Szkodliwy nakaz jazdy na światłach w dzień
Strona przeciwników bezsensownego świecenia w dzień. Niektóre argumenty dają do myślenia oraz to, że ustawa została prawdopodobnie kupiona przez firmy paliwowe i żarówkowe.
- #
- #
- #
- #
- 118
Strona przeciwników bezsensownego świecenia w dzień. Niektóre argumenty dają do myślenia oraz to, że ustawa została prawdopodobnie kupiona przez firmy paliwowe i żarówkowe.
Komentarze (118)
najlepsze
Ja tylko dodam, że 95% kierowców na świecie nie używa świateł w dzień.
Robią to tylko kraje postkomunistyczne i północne.
Nie wiem czy wiecie, dlaczego taki nakaz został wprowadzony w Szwecji - było to z chwilą zmiany ruchu z lewostronnego na prawostronny, gdy wzrosła liczba wypadków i trzeba było coś zrobić, żeby kierowcy zaczęli zauważac samochody jadące na czołówke.
A w 2007 Komisja Europejska wycofała się z rekomendowania tego nakazu
To nakaż swojej babci, żeby na cmentarz chodziła ubrana na żółto.
Statystyki pokazujące że jazda cały dzień na światłach powoduję wypadki to kolejny absurd.
Mi nie przeszkadza jeżdżenie na światłach, wjeżdżając z terenu otwartego do lasu i w wielu innych przypadkach lepiej widać samochód.
Ta afera
Oto ilość wypadków w miesiącach styczeń-kwiecień (przed wprowadzeniem świateł), w poszczególnych latach:
2006: 11589
2007: 14344
A to w pozostałych miesiącach, czyli w 2007 roku już po wprowadzeniu obowiązkowych świateł:
2006: 35287
2007: 35192
Jak widać ilość wypadków po wprowadzeniu obowiązkowych świateł w stosunku do poprzedniego roku odrobinę spadła. Zatem wasza podstawowa teza o wzroście liczby wypadków to stek bzdur i demagogia (albo nieumiejętność korzystania z
wystarczy skorzystać ze źródeł:
http://dlakierowcow.policja.pl/portal/dk/807/47493/Wypadki_drogowe__raporty_roczne.html
wejdź w raport 2007 i czytaj w jakich miesiącach ile było wypadków.
Otóż wzrost liczby wypadków w 2007 roku zawdzięczamy głównie styczniowi, w którym była bardzo zła pogoda (wzrost o 168% w stosunku do 2006 roku), przypominam, że było to przed wprowadzeniem obowiązkowych świateł.
Natomiast po wprowadzeniu świateł, liczba wypadków się wyrównała, a nawet zaczęły następować spadki ilości wypadków: w czerwcu, lipcu, wrześniu i grudniu
Ach jeszcze apeluję do młodych, polskich, durniów co zrobili prawo jazdy rok temu NIE MRUGAJCIE JAK WIDZICIE SAMOCHÓD BEZ ŚWIATEŁ bo i tak nie zapalę a wasze mruganie mam głęboko w kiszce stolcowej.
NA POHYBEL PODŚWIETLEŃCOM !!!!!!!
@galka: jeżeli Twój kumpel nie zauważył auta przed sobą w dzień, to
Wlasnie, taki nakaz nie ma sensu w miescie, moim zdaniem w miescie powinno sie moc jezdziec bez swiatel, a nakaz powinien obowiazywac na trasach, w lesie itd..
Pozdrawiam. Producent kasków.
No właśnie, przeciez Kubica jeździ w kasku, dla jego bezpieczeństwa, więc dlaczego zwykły kierowca ma nie jeździć w kasku?