@GeraltRedhammer: ależ uczą się też dużo sami. Moja mama uczy w liceum i równolegle w techinkum. W jednym roku dostała 8 nowych przedmiotów do nauczania, każdy po jedenj godzinie. Do np,toksykologii nawet nie było ramowego programu opracowanego, bo ktoś wprowadził profil na gwałt i złamanie karku. Trezba zacząć od dania możliwości dosttosowania poziomu do poziomu klasy. Dzisiaj nauczyciel jest sztywno ograniczony konpektami i programem.
5. Na wyższych poziomach nauczania (Technikum, Liceum) jest za mało godzin przedmiotów kierunkowych a za dużo bzdur typu wychowanie do życia w rodzinie i np chemii która z kierunkiem nie ma kompletnie nic wspólnego. W ten sposób system tworzy niedoszkolonych techników którzy wiedzą co to jest dysocjacja elektrolityczna a nie potrafią wykonać podstawowych rzeczy ze swojego zawodu.
6. Przestarzałe programy nauczania. Program nauczania informatyki zatrzymał się bodajże w 2002
"Skutkiem tych działań będzie zapaść systemu i jakości polskiej szkoły"
Że co? A teraz to niby co jest?
Szkolnictwo polskie to masakra od wielu lat. Bycie nauczycielem, to ciepła posadka o którą walczą stare jędze, dzięki czemu młody nauczyciel nie ma szans prowadzenia kreatywnych zajęć, etc. Całe szkolnictwo należy wysadzić, zwłaszcza te prukwy nauczycielki, które poszły tylko dlatego na nauczycieli, bo do niczego się nie nadawały (w ten sposób blokując miejsca ludziom,
Tak sobie pomyślałam, że jeśli całą ta edukacja ma mieć sens, to trzeba wprowadzić naprawdę duże zmiany. Sam podział na podstawówkę, gimnazjum i liceum jest bez sensu. Daje to nam razem 12 lat nauki. Można by podstawówkę scalić z gimnazjum.. tak jak to było kiedyś. Trwało by to np 7-8 lat. I w ciągu tej edukacji wprowadzić przedmioty już takie jak chemia, fizyka, matematyka, 2 języki, polski, geografia, i co tam jeszcze
@tekst_wlasny: No właśnie z chemią i fizyką jest taki problem - w większości szkół to wygląda tak, że wejdzie sobie taki szanowny/a profesor do klasy, poda regułkę, której nikt nie rozumie, każe zapisać kolejną rzecz, której się nie rozumie, a nauka przedmiotów, które opierają się na wybuchach, kombinowaniu i naprawdę świetnych eksperymentach ograniczają do wyrycia paru literek/cyferek. Zbrodnia dla mnie, mimo, że ze mnie nie był żaden chemik czy fizyk
wprowadzili system trzystopniowy: podstawowka, gimnazjum, liceum - nie dziala. Widza ze nie dziala, a skoro nie dziala to dlaczego tego nie zmienia tylko czekaja na gwiazdke z nieba?
@LibertyPrime: Przez wieki to palono czarownicy inne bzdety. A "najwybitniejsze umysly" to jednostki a mimo to warto jednak by reszta narodu nie byla az tak tepa, i dlatego jest szkolny obowiazek. Jesli nie jestes wybitny to chociaz po skonczeniu bedziesz umial sylabizowac i dodac pare cyferek i przynajmniej odnajdziesz sie (jakostam) w spoleczenstwie. Reszta do lopaty potrzebna nie jest :). Poza tym w ktorym miejscu niby "Idziesz moim tokiem"
Komentarze (50)
najlepsze
osobiście uważam ją za najgorszego i najbardziej szkodliwego ministra w tym rządzie
a z wyglądu przypomina mi Heinricha Himmlera
1, Konkretnych celów edukacji.
2. Pieniędzy na pomoce dzięki którym lekcje mogłyby być ciekawe i na odpowiednio wysokim poziomie.
3.
5. Na wyższych poziomach nauczania (Technikum, Liceum) jest za mało godzin przedmiotów kierunkowych a za dużo bzdur typu wychowanie do życia w rodzinie i np chemii która z kierunkiem nie ma kompletnie nic wspólnego. W ten sposób system tworzy niedoszkolonych techników którzy wiedzą co to jest dysocjacja elektrolityczna a nie potrafią wykonać podstawowych rzeczy ze swojego zawodu.
6. Przestarzałe programy nauczania. Program nauczania informatyki zatrzymał się bodajże w 2002
Że co? A teraz to niby co jest?
Szkolnictwo polskie to masakra od wielu lat. Bycie nauczycielem, to ciepła posadka o którą walczą stare jędze, dzięki czemu młody nauczyciel nie ma szans prowadzenia kreatywnych zajęć, etc. Całe szkolnictwo należy wysadzić, zwłaszcza te prukwy nauczycielki, które poszły tylko dlatego na nauczycieli, bo do niczego się nie nadawały (w ten sposób blokując miejsca ludziom,
http://www.kre-art.eu/rodz_myslenia.html