Mireczki, który z poniższych pomysłów powinien zostać wprowadzony jako pierwszy, bo spieramy się w gronie kolegów, jakie tutaj rozwiązania zaproponować dla polskich miast:
- całkowity zakaz ruchu samochodów prywatnych,
- całkowity zakaz ruchu nieelektrycznych (i innych, które nie wykorzystują zielonej energii) samochodów prywatnych do 2025 roku albo wcześniej,
- opłaty parkingowe i mandaty podniesione x5-x10 w stosunku do tych teraz (przy jednoczesnym ograniczeniu miejsc parkingowych docelowo o ~65-80%),
- podwyższenie x3-x5 akcyzy
- całkowity zakaz ruchu samochodów prywatnych,
- całkowity zakaz ruchu nieelektrycznych (i innych, które nie wykorzystują zielonej energii) samochodów prywatnych do 2025 roku albo wcześniej,
- opłaty parkingowe i mandaty podniesione x5-x10 w stosunku do tych teraz (przy jednoczesnym ograniczeniu miejsc parkingowych docelowo o ~65-80%),
- podwyższenie x3-x5 akcyzy
Który pomysł najlepszy?
- Opcja 1 19.1% (41)
- Opcja 2 17.2% (37)
- Opcja 3 44.7% (96)
- Opcja 4 3.7% (8)
- Mix kilku opcji (rozwiń proszę w komentarzu) 15.3% (33)
- bambaryua
- smokingcat
- Lutniczek
- konto usunięte
- konto usunięte
- +1 innych
@kuhonnyje_rewaljucje: @Jason_Stafford: @marcin-bialas111111111111111:
Nie tylko do centrum - to pierwsza moja uwaga.
Druga - nie przedstawiłem mojej innej propozycji, która zakładałby też nie tylko samo podwyższenie kar, ale też uzależnienie ich od dochodów karanego. Taki system byłby zdecydowanie najbardziej sprawiedliwy i powstrzymałby łamiących przepisy bogatszych od "wrzucania w koszty" mandatów, które za to odstraszałyby mniej zamożnych.
Nie tylko do centrum - to pierwsza moja uwaga.
Druga - nie przedstawiłem mojej innej propozycji, która zakładałby też nie tylko samo podwyższenie kar, ale też uzależnienie ich od dochodów karanego. Taki system byłby zdecydowanie najbardziej sprawiedliwy i powstrzymałby łamiących przepisy bogatszych od "wrzucania w koszty" mandatów, które za to odstraszałyby mniej zamożnych.
a nie sądzisz, że wprowadzając takie pomysły trzeba myśleć o kraju jako całym a nie tylko dużych miastach?
@hitmeneki: Jasne, tutaj mówię już stricte o komunikacji w mieście, która powinna oczywiście być połączona z planami na dużo szerszą skalę, aby przyniosła oczekiwane ostateczne efekty, ale nie o tym pierwotnie chciałem rozmawiać, a o miastach właśnie. Jeśli chodzi o inne obszary, to mam swoje przemyślenia i pomysły, ale nie pisałem tego wpisu
@Lucider5: To jest pomysł warty rozważenia. Nie myślałem o tym w ten sposób.
@Negatyf: Rozumiem - twoim zdaniem lepiej jest leczyć niż zapobiegać. Inne kontynenty będą musiały w końcu też się zmierzyć z tym zadaniem - oszukuj się ile chcesz, zamykaj oczy, wkładaj palce do uszu i krzycz, ignoruj, czy jaki jest twój preferowany sposób "radzenia sobie" z problemami, ale nikt z nas od tego nie ucieknie, bo problem narasta i staje się większy z każdym rokiem.
Europa, jeśli się zmobilizuje, będzie o dobrych
Europa, jeśli się zmobilizuje, będzie o dobrych
W żadnym miejscu Cię nie obraziłem.
@GaiusBaltar: Teraz widzę, że broniłeś tych, którzy mnie obrażali i trollowali. Nie chcę mieć do czynienia tutaj z takimi ludźmi. Jeśli lubisz, czytać obraźliwe i najczęściej wulgarne wpisy w twoją stronę, to mi nic do tego - ja wolę unikać kontaktu z takimi osobami i trollami.
Nie usunąłem żadnego komentarza, który podawał jakiekolwiek argumenty i miał choć zalążek chęci do rozmowy.
@DiggerMeat:
Nazwałeś mnie w nim tylko lewakiem. Widocznie inaczej rozumiemy merytorykę.
Wulgarnych, obraźliwych, trolujących i niemerytorycznych. Niestety cała masa tu takich. Ty dajesz doskonały przykład.
Jak widzisz zostawiłem komentarze na poziomie, które prezentują inne do mojego zdanie i na wszystkie odpowiadam.
