A już tak całkiem poważnie: - czy takie podpory mają wspólną stopę fundamentową? - jeżeli wspólną-to czy tak nagłe jej odciążenie jest krytycznie niebezpieczne dla pozostałych podpór? (ofc,wiem że pewnie tego typu dane można wyciągnąć ze specyfikacji projektu/wcześniejszych obliczeń konstrukcji i badań gruntu) -
@Leonardo_Di_Carpio: No ja rozumiem o co ci chodziło. problem technologiczny jest taki, że musisz mieć dwa zestawy dzwigów chociażby, które są w stanie umieścić wiadukt jednocześnie z dwóch stron, elementy konstrukcyjne muszą zostać wyprodukowane i przyjechać jednocześnie i dużo dużo więcej.
@CrazyBaran: W przypadku konstrukcji całostalowej- być może tak-ale nie do końca. Przecież ta dolina i tak jest za szeroka coby pierdyknąć taki element w całości- i po to są podpory,żeby składać to z mniejszych/krótszych odcinków. Dodatkowo-to Niemcy-niejako ojczyzna takich kranów,gdzie jak trzeba to podeślą i 3 Liebherry,tak po lekko ok. 1000t udźwigu- i dygną z palcem w pupiu.
Komentarze (78)
najlepsze
I taki ładny wiadukt rozyebali.. ehh..
A już tak całkiem poważnie:
- czy takie podpory mają wspólną stopę fundamentową?
- jeżeli wspólną-to czy tak nagłe jej odciążenie jest krytycznie niebezpieczne dla pozostałych podpór? (ofc,wiem że pewnie tego typu dane można wyciągnąć ze specyfikacji projektu/wcześniejszych obliczeń konstrukcji i badań gruntu)
-
NIe oczekuję w odp. doktoratu ( ͡º ͜ʖ
Przecież ta dolina i tak jest za szeroka coby pierdyknąć taki element w całości- i po to są podpory,żeby składać to z mniejszych/krótszych odcinków.
Dodatkowo-to Niemcy-niejako ojczyzna takich kranów,gdzie jak trzeba to podeślą i 3 Liebherry,tak po lekko ok. 1000t udźwigu- i dygną z palcem w pupiu.
A ten konkretny był z concretu ( ͡~ ͜ʖ ͡°