Wsadzili do więzienia kogoś kto spalił czyjeś samochody? No k!!#a skandal, przecież działał w słusznej sprawie. Powinni mu dać nagrodę i licencję na zabijanie kierowców samochodów spalinowych.
Pieprzone ekooszołomstwo i spiskowe bajkopisarstwo.
Każdy samochód spalinowy jest względnie ekologiczny, bo praktycznie gdyby się człowieki skupiły to każde auto z silnikiem spalinowym można niemal w 100% poddać recyklingowi do którego mamy technologię i całe zaplecze techniczne.
Dodatkowo okres życia samochodu z silnikiem spalinowym to około 15 lat - za ten czas trzeba by było kupić 3 samochody elektryczne (bo baterie na dłużej niż 5 lat nie starczą) więc już samochodzik eko
Większości ludzi nie zależy na ekologi tylko na cenie więc jeżeli auto jeżdzące na wodę będzie w cenie normalnego to myślę, że ludzie by je kupowali. Jeżeli auta na wodór byłyby w cenie tradycyjnych i wodór byłby 3 razy tańszy niż benzyna - także by kupowali. Jeżeli jednak te auta będą bardzo drogie to popyt będzie znikomy.
Lobbing firm naftowych to jedno - drugie, że owe akumulatory, albo są tanie i ciężkie, albo są lekkie ale za to bardzo drogie - co gorsza, po jakimś czasie wymagają wymiany... to raz.
Dwa, są tańsze i wydajniejsze sposoby napędzania samochodów - choćby sprężone powietrze:
Skoro są już takie dobre akumulatory, dlaczego od wielu lat nie zwiększył się jakoś wyraźnie maksymalny czas pracy na laptopie? Prawda jest taka, że nie mamy jeszcze zadowalającej technologii magazynowania energii by takie samochody miały sens.
@rzukow: Prawda jest taka że producenci laptopów mogą sprzedawać takie same baterie taniej, po co mieliby zamawiać pojemniejsze ogniwa do baterii, kiedy można użyć mniejszych i sprzedać za tyle samo? :) Kilka razy widziałem nawet zabiegi(chyba w bateriach della), gdzie najzwyczajniej w świecie nie zamontowano połowy ogniw, pół baterii wypełniało powietrze. Nie pamiętam tylko czy nadrukowana pojemność była prawdziwa.
Samochody elektryczne i hybrydowe nigdzie nie zniknęły, po prostu nie ma ich gdzie ładować, więc ich upowszechnienie będzie szło bardzo opornie. Chyba że ceny ropy znowu mocno wzrosną.
"Firma Gartner oczekuje, że do 2012 roku udział samochodów hybrydowych nie przekroczy 3% wszystkich pojazdów. Mimo to stopa wzrostu jest imponująca, gdyż przewidywane jest zwiększenie sprzedaży z około 650 tys. samochodów w 2008 roku do około 2,3 miliona w roku 2012. "
Drogie Dzieci, o czym wy gadacie? spisek? kto zabił auta elektryczne?
W CHWILI OBECNEJ KAŻDY MOŻE SOBIE KUPIĆ Chevroleta VOLT (W Europie będzie to OPEL, obie marki należą do koncernu GM, który w latach 90tych robił auto eksperymentalne elektryczne).
Teraz odpowiedź na pytanie, dlaczego poprzednich aut nie zostawiono właścicielom: Każdy koncern na własną rękę szuka najlepszych rozwiązań. Gdyby auta zostały u właścicieli, natychmiast zostałyby wykupione przez konkurencję. Ponieważ projekt zakładał określone
Naiwność ludzka nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać. Tyle slajdów w tej prezentacji, a nigdzie konstatacji, że wszystkiemu przede wszystkim są winne (demokratyczne - tak, tak...) RZĄDY! Korporacje - okej, ale korporacje mogą olewać wolny rynek TYLKO I WYŁĄCZNIE pod ochroną RZĄDÓW. To raz. A dwa, to banalny fakt, że 3/4 ceny paliwa w większości państw to podatek.
Pozostaje oczywiście nie mająca większego znaczenia dywagacja co było pierwsze: jajko (korporacje) czy kura (rządy).
"korporacje mogą olewać wolny rynek TYLKO I WYŁĄCZNIE pod ochroną RZĄDÓW"
Proponuje zapoznać się z definicją pojęcia "monopol".
Wbrew bzdurnym pseudo-ekonomicznym teoriom propagowanym na Wykopie przez bandę oszołomów, wolny rynek jest niestabilny i na dłuższą metę wymaga silnej regulacji, aby zachować konkurencję. Patrz sytuacja telekomunikacyjna w USA (rynek deregulowany) i Polsce/UE (rynek silnie regulowany). W Polsce zasięg jest nawet na wsi i mamy 4 silnie konkurujących operatorów, ceny wciąż spadają.
Komentarze (198)
najlepsze
Każdy samochód spalinowy jest względnie ekologiczny, bo praktycznie gdyby się człowieki skupiły to każde auto z silnikiem spalinowym można niemal w 100% poddać recyklingowi do którego mamy technologię i całe zaplecze techniczne.
Dodatkowo okres życia samochodu z silnikiem spalinowym to około 15 lat - za ten czas trzeba by było kupić 3 samochody elektryczne (bo baterie na dłużej niż 5 lat nie starczą) więc już samochodzik eko
Dwa, są tańsze i wydajniejsze sposoby napędzania samochodów - choćby sprężone powietrze:
http://www.youtube.com/watch?v=ztFDqcu8oJ4
Pompowanie trwa ok. 4 min, a na pełnym zbiorniku samochód przejedzie ok 200 km. V max 110 km\h - do miasta wystarczy spokojnie, a i w
"Firma Gartner oczekuje, że do 2012 roku udział samochodów hybrydowych nie przekroczy 3% wszystkich pojazdów. Mimo to stopa wzrostu jest imponująca, gdyż przewidywane jest zwiększenie sprzedaży z około 650 tys. samochodów w 2008 roku do około 2,3 miliona w roku 2012. "
W CHWILI OBECNEJ KAŻDY MOŻE SOBIE KUPIĆ Chevroleta VOLT (W Europie będzie to OPEL, obie marki należą do koncernu GM, który w latach 90tych robił auto eksperymentalne elektryczne).
http://www.chevrolet.com/volt/
Teraz odpowiedź na pytanie, dlaczego poprzednich aut nie zostawiono właścicielom: Każdy koncern na własną rękę szuka najlepszych rozwiązań. Gdyby auta zostały u właścicieli, natychmiast zostałyby wykupione przez konkurencję. Ponieważ projekt zakładał określone
Pozostaje oczywiście nie mająca większego znaczenia dywagacja co było pierwsze: jajko (korporacje) czy kura (rządy).
"korporacje mogą olewać wolny rynek TYLKO I WYŁĄCZNIE pod ochroną RZĄDÓW"
Proponuje zapoznać się z definicją pojęcia "monopol".
Wbrew bzdurnym pseudo-ekonomicznym teoriom propagowanym na Wykopie przez bandę oszołomów, wolny rynek jest niestabilny i na dłuższą metę wymaga silnej regulacji, aby zachować konkurencję. Patrz sytuacja telekomunikacyjna w USA (rynek deregulowany) i Polsce/UE (rynek silnie regulowany). W Polsce zasięg jest nawet na wsi i mamy 4 silnie konkurujących operatorów, ceny wciąż spadają.