Ty jednak straciłeś na to swoją szansę, bo żaden z dwóch komentarzy, które napisałeś nie miał nic
to był merytoryczny komentarz
Nazwałeś mnie w nim tylko lewakiem. Widocznie inaczej rozumiemy merytorykę.
bo usuwa połowę komentarzy
Wulgarnych, obraźliwych, trolujących i niemerytorycznych. Niestety cała masa tu takich. Ty dajesz doskonały przykład.
merytoryczna opinia to tylko pochwalająca
Jak widzisz zostawiłem komentarze na poziomie, które prezentują inne do mojego zdanie i na wszystkie odpowiadam.
Ty jednak straciłeś na to swoją szansę, bo żaden z dwóch komentarzy, które napisałeś nie miał nic
zamykasz biznesy w mieście, bo rosną koszta i tracisz klientów, bo bez możliwości dojazdu dużo firm nie funkcjonuje.
@hitmeneki: To istotny problem dla opcji pierwszej. Zgadzam się.
Ludzie nie mają gdzie pracować, jak i nie mogą się przemieszczać.
Oczywiście, że mogą się przemieszać. Żadna opcja nie uwzględnia zakazu przemieszczania się. Dyskutuj z tym, co napisałem, proszę.
Chyba nie chcesz całego osiedla wpakować do autobusu?
Rozumiem więc, że cały komentarz dotyczy opcji
@DiggerMeat: Na nic więcej cię nie stać? Jeśli będziesz chciał wrócić z jakimś merytorycznym komentarzem, to zapraszam.
W żadnym miejscu Cię nie obraziłem.
@GaiusBaltar: Nie pamiętam już, co dokładnie pisałeś, ale widocznie miałem swoje powody, aby usunąć twoje komentarze, ale nie, aby cię zablokować.
Mi np. samochody w mieście się podobają, w czasie kiedy widok taki jak poniżej narusza moje poczucie estetyki.
@GaiusBaltar: Liczę się z tym. Poza tym bliżej szukałbym przykładów efektywnej gospodarki rowerowej w innych miejscach niż, np. w dalekiej Azji. Dużo bliżej nas jest,
utworzenie gett
@hitmeneki: Rozwiniesz? Ja ucząc się o procesach twórczych gett miałem przedstawiane zupełnie odmienne powody. Poza tym jest to dla mnie ogromnie wątpliwe, aby jeden czynnik był w stanie spowodować tak radykalne zmiany urbanizacyjne.
Poza tym chyba nie wyobrażasz sobie co się dzieje na wsi.
Proponuję przeczytać mój wpis raz jeszcze. Nie pisałem nic o regionach poza miastami.
Wyjdziesz w nocy, to idzie paść trupem od smrodu.
Tak - ale
Nie wyobrażasz sobie jakie to są nakłady finansowe, oraz pracy, żeby zmodernizować sieć energetyczną.
@Jason_Stafford: To jest bardzo duża zmiana. Ogromna. Wiem o tym doskonale. Potrzeba do tego znacznych nakładów finansowych, ale nie jest to niemożliwe, a konieczne.
To że nie masz/nie stać Cie na auto, nie oznacza że ktoś inny nie może go mieć.
@OneMaanArmy: Sprowadzasz to do kwestii zazdrości i innych niskich w tej sytuacji instynktów. Chyba nie czytasz uważnie, tego co piszę.
nie przekonasz mnie o wyższości komunikacji zbiorowej od własnego pojazdu
Niekoniecznie próbuję to zrobić.
Dlaczego u nas w miastach nikt nie buduje piętrowych parkingów ?
@OneMaanArmy: To jest jakiś sposób, ale zdecydowanie nie
@CampTrump: Również dziękuję.
1) Mąż może prowadzić,
@Negatyf: Albo pies sąsiada. Jeśli jest. Jeśli.
Czasem 5-10 minut może zaważyć o życiu - jeśli ci zależy tak na polepszeniu standardu życia
Zgadzam się. Dlatego lepiej, aby rodząca kobieta w ogóle nie prowadziła, bo śmierć powoduje ogromny spadek standardu życia.
Czyli chcesz posłać kobietę w ciąży w MPK? XD
Oczywiście, że nie. Jak to wydedukowałeś z mojej wypowiedzi - naprawdę trudno mi zrozumieć.
Aktualnie komunikacja zbiorowa (poza centrami dużych) nie stanowi alternatywy
@pp53: Jasne. Jest ogromna potrzeba zmiany tego stanu rzeczy i jeden z priorytetów całościowego planu modernizacji miast w Polsce.
