Aktywne Wpisy
Sprzęty, które okazały się strzałem w 10. Takie perełki, poprawiające życie, spędzany czas. Dla mnie? Pierwsze z brzegu to czytnik e-booków oraz dobre słuchawki bezprzewodowe. Mój must have, który wymieniam co kilka lat na topowe modele. U Was?
przodowyryl +48
#januszebiznesu #allegro #afera
Po to by przy sortowaniu po najnizszej cenie z dostawą sprzedawca byl spozycjonowany jak najwyzej ¯\_(ツ)_/¯
Pozycjonowało go to na samą górę przy sortowaniu więc Janusz coraz częściej wstawiali taką opcje. W końcu ktoś się #!$%@?ł - zamówił kilka rzeczy do swoich znajomych z Rosji. Jak wiadomo paczki nigdy nie dotarły i po zgłoszeniu do allegro szybko zainteresowano się tematem.
@OjciecBonifacy: 0rzed oszustwem. Koleś nawet nie musi ci tego wysłać, bo nawet nie ma dowodu nadania, wierzysz mu tylko i wyłącznie na słowo, że to wyśle.
Róbcie jak chcecie skoro żal wam 2.90 na to, żeby mieć jakiekolwiek zabezpieczenie to jest wasz problem.
Wyobraź sobie sytuację że kupujesz coś przez internet (np lodówkę za 1500 zł). Kurier z lodówką nigdy do Ciebie nie przyjeżdża - do kogo się zgłaszasz o zwrot pieniędzy?
@Quesedilla_dostojewski: no to jeśli nie chce ponosić tego ryzyka, to niech nie daje takiej opcji. Proste.
@OjciecBonifacy: @kuraku: @bartolama:
Nie do końca, przy zakupie od osoby prywatnej odpowiedzialność sprzedającego kończy się na przekazaniu przesyłki przewoźnikowi.
Tak samo jak sprzedawca nie musi, a jednak to robi po czym nagabuje klientów dopłatami
@Quesedilla_dostojewski: no nie, jeśli Ty się uprałeś, że ma być tak, to Twoja sprawa. Jeśli on oferuje opcję przesyłki nierejestrowanej, to dopóki nie dostaniesz towaru, odpowiedzialność spoczywa na sprzedającym. To nie to samo.
Gdyby kupujący chciał list polecony, to wybrałby go na drodze uzupełniania formularza dostawy.
Zresztą tak jak pisałem wyżej z moich subiektywnych doświadczeń polecony niczym się nie różni od zwykłego, to rejestrowanie działa słabo dla listow i dopiero paczki mają normalne.
Zamawiasz lodówkę na stronie sklepu internetowego, płacisz online i czekasz na lodówkę.
Mija kilka dni, lodówki nie ma - dzwonisz do sklepu i pytasz co się dzieje z Twoją lodówką?
Sklep odpowiada że wysłał lodówkę kurierem X
Ty odpowiadasz że żadnej lodówki nie dostałeś ale spoko, zadzwonisz do kuriera X
Kurier X mówi że żadnej przesyłki dla Ciebie nie ma
Do momentu dostarczenia przesyłki za wszelkie uszkodzenia/niedostarczenie odpowiedzialność ponosi sprzedawca i to on się będzie kłócił z przewoźnikiem o odszkodowanie. Jeśli przewoźnik nie uznaje takich reklamacji to już problem sprzedawcy, który towar ma dostarczyć i koniec.