Goodie nie rozpatruje reklamacji w terminie.
Cashnack od Goodie nie naliczył się. Po 30 dniach od zgłoszenia reklamacji brak odpowiedzi.
Endrju9 z- #
- #
- #
- #
- 15
- Odpowiedz
Cashnack od Goodie nie naliczył się. Po 30 dniach od zgłoszenia reklamacji brak odpowiedzi.
Endrju9 zGoodie nie rozpatruje reklamacji w terminie!
Na początku maja podjąłem decyzję o zmianie operatora, pamiętałem, że platforma cashback, z której dotychczas korzystałem dawała 60zł za umowę z PLUSH. Sprawdziłem też Goodie, z którego kiedyś korzystałem - 100zł, podjąłem decyzję, że wrócę do Goodie bo fajnie rozwinęli apkę.
12.05.2019 zalogowałem się na stronie Goodie, wyszukałem cashback PLUSH, przekierowałem się na stronę PLUSH i złożyłem zamówienie na przeniesienie 2 numerów. Po 15 minutach zadzwonił konsultant, dogadałem szczegóły i oczekiwałem na kuriera. Oczywiście o wyłączeniu AdBlocka pamiętałem.
14.05.2019 przyjechał kurier, podpisałem umowy i kilka dni oczekiwałem na pojawienie się zamówienia na Goodie.
17.05.2019 transakcji dalej nie było więc złożyłem reklamację:
Goodie na swojej stronie pisze:
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014. 827)
Art. 7a. 1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
3. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
Bieg terminu rozpatrzenia reklamacji liczymy od kolejnego dnia po jej zgłoszeniu czyli od 18.05.2019 (soboty). Nie znalazłem artykułu określającego czy przy początku biegu bierzemy pod uwagę dni robocze czy kalendarzowe. Kodeks cywilny określa dzień końca biegu terminu rozpatrzenia reklamacji:
art. 115 k.c. jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą
W moim przypadku 30 dni kalendarzowych mijało 16.06.2019 w niedzielę zatem termin rozpatrzenia 17.06.2019 w poniedziałek. W tym czasie nie otrzymałem żadnej informacji o wydłużeniu terminu, konieczności uzupełnienia danych, etc.
Reklamacja jest w trakcie rozpatrywania ale teraz nie widzę innej opcji niż jej uznanie. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Komentarze (15)
najlepsze
Nie jest logiczne uzależnienie terminu od dostawcy. Łańcuch dostaw to czasem 5-6 firm, po 1 konsument najczęściej nie wie jakie to firmy, po 2 reklamacje byłyby rozpatrywane
https://serwisy.gazetaprawna.pl/poradnik-konsumenta/artykuly/1136780,skutki-nierozpatrzenia-reklamacji-w-terminie-nie-oznacza-ze-trzeba-spelnic-zadanie.html
za to z #planetplus miałem ciągle, dziwnym trafem odrzucali wszystkie duże transakcje, reklamacji nigdy nie uznawali, bo ich reklamacja to żart, dlatego wziąłem usunąłem tam konto, bo to było źródło frustracji jedynie