Podobną technologie stosuję się przy badaniach eyetrackingowych stron www. Jest to pomocne przy badaniu np. użyteczności strony, tutaj przykład http://www.youtube.com/watch?v=xKdOMgu0C5Q jak to wygląda w praktyce :)
Gdyby to był film z napisami, większość kółeczek zwróconych było ku dołowi. I tu uwidacznia się przewaga lektora nad napisami: Przy filmie z lektorem człowiek koncentruje się na zachowaniu, wyglądzie, mimice głównych bohaterów. Natomiast przy filmie z napisami, sporo ważnych elementów filmu, nam po prostu umyka.
@havocki: że oglądający z reguły najbardziej interesuje się pierwszym planem i twarzami głównych bohaterów, co pewnie wykorzystują chociażby iluzjoniści
też w kilku thrillerach widziałem trik że w niepozornym miejscu na ekranie dzieje się coś dziwnego, z czego widz zdaje sobie sprawę dopiero po jakmś czasie, co wzmaga ostateczny efekt :]
tego typu eksperymenty przydają się pewnie też marketingowcom od product placementu
Komentarze (59)
najlepsze
również przy gazetach i innych "rzeczach" graficznych stosuje się te techniki :)
Komentarz usunięty przez moderatora
Jeszcze jakby zamiast tych kółek były narysowane oczy to w ogóle bym sąsiadów pobudził
"Śmierć w Wenecji"
też w kilku thrillerach widziałem trik że w niepozornym miejscu na ekranie dzieje się coś dziwnego, z czego widz zdaje sobie sprawę dopiero po jakmś czasie, co wzmaga ostateczny efekt :]
tego typu eksperymenty przydają się pewnie też marketingowcom od product placementu
czyli dość sporo :)