Historia ku przestrodze o walecznym supporcie keye.pl - czyli jak keye.pl naciąga i robi z klienta idiotę
Poniższa historia opowiada o tym jak support popularnego serwisu keye.pl poprzez swoją (udawaną?) niekompetencję najpierw wprowadził mnie w błąd, a następnie spowodował, że odpuściłem sobie z nimi kłótnie i postanowiłem całość wrzucić tutaj jako przestrogę dla innych.
Zachęcam do lektury bo momentami jest dość zabawnie (z perspektywy czasu, bo muszę przyznać, że potrafili mnie wyprowadzić z równowagi :> )
Na początku września postanowiłem zakupić sobie Fifę 15 na PC. Jako że nie trawie polskiego komentarza i menu (wolę zdobywać XP niż PD (sic!) ) znalazłem aukcję na allegro, która pomimo, że w nazwie miała PL twierdziła, że jej przedmiotem jest klucz multilanguage. Będąc człowiekiem przezornym postanowiłem się upewnić mailowo:
pokaż spoiler Witam
jakie dokładnie wersje językowe będą dostępne po wpisaniu tego kodu do fify 15?
dzięki i pozdrawiam
pokaż spoiler Witam serdecznie,
niemiecka, francuska, rosyjska, włoska, hiszpańska, polska oraz angielska.
Z wyrazami szacunku
Mariusz
Support Team Keye.pl
E-mail: allegro@keye.pl
Tel: (17) 783 58 06
pokaż spoiler Zależy mi na angielskiej i jak rozumiem ten mail może być podstawą do zwrotu kosztów w przypadku gdyby jej nie było?
pokaż spoiler Witam.
Dziękuję za wiadomość.
Gwarantujemy, że ten produkt obejmuje także wersję angielską. Na wypadek jakichkolwiek braków zawsze istnieje możliwość zwrócenia się do naszego działu reklamacji.
Pozdrawiam bardzo serdecznie
Jola
Support Team Keye.pl
E-mail: allegro@keye.pl
Tel: (17) 783 58 06
pokaż spoiler Dziękuję za informacje
Pozdrawiam
Kulturka.
Kod był kodem typu pre-order, zatem nie pozostało mi nic tylko czekać.
Kod przyszedł.
Po uruchomieniu gry okazało się że mam do wyboru... tylko dwa języki PL i RU :)
Najpierw zagadałem panią Marcelinę na czacie, która naturalnie, w bardzo pomocny sposób, przekierowała mnie na formularz kontaktowy. No i jak to sie mówi, all hell broke loose:
Moje zgłoszenie przez formularz kontaktowy
pokaż spoiler Twoje zgłoszenie reklamacji zostało odnotowane w naszym systemie.
Prosimy nie odpowiadać na tą wiadomość.
Jestem po rozmowie z panią Marceliną na czacie. Zanim kupilem u was klucz na allegro preorder fifa 15
//allegro.pl/gra-pc-fifa-15-pl-origin-cd-key-klucz-24h-2015-i4555327930.html
Pytalem sie jakie wersje jezykowe aktywuje.
Na mailu (mam kopie tych maili) zapewniano mnie ze wersja angielska na pewno bedzie dostepna. Teraz po aktywacji okazalo sie ze jest tylko polski i rosyjski. Prefereowanym wyjsciem z sytuacji, zamiast zwrotu pieniedzy, bylby poprawny klucz... z reszta nie wiem czy w originie mozna aktywowac dodatkowe jezyki na ten sam produkt? jesli nie to jestem MOCNO niepocieszony z zablokowania mi mozliwosci aktywacji anglojezycznego produktu.
Pozdrawiam, Michał
Odpowiedź nr 1 - to wina klienta, nie wie co kupuje, kod jest i zawsze miał być tylko PL
pokaż spoiler Witam,
Bardzo mi przykro z powodu takiego stanu rzeczy, obawiam się że mógł Pan nie sprecyzować iż chodzi o zakup na aukcji Allegro. Opis aukcji wskazuje bowiem na to iż gra jest w polskiej wersji językowej. Sądzę że nie powinno być problemu z doinstalowaniem patcha z językiem angielskim, niemniej jednak jako iż takowy nie znajduje się na oficjalnej stronie produtku toteż nie mogę Panu takowych plików podesłać. Czy w ramach rekompensaty zgodzi się Pan przyjąć 10% kod rabatowy do wykorzystania w przyszłości w sklepie Keye.pl ?
Pozdrawiam,
Grzegorz S.
Mój mail nr 2 - w którym załączyłem powyższą/wcześniejszą wymianę mailową
pokaż spoiler Witam
Proszę nie zrzucać odpowiedzialności na mnie!
Załączam wymianę mailową w której pytam dokładnie o tę aukcję i dostaję dwukrotnie jasną odpowiedź.
