- 8
Niestety, nawet tutaj nie mógł się powstrzymać od postawienia chochoła - cargo do Polski lata przez Niemcy, ponieważ jest taniej a nie drożej.
Pytanie jest jednak wciąż na tyle dobre, iż odpowiem w oddzielnym wpisie.
Zacznijmy jednak od ustalenia dwóch faktów:
- cargo lotnicze to towary, które muszą być transportowane szybko albo bezpiecznie,
Gazeta Wyborcza oswaja czytelników z rezygnacją z projektu CPK. Ma być "Triport"
Według artykułu red. Jarosława Osowskiego, który ukazał się dziś rano w Gazecie Wyborczej, "budowa CPK odłożona" i "jest całkowicie nierealna". Alternatywą ma być rozbudowa lotniska Chopina w Warszawie i "triport" na 40 mln pasażerów rocznie: Okęcie, Modlin, i... mocno krytykowany do tej pory Radom.
z- 240
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- -6
Czyli lotnisko CPK najwcześniej jakoś w 2040 roku.
Państwo z kartonu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- 8
Sam sobie odpowiedziałeś że Chopin nie jest wcale zapchany tylko sztucznie ograniczano jego możliwości głupimi decyzjami żeby uzasadnić powstanie tego śmiesznego CPK
@JohnDeere: "sztucznie ograniczany" - sztucznie, czyli przez krajowe i unijne przepisy środowiskowe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nawet w największych bantustanach na świecie nie robi się lotnisk przy dużych aglomeracjach miejskich. Także pomysły o budowie nowego pasa przy Chopinie możesz sobie włożyć między bajki.
- 0
Reszta tych lotnisk powstała dawno temu, gdy były zupełnie inne wyobrażenia o lotnictwie i miasta jeszcze nie otoczyły ich zabudową. Na przykład Heathrow albo nasze polskie Okęcie.
- 7
- 10
- polski biznes,
- Unia Europejska,
- Niemcy,
- amerykańska armia,
- większość polskiego społeczeństwa.
Osoby i podmioty, którym CPK w takiej formie się nie podoba:
- Mariusz Lasek,
- właściciele Ryanair i Wizzair,
- beneficjenci istnienia Modlina w obecnej formie,
- osoby i politycy, którzy jeszcze nie otrzeźwieli z antypisowskiej gorączki,
- kilku krzykliwych użytkowników wykopu, częściowo jak sami potwierdzili, pracujący
- 5
Tak, wygląda na to, że CPK powstanie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie mniej:
- sieć kolei KDP będzie niemal w całości projektowana od nowa
- Termin otwarcia CPK pewnie się przesunie na 2035 rok, a może i później
- pod dużym znakiem zapytania stoi dworzec kolejowy CPK
Zaprojektowanie od nowa sieci KDP jest racjonalne,
CPK owstanie pewnie w 2050, akurat liczba Polaka zmniejszy się wtedy do 30mln i już nie będzie potrzebne.
- 22
Dzisiaj wrzuciłem znalezisko, gdzie wspomniany Lasek mówi, że CPK nie idzie do kosza i będzie kontynuowany, ale będzie też "urealniony" i ono się w ogóle nie przebiło podczas gdy znaleziska uderzające w rząd w sprawie CPK (gdzie niektóre z nich
- 4
Gdyby rząd chciał na poważnie podejść do tematu, to pełnomocnikiem rządu zrobiłby Malepszaka. Albo nawet mógł wyciągnąć z szafy Grabarczyka. Tymczasem praktycznie cały zarząd składa się z ekipy "stop cpk".
Teraz każde potknięcie CPK, nawet nie z winy Laska, będzie odbierane jako sabotaż
https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/maciej-lasek-dla-onetu-nie-odchodzimy-od-cpk-to-lotnisko-jest-potrzebne/jx79vtj,79cfc278
Przecież od początku było mówione, że inwestycję trzeba urealnić.
Sam pisałem tutaj 1000 razy, że harmonogram jest śmieszny, że szprychy do Sanoka to nieporozumienie, że spółka marnotrawi pieniądze na spam marketingowy będąc monopolistą (W T F?). I wyszło dokładnie to, o czym pisałem: harmonogram jest z dupy (2035),
- 0
- obowiązek promocji projektu znajduje się w przepisach unijnych
- żadnych trolli nie było
- podłączenie kolei do lotniska to wciąż zajebisty pomysł
- 0
Ustalanie nierealnych harmonogramów to błahostka. Czasami nawet lepiej spóźnić w nierealnym, niż #!$%@?ć się w realnym.
