Dzień dobry wszystkim,
Chciałbym zwrócić Waszą uwagę na bardzo ważną kwestię dotyczącą bezpieczeństwa w pojazdach marki Chevrolet. W wielu modelach zainstalowane zostały poduszki powietrzne firmy TAKATA, które mogą stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia osób znajdujących się w pojeździe. Problem polega na możliwości uszkodzenia obudowy urządzenia napełniającego poduszkę powietrzną (inflatora), co może prowadzić do nieprawidłowego napełnienia poduszki powietrznej podczas kolizji – zbyt wysokim ciśnieniem, co z kolei może spowodować rozerwanie inflatora i wyrzucenie metalowych fragmentów do wnętrza pojazdu.Ten problem jest globalny i dotyczył już wielu przypadków śmiertelnych. Producenci na całym świecie prowadzą akcje serwisowe, mające na celu bezpłatną wymianę tych poduszek powietrznych. Niestety, po wycofaniu się Chevroleta z polskiego rynku, odpowiedzialność za serwis przejęły stacje Opel, które – jak się okazuje – nie przeprowadzają akcji wymiany w Polsce.Jeśli posiadasz pojazd marki Chevrolet i chcesz zareagować na ten problem, poniżej znajdziesz wzór pisma, który możesz wysłać do odpowiednich instytucji, w tym do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), aby zgłosić problem i wezwać do działania.
Przykładowy tekst pisma:
Szanowni Państwo, Niniejszym pragnę zwrócić Państwa uwagę na posiadanie przez mnie produktu, który może stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia użytkowników, a mianowicie poduszki powietrznej kierowcy firmy "TAKATA", zainstalowanej w moim pojeździe marki Chevrolet, model XXX, o numerze rejestracyjnym XXX, numerze nadwozia XXX oraz roku produkcji XXX. Zagrożenie związane z poduszkami powietrznymi firmy TAKATA polega na ryzyku, że poduszka może zostać napełniona w nieprawidłowy sposób. To ryzyko wynika z możliwości uszkodzenia obudowy inflatora poduszki powietrznej, co może prowadzić do jej nadmiernie napełnienia podczas aktywacji. W konsekwencji, taka sytuacja może skutkować rozerwaniem inflatora i wyrzuceniem metalowych fragmentów do wnętrza pojazdu, co zagraża poważnymi obrażeniami, a nawet śmiercią kierowcy i pasażerów. Od 2009 roku odnotowano około 30 przypadków śmiertelnych na świecie, związanych z nieprawidłowym działaniem tych poduszek powietrznych.Producenci samochodów globalnie, w ramach działań serwisowych, wzywają właścicieli pojazdów wyposażonych w wyżej wymienione poduszki powietrzne do ich bezpłatnej wymiany, w tym pojazdów marki Chevrolet, które są kierowane do autoryzowanych serwisów Opel (na przykład we Włoszech). Po wycofaniu marki Chevrolet z polskiego rynku w 2014 roku, obsługę serwisową pojazdów przejęły autoryzowane stacje Opel, będące wówczas częścią koncernu General Motors, a obecnie należące do grupy Stellantis. Mimo to, w Polsce nie została przeprowadzona akcja serwisowa dotycząca wymiany wspomnianych poduszek powietrznych, pozostawiając właścicieli samochodów Chevrolet, w tym modeli Orlando (2011-2017), Cruze (2009-2017), Aveo (2011-2018) oraz Trax (2013-2018), bez odpowiedniej interwencji. W związku z powyższym, zwracam się z uprzejmą prośbą o podjęcie stosownych działań, które umożliwiłyby bezpieczne użytkowanie wspomnianych pojazdów przez ich właścicieli, eliminując ryzyko związane z potencjalnym zagrożeniem ich zdrowia i życia. Z góry dziękuję za uwagę oraz podjęte działania w tej sprawie. Z poważaniem,[Imię i Nazwisko]
Adres do UOKiK, gdzie można wysyłać zgłoszenia:
- Elektronicznie poprzez formularz kontaktowy na stronie: https://uokik.gov.pl/produkty-i-nadzor-rynku-prawa-konsumentow
Dodatkowo, chciałbym poinformować, że warto dołączyć do zgłoszenia artykuł z włoskiej prasy, który opisuje ten problem. Może to stanowić dodatkowy argument w naszych działaniach. Oto link do artykułu: https://www.altroconsumo.it/auto-e-moto/automobili/news/chevrolet-opel-airbag-pericoloso-richiamo
Zachęcam wszystkich posiadaczy pojazdów Chevrolet do podzielenia się swoimi doświadczeniami i ewentualnymi działaniami, jakie podjęliście w tej sprawie. Razem możemy więcej i warto zwracać uwagę na kwestie, które dotyczą naszego wspólnego bezpieczeństwa.Dziękuję za uwagę i liczę na Wasze wsparcie.
Komentarze (6)
najlepsze
Chevrolet zawinął się z Europy w 2014 r. pozostawiając użytkowników samych sobie, dopiero wyjście na jaw kilkudziesięciu potwierdzonych przypadków śmiertelnych przez wadliwe poduszki sprawiło ze coś zaczyna się z tym dziać.
Na razie to Włochy i Turcja w PL centrala twierdzi że żadnej akcji serwisowej nie ma, chociaż z nieoficjalnych źródeł wiemy ze są