Cześć Mirki.
Od półtora roku korzystam z Internetu Domowego w T-Mobile. Wszystko naprawdę dobrze działało, do jakiegoś czerwca tego roku, gdzie z dnia na dzień internet zaczął działać tragicznie. Począwszy od prędkości pobierania, która nie była (i nie jest) w stanie przekroczyć i 1Mb/s, przez utratę pakietów na poziomie 10% - 30%. Testowałem router i kartę SIM, więc wykluczyłem problemy po mojej stronie. Wysłałem do nich od tego czasu, pewnie około 40 zgłoszeń, które nie wniosły nic, zawsze kończyło się na legendarnym “sieć obciążona, pogoda, u nas wszystko gra”. Dodam, że o 3 w nocy, gdy sieć nie jest specjalnie zapchana, nie raz też wykurwiło mi po 20% packet loss’ów z praktycznie zerową prędkością pobierania. Najbardziej unlucky jest to, że na wsi na której mieszkam, jest to praktycznie jedyny nadajnik, którego jestem w stanie używać, więc odpada opcja zmiany BTS’a (inne są i tak schowane za górami). Przed chwilą dostałem odpowiedź, że naprawili problem, który w dalszym ciągu występują XD
Przyczyny techniczne które podesłał mi znajomy:
W tej miejscowości jest wybudowany masz który należy do sieci Plus. Ten maszt posiada dwie radiolinie wg. //www.btsmap.one.pl/uke/ na której dostępne wszystkie informacje o dostępnych radioliniach w Polsce. Jedną z nich jest od sieci Plus druga od Play. Wątpię by ten BTS miał połączenie światłowodowe bo leży kurwa w lesie. Więc sieci takie jak Orange czy T-Mobile muszą wypożyczać dostęp do radiolinii od Plusa. W przypadku sieci T-Mobile oczywiście są oni razem w Net-Works! z Orange, współdzielą oni razem pasmo 800Mhz co widać po numerach LAC oraz eNBID. Więc najśmieszniejsze jest to że obie sieci (Orange oraz T-Mobile) dotyczą te same problemy. Problemy od ostatniego miesiąca dotykają również BARDZO WAŻNE dla operatorów usługi Voice. Przy rozmowach telefonicznych jestem w stanie usłyszeć utratę pakietów, jestem zmuszony pytać rozmówcę o powtórzenie zdania.
Wiecie czy jestem w stanie zrobić coś w tej sytuacji? Dzięki za pomoc z góry.
Komentarze (6)
najlepsze