@Kernydz: Wulgarny i obraźliwy komentarz. Jeśli nie potrafisz wnieść niczego nawet lekko zahaczającego o merytorykę, to nie jest to na pewno wpis dla ciebie. Poza tym - aż tak się wściekłeś przez zwykły wpis na wykopie? Wrzucam cię na czarną listę, bo nie widzę żadnego potencjału intelektualnego w tobie, a za to dostrzegam poważne problemy z kontrolowanie emocji i nie chcę mieć do czynienia z ludźmi takimi jak ty.
@Negatyf: Wytłumaczę więc jeszcze prościej.
1. Jeśli rodzi to nie powinna prowadzić.
2. Może zadzwonić po karetkę.
3. Jeśli kobieta nie ma prawa jazdy/samochodu w ogóle, to obecnie też idzie na MPK?
Wraz z upowszechnieniem aut na zieloną energię ich ceny będą spadać. Warto też rozważyć dofinansowania. Powinno to znacząco ułatwić kupno takiego auta.
Czyli, jak kobieta rodzi i nie ma auta elektrycznego to idzie na MPK? XD
1. Jeśli rodzi to nie powinna prowadzić.
2. Może zadzwonić po karetkę.
3. Jeśli kobieta nie ma prawa jazdy/samochodu w ogóle, to obecnie też idzie na MPK?
Wraz z upowszechnieniem aut na zieloną energię ich ceny będą spadać. Warto też rozważyć dofinansowania. Powinno to znacząco ułatwić kupno takiego auta.
pomagać kierowcom
@pansa: Nie wszystkim. Na przykład nie kierowcom aut spalinowych. Tutaj wraz z zachętami do stosowania aut na zieloną energię powinny iść także zakazy, które przyspieszyłby cały proces.
Z resztą się zgadzam.
@Jason_Stafford: @Negatyf: Tutaj znów mamy do czynienia z problemem braku powszechności, a co za tym idzie infrastruktury i odpowiedniego przygotowania na takie zmiany. Konieczne jest też równoczesne podjęcie głębokich reform na poziomie centralnym. Nie można o tym zapominać i to powinien być wręcz priorytet. Niestety wygląda na to, że obecne władze nie troszczą się o nasze zdrowie i komfort, więc trudno byłoby wprowadzić szybkie zmiany w najbliższym czasie - przynajmniej
Każdy ma mieć auto elektryczne i ładować je pod blokiem? XD
@Negatyf: Podobnie mogłaby wyglądać wypowiedź zwolennika transportu konnego i jednocześnie przeciwnika samochodów na początku XX wieku. Chodzi o inwestycje i infrastrukturę. Oddolne inicjatywy zwykłych mieszkańców są potrzebne, ale nie rozwiążą problemu - musi tu działać rząd.
@zebatykocur: Zobacz proszę mój komentarz na wypowiedź @Jason_Stafford - tam poruszałem ten temat.
Chcesz odpowiedziec i taki klops.
A to oznacza ze nie pierwszy raz z tym umyslowym inwalida mialem doczynienia ale sobie nie oznaczylem.
Kultura wymaga wiec wolam @rohunter
@gorzki99: Nie zależy mi kompletnie na twojej ocenie usuniętych komentarzy. Jeśli uznam je za obraźliwe, to usunę, bo obrażają/trollują mnie. Get over it.
A to nie chciałeś wysłać tego komentarza ze skrina?
Czy nazywanie kogoś "inwalidą umysłowym" jest emocjonalną wymianą
Myślę, że zbyt emocjonalnie podchodzą osoby, które na wpis na wykopie reagują agresją i obrażaniem, a nie ja, które te komentarze tylko usuwa.
Nie skasowałem żadnego komentarza, który przedstawiał choćby zalążek chęci do czegoś więcej niż walki w piaskownicy. Nie uważam jednozdaniowych komentarzy, gdzie co drugie słowo to odmienianie słowa "lewactwo" za merytoryczne.
@gorzki99: Mi raczej szkoda, że ludzie mnie obrażają (niektórzy nawet bardzo wulgarnie i w dużej złości) za wpis na wykopie.
Jeśli moderowanie dyskusji z ataków personalnych, trollowania i komentarzy bez wartości merytorycznej kogoś odrzuca, to nie nazwałbym tych osób "myślącymi" i wolałbym, aby trzymały się od moich wpisów z daleka.
Zaprzeczyłeś jej swoim zdaniem, które napisałeś zaraz wcześniej.
Komentarzy nie usuwam dlatego, że się z nimi nie zgadzam. Usuwam tylko te, które są wulgarne i obraźliwe w stosunku do mnie lub innych oraz te, które trollują. Ewentualnie też te, które nie przedstawiają ŻADNEJ wartości merytorycznej - zanim, to jednak zrobię, to zapytam autora komentarza o rozwinięcie. Pisałem o tym pod swoim wpisem. Jeśli chciałeś wysłać ten komentarz, to