Próba sugerowania ze nie umiem przeczytać opisu aukcji jest conajmniej smutna, szczególnie w perspektywie powyższych maili i dzisiejszej rozmowy na chacie gdzie Pani Marcelina twierdziła ze klucze pochodzące z tej aukcji są multilanguage.
10% zniżki mnie nie zadowala w żadnym wypadku.
Chciałem produkt inny niż zakupiłem.
Odpowiedź nr 2 - to wina klienta, nie wie jak sie uruchamia grę, kod jest multilanguage
pokaż spoiler Witam,
Skontaktowałem się z działem produktów celem sprawdzenia i otrzymałem informację, że gra jest zgodnie z opisem multilanguage. Języka gry nie wybiera się w aplikacji Origin lecz w samej grze. Aby to zrobić proszę postąpić wedle instrukcji:
1. Instalujemy grę
2. Włączamy grę
3. Pojawia się menu wstępne
4. Klikamy graj
5. Na samym początku wybieramy język gry
Pozdrawiam,
Grzegorz S.
Mój mail nr 3 - jak krowie na rowie oraz nadzieja, że mam do czynienia z uczciwymi ludźmi
pokaż spoiler Witam.
Czyli jednak nie przeczytałem źle opisu aukcji? Kod znowu okazuje się multilanguage? W poprzednim mailu zanim przedstawiłem historię mejlową było dla Pana oczywiste, że klucz jest tylko PL...
Kod jest ewidentnie na wschodnią Europę... W wymianie mejlowej którą już panu przesyłałem dostałem informację że do wyboru będzie, cytuję:
niemiecka, francuska, rosyjska, włoska, hiszpańska, polska oraz angielska.
Odnośnie Pana instrukcji dotyczących wyboru języka w grze...
Dla ułatwienia załączam też zrzuty ekranów dla poszczególnych kroków:
1. Instalujemy grę - mam do wyboru tylko dwa języki => fifa_instalacja.jpg
2. Włączamy grę
3. Pojawia się menu wstępne
4. Klikamy graj
5. Na samym początku wybieramy język gry - mam do wyboru tylko dwa języki => fifa_wgrze1.jpg oraz fifa_wgrze2.jpg
Jak Pan widzi na załączonym obrazku - w grze RÓWNIEŻ mam do wyboru TYLKO polski i rosyjski.
Kod nie jest multilanguage... Nie jest to polski i przykładowo włoski, ale polski i rosyjski - ewidentnie jest to wschodnia regionalizacja...
Jeszcze dla przykładu załączam zrzut ekranu z gry Mirror's Edge która to jest prawdziwie multilanguage i ma podczas instalacji 10 języków do wyboru => "multi_language.jpg"
Proszę sobie porównać te dwa pliki "fifa_instalacja.jpg" oraz "multi_language.jpg".
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Uzupełnienie mojego maila nr 3 - pierwszy bulwers, strona keye.pl zaktualizowana, cena za multilanguage podskoczyla, pojawily sie 2 osobne produkty PL/RU i osobno multi - wiadomo - tymczasowo niedostępny
pokaż spoiler Dodatkowo właśnie się zorientowałem, że na waszej stronie sprzedajecie już tylko fife 15 w wersji PL i RU.
Multilanguage jest niedostępna! Skoro jest niedostępna to skąd niby ja mam takę wersje...!?
Zatem pytam: dlaczego robicie ze mnie idiotę i ciągniecie tę szopkę? I wy i ja wiemy ze nie macie kodów multilanguage więc zachowajcie resztki godności i oszczędźcie mi nerwów.
Michał
Odpowiedź nr 3 - to wina klienta, kod jest jednak znowu tylko PL i wystarczy sciągnąć language pack
pokaż spoiler Witam Pana,
Otrzymany przez Pana produkt jest w pełni funkcjonalny i opatrzony znakiem PL (w tytule), a zmiana języka to kwestia ściągniecia odpowiedniego language pack'u dostępnego jak co roku na fanowskich stronach produktu. Z tego też powodu proponujemy Panu 10% kod rabatowy w ramach rekompensaty za jednorazową fatygę. Osobiście zakupiłem tę samą wersję produktu i mam dostępny język angielski w grze. Niestety komentarz mimo poprawnego ustawienia nadal automatycznie zmienia się na polski co najprawdopodobniej powodowane jest wykryciem mojej lokalizacji. Proszę o odpowiedź czy zgodzi się Pan przyjąć kod rabatowy? Jeżeli nie wyrazi Pan takiej zgody postaramy się zaproponować Panu inny rodzaj rekompensaty.
Pozdrawiam
Damian K.
