Już w najbliższy wtorek zapraszamy was na trzeci wyścig TCR by KYCU! Po francuskim torze Paul Ricard, przyszła kolej na położony około 35 kilometrów na południowy wschód od Londynu, w pobliżu miasta Fawkham w hrabstwie Kent, tor Brands Hatch!
Jeśli lubisz walkę zderzak w zderzak, oraz przedni napęd, nie zwlekaj zapisy wciąż są otwarte.
Zawodnicy ścigać się będą na dłuższej konfiguracji toru o długości 3,703 km, tzw. Grand Prix.
W latach 1964-1986 odbyło się tutaj 14 wyścigów zaliczanych do punktacji Mistrzostw Świata Formuły 1. Dwanaście z nich nosiło nazwę Grand Prix Wielkiej Brytanii, natomiast dwa (w 1983 oraz 1985 roku) - Grand Prix Europy.
Tor gościł uczestników Grand Prix Wielkiej Brytanii w latach parzystych, bowiem w latach nieparzystych wyścig ten odbywał się na obiekcie Silverstone. W latach nieparzystych na Brands Hatch rozgrywano niezaliczane do punktacji F1 zawody o nazwie Victory Race oraz – w latach późniejszych – Race of Champions.
Rekord toru w konfiguracji Grand Prix należy do Nigela Mansella, który podczas wyścigu Formuły 1 w 1986 roku osiągnął czas 1:09.593.
W 1971 roku podczas wyścigu Victory Race na tym torze zginął szwajcarski kierowca Jo Siffert. W 2009 w wyniku obrażeń odniesionych w wyścigu Formuły 2 zginął brytyjski kierowca Henry Surtees.
Niestety przez ograniczenia hałasu i bliskość zabudowań mieszkalnych, wyścigi na pętli "Grand Prix", ogranicza się do kilku rocznie.
Pełne okrążenie pętli " Grand Prix" rozpoczyna się na prostej "Brabham Straight", lekko pochylonej i lekko zakrzywionej w prawo. Prosta ta prowadzi w dół, w zakręt "Paddock Hill Bend", z nachyleniem 8%. Pomimo trudności z zakrętem, ze względu na prostą, która go poprzedza, jest to jeden z kilku dogodnych miejsc na wyprzedzanie. Następny zakręt to "Druids", gdzie zakręcamy o 180 stopni. Po krótkiej prostej, wchodzimy w szybki lewy zakręt "Graham Hill Bend" , następnie krótka prosta "Cooper Staright", która biegnie równolegle do pit-stopu krótszej konfiguracji toru. Po prostej wchodzimy w szeroki lewy zakręt "Surtees", który wznosi się pod górkę. Jest on trudny technicznie i trzeba w niego wejść odpowiednią linią, ponieważ po nim jest prosta gdzie można osiągnąć maksymalną prędkość na torze. Po tej prostej wchodzimy w długi prawy łuk "Hawthorns" który prowadzi do szeregu szybkich prawych zakrętów "Westfield", "Dingle Dell" i "Sheen Curve". Ostatnim lewym zakrętem jest "Stirlings". Po nim jest krótka prosta prowadząca do prawego szybkiego łuku "Clark Curve" z którego wychodzimy na prostą start/meta.
Historia toru:
Brands Hatch to pierwotnie nazwa naturalnego zagłębienia trawiastego w kształcie amfiteatru.
Pomimo że teren był pierwotnie wykorzystywany był jako poligon wojskowy, pola należące do Brands Farm zostały po raz pierwszy wykorzystane jako tor, przez grupę rowerzystów pod nazwą "Gravesend" pod przewodnictwem Ron'a Argent'a, za zgodą lokalnego rolnika i właściciela tej ziemi, Harry'ego White'a. . Korzystając z naturalnych konturów terenu, wielu rowerzystów z całego Londynu ćwiczyło, ścigało się i prowadziło próby czasowe na polnych drogach, wydrążonych przez maszyny rolnicze. Pierwszy prawdziwy wyścig na torze odbył się w 1926 r., pomiędzy rowerzystami i biegaczami przełajowymi. Brands Hatch pozostawał w eksploatacji w latach 30. XX w., Ale po wykorzystaniu go jako teren pojazdów wojskowych i poddaniu wielu nalotom bombowym podczas II wojny światowej, potrzebował wiele pracy, zanim stał się profesjonalnym torem wyścigowym.
Harmonogram zawodów:
TRENING: 4.12.2018 20:00
Kwalifikacje: 4.12.2018 20:40
Wyścig: 4.12.2018 21:00
Faworyci:
⭐⭐⭐⭐⭐ ANICI
⭐⭐⭐⭐⭐ DJ_SASEK
⭐⭐⭐⭐ KREYZILOCK
⭐⭐⭐⭐ CRYPTONE
⭐⭐⭐⭐ SZOŁTYS
KLASYFIKACJA GENERALNA :TOP20"
KLASYFIKACJA DRUŻYNOWA:
PRZEJAZD PO TORZE:
TRANSMISJA LIVE Z KOMENTARZEM:
https://www.twitch.tv/nitjsefn...
Po więcej informacji zapraszamy na naszą stronę: https://republicofsimracers.co...
Do zobaczenia!
opracował: kowallo
Komentarze (10)
najlepsze
@kapuczina_corki_somsiada: Jeżdziłeś tam? Wiesz jaki widok jest gdy wpadasz na Paddoc Hill? Wiesz jakie masz przeciążenie gdy źle z niego wyjdziesz i dociśnie cię na dole podwoziem do samego asfaltu? Wiesz, że na Graham Hill masz ujemny camber i ten prosty z pozoru zakręt niejednego już na trawę wyprowadził? Ten tor ma tyle niespodzianek dla kierowcy, że nikt go nie nazwie nudnym XD
@kowallo: Gdybym wiedział wcześniej to bym