Natomiast stawianie harmonogramu ponad jakość infrastruktury, która będzie kosztować setki mld zł i trwale wyznaczy na mapie Polski sieć polskiej kolei... to już rażąca nieodpowiedzialność.
Szczęście w nieszczęściu, że czasu trochę jest na zmiany. Na pierwszy ogień i
- 535
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Chcial-tanio-kupic-mieszkanie-Fliper-stracil-15-tys-zl-n188521.html
#nieruchomosci
- 234
- Nie ma zgody w koalicji co do słuszności tego programu. Przeciwni mają być niektórzy politycy lewicy i PL2050
- według sondażu 45% Polaków woli inwestycje w tanie mieszkania na wynajem
- wśród wyborców koalicji tylko 18% popiera dopłaty kredytowe
Niestety sądzę, iż ci "niektórzy politycy lewicy i PL2050" przeciwni kredytowi 0% to jakieś pojedyncze sztuki. Zbyt dużo fikołków już widziałem
- 304
- 0
Już od dawna powtarzam, że to głosowanie będzie z cyklu oddzielenia ziarna od plew. W tym przypadku - oddzielenia lewicowców od tęczowych korpodupowłazów.
Każdy z lewicy kto zagłosuje za tym programem... powinien mieć teraz ostatnią kadencję w sejmie.
Spoza lewicy zresztą też.
- 27
- 2
Musiałbyś przeorać pół miasta na stworzenie nowej sieci albo zmieniać czoło pociągów na obecnej sieci. Rozwiązanie skrajnie nieefektywne.
- 0
- 0
Z tego co kumam propozycje były zrobienia stacji na przedmieściach albo oddalonej o wschód od Torunia
@Szalom: I to nie jest głupie, bo taka stacja byłaby również dla Bydgoszczy, a przez nią mogłaby przebiegać trasa Trójmiasto - Poznań - Wrocław.
Głupie jest natomiast naśmiewanie się z podobnego pomysłu w Baranowie.
- 2
https://m.youtube.com/watch?v=aljbKbvZ2ac&pp=ygUTZHppZW5uaWthcnNraWUgemVybw%3D%3D
#kanalzero
- 5
Pozostawiony zostanie tylko Y i przedłużenie CMK.
https://www.money.pl/gospodarka/forsowany-przez-pis-plan-na-kolej-do-cpk-idzie-do-kosza-nie-ma-uzasadnienia-7019556786891712a.html
#cpk
- 3
I jak teraz dojadę z Katowic do CPK w 2h? Będę musiał latać z pyrzowic, do których będę musiał jechać aż 40 minut. Albo z Balic, gdzie będę musiał jechać niewyobrażalną godzinę.
@niegwynebleid: o nie, znowu ten sam chochoł. Ileż można.
- 0
CPK jest dla Warszawy a nie Warszawa dla CPK. Więcej ludzi chce do stolicy dojechać a nie na lotnisko, ale punkt zbiorczy przy CPK robią.
@Hieronim_Berelek: przy CPK nie robią "punkt zbiorczy", tylko węzeł przesiadkowy. Wygląd sieci kolejowej w Polsce uzasadnia budowę takiego węzła, ponieważ to właśnie w Baranowie tkwi "środek ciężkości". Dochodzi też tutaj kwestia lotniska.
PS. To, że w CPK będzie
- 1
Na tej twojej mapce znajduje się aktualna sieć kolei w Polsce. Bez wybudowanego Y i przedłużonego CMK. Tak to właśnie "na siłę" ciągnięte są te trasy do CPK.
Naturalnie widać tutaj punkt ciężkości w Baranowie. Jeszcze bardziej widoczne jest to na PMT
- 706
PiS przyjął projekt do realizacji bez żadnych analiz liczby pasazerow i kosztów, klepnięty przez rządowego pełnomocnika CPK, brata tego gościa xDDDD
Przecież to sie w głowie nie mieści, gdyby KO uległo naciskom mariuszy z Brighton, żeby projekt kontynuować na rympal, tak jak to robił PiS, to mielibyśmy piękny bajzel xDD
#cpk #kanalzero #bekazprawakow #neuropa #4konserwy #bekazlewactwa #bekazpodludzi #
Linii kolejowych zbiegających się promieniście w CPK nie będzie!