Mój mail nr 4 - zacząłem podejrzewać, że mam do czynienia z jakimś wałkiem ale jeszcze się nie poddawałem
pokaż spoiler Widzę że moje argumenty i pytania z poprzednich maili pozostają bez odpowiedzi i kręcimy się w okół instalowania language packa i znaczka PL w tytule aukcji.
Zatem ja też będę się po prostu trzymał swojej wersji.
Produkt przed zakupem został mi zaprezentowany przez Państwa jako taki, który będzie zawierał wersje: "niemiecka, francuska, rosyjska, włoska, hiszpańska, polska oraz angielska." Jako dowód PONOWNIE załączam wymianę mailową z waszymi przedstawicielami.
Czy używając tego kodu mogę sobie zainstalować wersje:
- niemiecka? NIE
- francuska? NIE
- włoską? NIE
- hiszpańską? NIE
- angielską? NIE
W związku z powyzszym produkt nie jest w pelni funkcjonalny i nie zgadzam się na kod rabatowy jako rekompensatę.
Michał
Odpowiedź nr 4 - to wina klienta, kod jest jednak na pewno tylko PL i zamiast aktywować trzeba było reklamować od razu
pokaż spoiler Witam ponownie,
Niestety o zwrocie nie może być mowy ponieważ klucz został wykorzystany. W momencie aktywacji pojawiło się Panu okienko wskazujące na dostępne języki (załącznik). Zatwierdził Pan tę aktywację zatem był Pan świadomy jaki produkt trafia do biblioteki gier. W każdej chwili mógł Pan zrezygnować z aktywacji i zgłosić problem przed wykorzystaniem klucza.
Pozdrawiam
Damian K.
Mój mail nr 5 - przyznaję, że przy aktywacji spuściłem gardę przez wcześniejsze zapewnienia... swoją drogą kto wie jakby się potoczyła reklamacja przed aktywacją : )
pokaż spoiler Witam.
Czyli w zwiazku z tym zrzutem ekranu (którego nie pamiętam bo prawdopodobnie opuscilem czujność naiwnie wierząc w poprawność kodu) przyznaje Pan jednak, że kod który otrzymałem był kodem PL/RU? Czyli nie był kodem multilanguage pomimo Waszych zapewnień?
Już pisałem wcześniej - nie zależy mi na zwrocie. Zależy mi na poprawnym kodzie multilanguage, który został mi przedstawiony w ofercie przed zakupem.
Michał
Odpowiedź nr 5 - totalny wtf...
pokaż spoiler Witam,
Nawiązując do przesłanej uprzednio instrukcji załączam screenshot ukazujący miejsce na którym widać listę języków do wyboru: //screenshooter.net/8542520/jdgsvjn
Pozdrawiam,
Grzegorz S.
Mój mail nr 6 - kapitulacja
pokaż spoiler Po prostu ręce opadają...
Nie wiem czy to brak kompetencji czy o co chodzi... owy skrinszot pokazuje do wyboru języki dla KONFIGURATORA gry - a nie samej gry...
Poza tym o jakiej instrukcji mowa? Żadnej instrukcji nie dostałem...
Wasz support i robienie z klientów debili zasługuje co najmniej na rozgłos.
Wrzucę całą tę historię na wykop - może przy okazji ubawu, zniechęcę kogoś do waszych usług.
Michał
P.S. W momencie tworzenia tego wpisu (20.10.2014) nie ma sposobu na załadowanie dodatkowego language packa do Fify 15, który podmieniałby język menu :)
P.S. 2 Nazwiska okroiłem bo naiwnie wierzę, że to nie wina graczy tylko systemu :)
TL;DR
Schemat działania supportu keye.pl:
1. Zapewnienie ze kod jest multi
2. Kod okazuje sie PL/RU
3. Odpowiedź nr 1 - to wina klienta, nie wie co kupuje, kod jest tylko PL
4. Odpowiedź nr 2 - to wina klienta, nie wie jak sie uruchamia grę, kod jest multilanguage
5. Odpowiedź nr 3 - to wina klienta, kod jest jednak znowu tylko PL i wystarczy sciągnąć language pack
6. Odpowiedź nr 4 - to wina klienta, kod jest jednak na pewno tylko PL i zamiast aktywować trzeba było reklamować od razu
7. Odpowiedź nr 5 - totalny wtf...
8. Profit! - klient odpuszcza
Aktualizacja 03-11-2014:
Historia kończy się niespodziewanym plot twistem:
//www.wykop.pl/artykul/2227412/jak-serwis-keye-pl-uderza-sie-w-piers-i-rekompensuje-nerwy-klienta/
Komentarze (215)
najlepsze
art. 556 - sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego za sprzedaną rzecz, jeżeli ma ona wadę
art. 557 - sprzedawca nie jest odpowiedzialny, jeżeli powiadomił kupującego o wadzie
art.
Powodzenia w egzekwowaniu prawa ;)