Moja przygoda z serwisem Acer
Nie kupujcie produktów ACER! Ich serwis to żart wbrew temu co piszą na różnych stronach i blogach.
Krzysztof-Cislo z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 36
Nie kupujcie produktów ACER! Ich serwis to żart wbrew temu co piszą na różnych stronach i blogach.
Krzysztof-Cislo zWersja krótka:
Nie kupujcie produktów ACER. Serwis jest powolny, nie potrafią zdiagnozować prostych rzeczy. Sam przed kupnem miałem wątpliwości, co do firmy ACER czytając niektóre opinie. Nie dajcie się zwieść artykułom (najwyraźniej sponsorowanym) na różnych stronach i blogach technicznych, które twierdzą, że serwis ACERa naprawia 95% sprzętu w mniej niż 5 dni. Ich produkty są kiepskiej jakości, posiadają wady fabryczne oraz mają kiepskie wsparcie (sterowniki, BIOS). Przez nieudolność serwisu pozostałem bez laptopa na miesiąc. Zrezygnowałem z naprawy ponieważ chcieli pieniędzy. Dno i metr mułu.
Wersja długa:
1,5 roku temu kupiłem laptopa ACER VN7-592G. Od początku były z nim problemy a z czasem było coraz gorzej. Poniżej zestawienie problemów z tym, co sądzi na ich temat serwis:
Problem: Gniazdo zasilania nie łączy i jest luźne.
Serwis: Nie stwierdzono usterki gniazda ładowania.
Dowód usterki:
Problem: Wewnętrza obudowa po prawej stronie klawiatury odskakuje z zatrzasków. Poruszanie ekranem wygina obudowę w tym miejscu.
Serwis: Wykryto wadliwą płytę USB i mechaniczne uszkodzenie dolnej obudowy. Zalecana odpłatna wymiana dolnej obudowy, która rozwiąże problem "odskakującej" obudowy.
Mój komentarz: Pierwsze objawy wystąpiły w połowie 2017 roku. Przy normalnej eksploatacji doszło do wewnętrznego uszkodzenia, które powoduje wyginanie obudowy klawiatury przy poruszaniu ekranem. Powstałe naprężenia spowodowały pęknięcie dolnej obudowy koło gniazda USB. Brak śladów uderzeń, wgnieceń czy zadrapań, które mogłyby wskazywać na uszkodzenie z mojej winy.
Po odebraniu laptopa z serwisu brakuje części obudowy, która w wyniku powyższej usterki była nadpęknięta.
Dowód usterki:
Problem: HDMI nie działa na baterii. Sprawdzono na wielu monitorach, telewizorach.
Serwis: Nie stwierdzono usterki HDMI
Dowód usterki:
Problem: Poniżej 40% baterii procesor działa na 0.79GHz pomimo temperatury CPU 40-50*C.
Serwis: Ograniczone taktowanie procesora na poziomie 0,79GHz jest spowodowane automatyczną funkcją ochronną baterii, która dzięki temu urządzenie ma pracować dłużej.
Mój komentarz: 0.79GHz to najniższa możliwa częstotliwość procesora. Przy niej komputer staje się bezużyteczny i problematyczne jest nawet przeglądanie stron www. Z laptopa można korzystać jedynie w zakresie 100-40% baterii. Problem ten wynika najprawdopodobniej z błędnego zarządzania energią przez BIOS. Problem ten jest znany i wielokrotnie opisywany przez użytkowników tego modelu nawet na oficjalnym forum ACERa. ACER nie bierze odpowiedzialności za tą wadę fabryczną.
Dowód usterki:
Problem: Przyciski funkcyjne czasami nie działają albo ich funkcje się mieszają np. pogłośnienie powoduje wyłącznie touchpada (losowo).
Serwis: Laptop posiada obcą wersję systemu Windows 10, która nie posiada odpowiednich sterowników, przez co pojawiają się okresowe problemy z gładzikiem i przyciskami funkcyjnymi.
Mój komentarz: Najnowsze sterowniki oraz BIOS były i są zainstalowane. Używany Windows jest w najnowszej wersji i pochodzi z oficjalnego źródła (strona Microsoft).Serwis proponuje odpłatną instalację systemu w ramach gwarancji.
