miesiące przed końcem maksymalnie wydłużonej gwarancji. Co prawda musiałem poczekać 3 dni aż przyjdą części z magazynu centralnego, ale potem poszło już szybko - wymiana płyty głównej oraz karty grafiki i dalej śmiga.
Zdarzają się głupie problemy z tym sprzętem. Miałem np. problem z tym,
Zamówiliśmy 2 laptopy w przetargu, przyszły dwie sztuki #dell #vostro 5415. Instalacja ubuntu na obydwu laptopach zakończyła się wizytą serwisanta i wymianą uceglonego dysku ssd marki kioxia.
Pracuję w IT helpdesk. Dell na starcie ma apkę dell update, która mimo tego że windows update pokazuje że komputer jest zakutalizowany, instaluję dodatkowe sterowniki i aktualizacje, które się dublują i nadpisują. Ze stacjami dokującymi dell jest to samo, aktualizacje powodują usterki.
Zacznijmy od tego, że aktualizacja biosu nie ulepsza w 99,999% przypadków niczego. Wielu producentów pisze też, że nie zaleca aktualizacji biosu o ile nie ma się jakichś problemów z płytą główną, ewentualnie jak ktoś zmienia procesor po kilku latach. Faktycznie jednakże wszystkie firmy spamują każdego użytkownika informacjami o aktualizacji wszystkiego co chwilę, łącznie z biosem.
@szlovak: Nie wiem jak w innych systemach ale podczas rutynowej aktualizacji w Windows 11 sam dodaje aktualizację bios na listę i właściwie jako zwykły użytkownik musisz ją wykonać, większość ludzi nawet pewnie nie wie co się dzieje z ich komputerem.
@wonsztibijski: zrobiłem update biosu na firmowym P1, od tamtego czasu regularnie się wyłącza i świeci się z przerwami dioda zasilania. Wiadomo - spinacz i reset pomagają, a co ciekawe - zwykle brickuje sie nad ranem - tak koło 6-7.
Komentarze (188)
najlepsze
A teraz Microsoft i spółka forsują np. gówniane S0, a sama kultura pracy laptopa pozostawia wiele do życzenia. Wiecie jak działa
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Stacja dokująca do tego howna, to jakaś porażka. Potrafi zawiesić PC podczas podłączania, czy rozłączania. Coraz większa amerykańska kupa. Czas wymienić, gwarancja mi się kończy wkrótce.
Nie.
Zazwyczaj chodzi o outsourcing u pajeetów po taniosci. Ostatnio to samo było z Nokią (HMD), których kilka modeli umarło po update do Androida 12.
po każdej wyładowanej baterii tak samo problemy i bootloopy
Najwyżej pozycjonowane to serie :
Precision , Alienware, XPS - z reguły dobre
@Niech_moc_bedzie_z_toba: mój się popsuł 3 miesiące przed końcem maksymalnie wydłużonej gwarancji. Co prawda musiałem poczekać 3 dni aż przyjdą części z magazynu centralnego, ale potem poszło już szybko - wymiana płyty głównej oraz karty grafiki i dalej śmiga.
Zdarzają się głupie problemy z tym sprzętem. Miałem np. problem z tym,
Fabryczny bios to zawsze ma jakieś bugi i błędy a potem każda poprawka coś naprawia i coś psuje.
Albo surface, który dostał aktualizacje bios, która go zbrickowała, ale Microsoft chociaż wymienia na nowy mimo braku gwarancji.
Często to pomaga na takie cyrki jak używasz stacji dokującej na USB C
XPS zaczyna się od ilu 8-9? :D
Tragedia