Zawsze mnie zastanawiało jak wygląda cykl wtrysku w takim silniku? Ktoś coś wie? Bo w silniku wysokoprężnym w aucie mamy wtrysk rozpylonej mieszanki do komory spalania i samoczynny zapłon. Ale mówimy o silniku o małych pojemnościach. Jak to wygląda w takich przemysłowych silnikach? Wygląda to jakby ktoś wlał wiadro mazutu do leja po bombie i to się tak samo z siebie zapala/eksploduje?
Rozruch i odstawianie następuje na paliwie lekkim FO/MDO do pracy normalnej używa się podgrzanego HFO (heavy fuel oil) temperatura na wtrysk to ok. 180-200 stopni C.
Na górze pokazane zawory wylotowe - silniki dużych mocy są dwusuwowe.
Co do wtryskiwania paliwa to w tym silniku są zastosowane (jak w większości w eksploatacji) klasyczne wtryski, każdy cylinder posiada swoją pompę wtryskową.
Jeżeli chcesz się zagłębić w temat polecam Siłownie Okrętowe A.
Komentarze (54)
najlepsze
Rozruch i odstawianie następuje na paliwie lekkim FO/MDO do pracy normalnej używa się podgrzanego HFO (heavy fuel oil) temperatura na wtrysk to ok. 180-200 stopni C.
Na górze pokazane zawory wylotowe - silniki dużych mocy są dwusuwowe.
Co do wtryskiwania paliwa to w tym silniku są zastosowane (jak w większości w eksploatacji) klasyczne wtryski, każdy cylinder posiada swoją pompę wtryskową.
Jeżeli chcesz się zagłębić w temat polecam Siłownie Okrętowe A.
http://www.youtube.com/watch?v=yG0N58_dUuY
A co chcesz sie scigac ? ;p