Czy ktoś wie skąd ten użytkownik #car4vip ma te sprzęty? Komentarze są aż nazbyt pozytywne, długie i wyczerpujące, a nawet przypadki zwrotu pieniędzy...Zazwyczaj komentarz to "Polecam" i tyle. #allegro @allegropl #apple
Aukcje od p. Marka aka car4vip obserwuje od kilku lat. Zrobiłem kilka zakupów, sumarycznie za kilkadziesiąt tys. na tej przestrzeni. Trochę bezrefleksyjnie byłem zajarany Apple minus 35-40-albo-więcej-%, ale koniec końców ten schemat to prosta PIRAMIDA. Poniżej kilka konkretnych argumentów dlaczego tak jest: 1. Sieć dystrubucji Apple jest bardzo „ciasna”, żeby zostać „resellerem/dystrybutorem/wkręcić się w tryby” trzeba spełnić kilka dość rygorystycznych wymagań łącznie z przedstawieniem audytu finansowego i odpowiednio długą historią działalności. 2. Profit margin dla MacBooków to około 35% - nie można sprzedawać świeżego sprzętu Apple ze zniżką na starcie min. 35-40%. 3. Zamówienia w car4vip w perspektywie kilku lat docierają z co raz większym opóźnieniem - początkowo 2 mc-e, teraz około 6-12. 4. Podejrzewam że początkowo łatwiej było wyskalować ilość zamówień w kolejnych miesiącach żeby pokrywały poprzednie, teraz już nie - kilka lat na rynku i kto miał kupić to kupił/poznał sklep. 5. Mityczne czasy oczekiwania na fracht z dalekiego kraju to wielka ściema - data produkcji sprzętu to często do 60 dni, Polska dystrybucja (wszystko po numerkach). Dodatkowo ostatnie zamówienia to nowe „świeże” procesory (M2 zamiast zamawianych M1).
Co do car4vip - można wejść w statystyki allegro jak ma się konto sprzedawcy, łatwo zobaczyć że car4vip potrafił przerobić na luzie w miesiąc 1.5-2 mln zł zamówień. Jeśli dodacie do tego zamówienia ze sklepu internetowego robi się kilka mln/m-c. Fajny kapitał obrotowy do inwestowania. Jak opóźnisz zamówienia na 6 mc-y to może z tego wyjść lekko kilkanaście mln zł, a może i więcej. Zamówienia są robione z PL dystrybucji, widać to po numerach seryjnych urządzeń. Zresztą nie ma możliwości zakupu sprzętu Apple w takim wolumenie poza oficjalnymi szlakami, także nie wierzcie w bajki o kontenerach z Chin. To co się tutaj robi to po prostu rolowanie zamówień i obracanie kapitałem.
@marc04: właśnie tak działały inne sklepy które padły mniej więcej. Szanuje jedynie car4vip za to że tak długo ten schemat udaje mu się utrzymać. Pamiętajcie że to jest firma obracająca kilkoma mln/m-c i zarejestrowana jest w wirtualnym biurze w Warszawie.
Cała różnica artis - car4vip to taka że cała infrastruktura w tej sprzedaży to laptop i wirtualne biuro, duża możliwość że nawet car4vip ogarnia to w pojedynkę - koszty niby niskie, ale nie do końca. Duża część sprzedaży leci przez Allegro z prowizją. Artis tak nie robił - rozwinął własne sklepy plus jeszcze dorobił do tego legitną historię. Pewnie dlatego duże wolumeny z lepszym zniżkami car4vip daje w swoim sklepie.
Schemat pozyskania sprzętu pewnie podobny. Nie ma możliwości zakupu sprzętu Apple w takich ilościach poza oficjalną dystrybucją. Te paczki nie idą kontenerami z Chin etc. Co tutaj się dzieje to pewnie: - sprzedaż na
@skondi: jak sprzęt jaki dostałem przez te lata (i wg relacji dostali także inni) jest z PL dystrybucji (AB s.a.) i nie ma możliwości nabycia takich wolumenów sprzętu Apple przez nieoficjalne kanały to kontenerowiec możesz sobie potraktować jako bajkę
Czy ktoś wie skąd ten użytkownik #car4vip ma te sprzęty? Komentarze są aż nazbyt pozytywne, długie i wyczerpujące, a nawet przypadki zwrotu pieniędzy...Zazwyczaj komentarz to "Polecam" i tyle. #allegro @allegropl #apple
1. Sieć dystrubucji Apple jest bardzo „ciasna”, żeby zostać „resellerem/dystrybutorem/wkręcić się w tryby” trzeba spełnić kilka dość rygorystycznych wymagań łącznie z przedstawieniem audytu finansowego i odpowiednio długą historią działalności.
2. Profit margin dla MacBooków to około 35% - nie można sprzedawać świeżego sprzętu Apple ze zniżką na starcie min. 35-40%.
3. Zamówienia w car4vip w perspektywie kilku lat docierają z co raz większym opóźnieniem - początkowo 2 mc-e, teraz około 6-12.
4. Podejrzewam że początkowo łatwiej było wyskalować ilość zamówień w kolejnych miesiącach żeby pokrywały poprzednie, teraz już nie - kilka lat na rynku i kto miał kupić to kupił/poznał sklep.
5. Mityczne czasy oczekiwania na fracht z dalekiego kraju to wielka ściema - data produkcji sprzętu to często do 60 dni, Polska dystrybucja (wszystko po numerkach). Dodatkowo ostatnie zamówienia to nowe „świeże” procesory (M2 zamiast zamawianych M1).
https://www.wykop.pl/wpis/60909443/artis-tech-pl-lub-artistechpl-na-allegro-czy-ktos-/
Co do car4vip - można wejść w statystyki allegro jak ma się konto sprzedawcy, łatwo zobaczyć że car4vip potrafił przerobić na luzie w miesiąc 1.5-2 mln zł zamówień. Jeśli dodacie do tego zamówienia ze sklepu internetowego robi się kilka mln/m-c. Fajny kapitał obrotowy do inwestowania. Jak opóźnisz zamówienia na 6 mc-y to może z tego wyjść lekko kilkanaście mln zł, a może i więcej.
Zamówienia są robione z PL dystrybucji, widać to po numerach seryjnych urządzeń. Zresztą nie ma możliwości zakupu sprzętu Apple w takim wolumenie poza oficjalnymi szlakami, także nie wierzcie w bajki o kontenerach z Chin.
To co się tutaj robi to po prostu rolowanie zamówień i obracanie kapitałem.
źródło: comment_1668600339bFIiq4672l5yEWf02V8PDt.jpg
PobierzCała różnica artis - car4vip to taka że cała infrastruktura w tej sprzedaży to laptop i wirtualne biuro, duża możliwość że nawet car4vip ogarnia to w pojedynkę - koszty niby niskie, ale nie do końca. Duża część sprzedaży leci przez Allegro z prowizją. Artis tak nie robił - rozwinął własne sklepy plus jeszcze dorobił do tego legitną historię. Pewnie dlatego duże wolumeny z lepszym zniżkami car4vip daje w swoim sklepie.
Schemat pozyskania sprzętu pewnie podobny. Nie ma możliwości zakupu sprzętu Apple w takich ilościach poza oficjalną dystrybucją. Te paczki nie idą kontenerami z Chin etc. Co tutaj się dzieje to pewnie:
- sprzedaż na