Dowód usterki:
Problem: Touchpad sam porusza kursorem i wywołuje przyciski, funkcje gestami. Stukając w touchpad słychać grzechoczenie jakby coś było w środku luźne.
Serwis: Laptop posiada obcą wersję systemu Windows 10, która nie posiada odpowiednich sterowników, przez co pojawiają się okresowe problemy z gładzikiem.
Mój komentarz: Najnowsze sterowniki oraz firmware touchpada były i są zainstalowane. Używany Windows jest w najnowszej wersji i pochodzi z oficjalnego źródła (strona Microsoft). Serwis proponuje odpłatną instalację systemu w ramach gwarancji.
Dowód usterki:
Problem: Czasem odłącza na chwilę wszystkie urządzenia USB jednocześnie. Kilka razy uszkodziło mi partycję na dysku zewnętrznym.
Serwis: Wykryto wadliwą płytę USB.
Dowód usterki: brak. Zbyt szybko i niespodziewanie zachodzi ten problem, aby móc zdążyć zarejestrować to na wideo.
Mój komentarz: Z pisma email nie wynika, aby serwis to naprawił.
Problem: WIFI czasami spowalnia do 1-5Mb/s - konieczny restart. Inne urządzenia w tym miejscu i w tym czasie działają poprawnie.
Serwis: Nie stwierdzono problemu z kartą Wi-Fi.
Dowód usterki:
Problem: Zdarza, że się zresetuje, bez bluescreena - jakby ktoś odłączył zupełnie zasilanie.
Serwis: brak komentarza.
Dowód usterki: brak. Restart zachodzi niespodziewanie i nie jestem w stanie zarejestrować to na wideo. Po pierwszym włączeniu laptopa (po tym jak wrócił do mnie z serwisu) wydarzyło się to kolejny raz. Niestety w tym momencie miałem wyłączoną kamerę.
Problem: Czasem po wybudzeniu nie włącza się ekran, brak reakcji, wentylatory działają na pełnych obrotach, komputer mocno się nagrzewa.
Serwis: brak komentarza.
Dowód usterki:
Problem: Czasem jest problem z uruchomieniem, pojawia się logo ACERa, brak ikony ładowania systemu operacyjnego, brak reakcji, konieczny reset.
Serwis: Brak komentarza.
Dowód usterki:
Problem: Czytnik kart sd nie działa.
Serwis: Nie stwierdzono usterki slotu karty SD.
Komentarz: Po odebraniu sprzętu z serwisu czytnik kart zaczął działać. Jednak po kilku próbach okazało się że nie zawsze działa i trzeba próbować wielokrotnie wsadzać kartę SD. Coś nie łączy. Raz działa lepiej raz gorzej.
Dowód usterki:
Ponieważ serwis zażądał sobie pieniędzy za naprawę to odmówiłem i postanowiłem skorzystać z rękojmi w x-comie. Nie jest to sytuacja wyjątkowa. Na stronach, forach (w tym oficjalnym ACERa) jest sporo wypowiedzi innych oszukanych użytkowników przez serwis. Diagnoza (która najwyraźniej przerosła serwis) zajęła ponad 2 tygodnie. Po tym czasie wysłano do mnie pismo na podstawie którego zrezygnowałem z płatnej naprawy. Zanim laptopa odesłano do mnie musiał on tam przeleżeć kolejne 2 tygodnie. Łącznie od momentu zgłoszenia do otrzymania z powrotem laptopa minął prawie miesiąc! W międzyczasie w Internecie szerzy się propagandę wychwalającą.
Nigdy więcej Acer!
Komentarze (36)
najlepsze
1. to, że gniazdo jest luźne nie jest niczym niesamowitym w acerach, wynika to ze sposobu w jaki gniazdo zasilania jest montowane do obudowy, tj. nie jest na sztywno lutowane do płyty głównej, tylko jest łączone do niej kablem. Zapobiega to niekontrolowanym uszkodzeniom jak to często ma miejsce w asusach, że przez przypadek przeginamy gniazdo ładowania, a pin lutowany do mb pęka i gniazdo wraz z wtyczką
https://youtu.be/9V_eiKpEXNU