Spółka CPK rezygnuje z planu budowy linii zbiegających się promieniście w porcie w Baranowie!!! "Założenie, że wszystkie linie kolejowe będą się zbiegać w jednym punkcie, z perspektywy gospodarczej i społecznej nie ma uzasadnienia" mówi Zbigniew Szafrański, szef rady nadzorczej spółki CPK.
z- 141
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 29
- -5
Koncentracja wszystkich linii w jednym, centralnym na mapie punkcie tak, że zapomnij o szybkim przejeździe z Krakowa do Wrocławia, no chyba że z przesiadką koło Łodzi (sic.).
@glupiJakWyborcaKonfederacji: Popularny mit.
Nigdy nie było takich planów i nikt ci nie każe jechać z Krakowa do Wrocławia przez Łódź. CPK przecież nie zaora istniejących już połączeń kolejowych.
CPK nie robi KDP dla całej Polski, a tylko dla tej części zbiegającej do CPK. Być
- 1
tam się wszystko od lat likwiduje, po co to odtwarzać?
@ebce: po to właśnie, aby zatrzymać ten proces. Jeśli te regiony będą dalej wykluczone komunikacyjnie to w niedalekiej przyszłości będzie można tam już tylko sadzić drzewa.
- 0
Okła-Drewnowicz z PO: młodzi nie mają na raty, kredyt 0% jest potrzebny
Młodzi nie mają dzisiaj możliwości zakupu mieszkania i nie mają wystarczająco środków na płacenie rat kredytu, więc kredyt 0% jest im potrzebny. Ignorancja, czy celowe wprowadzanie dopłat dla deweloperów pod płaszczykiem pomocy młodym? Na pytania o wzrost cen jako skutek mówiła na inny temat.
z- 89
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 1
Zakładam że jest tak jak mówicie - że topniejąca przewaga Gibała jest skutkiem tego, że najpierw zliczane są małe komisje na obrzeżach miasta, a duże w centrum są na samym końcu.
Przypomina wam to coś? Wybory do Sejmu i za każdym razem PiS zaczyna z dużego kopyta, a potem stopniowo maleje
- 0
Gibałę głosowali młodzi ludzie, w sumie na każdym przekroju wykształcenia. Miszalski wygrał głównie elektoratem Majchrowskiego, 50,60+ - bogaci mieszkańcy centrum
@turism0: i to właśnie napisałem.
Młodzi, których nie stać ma mieszkania - są żelaznym elektoratem dla Gibały niczym rolnicy dla pisu.
Starzy, którzy mają mieszkania w centrum i na tym zarabiają - są żelaznym elaktorayem platformy
- 0
to zobacz jak głosowało ścisłe centrum, które ma dość turystów. Na Gibale. Tam wiedzą, że Majchrowski 2.0 to dalsze oddawanie miasta turystom.
@bugg: no ok. To które dzielnice głosowały na Miszalskiego? Zakładam, że te najbogatsze, ale nie znam Krakowa, mogę się mylić
- 0
le tu nie masz takiej polaryzacji, że w tym samym powiecie KO ma na wsi 10% a w mieście 45%, tylko 55:45 i na odwrót.
@salcefrytki: polaryzacja jest ogromna ze względu na wiek.
Wśród młodych 30% do 70% dla Gibalskiego i prawie odwrotnie wsrod emerytów.
- Warszawa
@KaiserBrotchen: Bzdury opowiadasz. Tamta rozbudowa była przeznaczona na jakieś 25mln pax.
@kishibashi: i co ten Modlin zmienia? To nigdy nie będzie zamiennik dla CPK. To zawsze będzie lotnisko dla lowcostów. I to w sumie dla jednego, bo raczej nikt inny nie będzie miał chęci konkurować tam z Ryanairem.
@
@kishibashi: czyli bez większej różnicy, bo te możliwości obsługi pasażera będą tylko dla jednej, niskokosztowej linii lotniczej, która z Okęcia korzysta tyle co nic.
@KaiserBrotchen: miszczu, Okęcie nigdy nie przekroczyło nawet 19mln pax xD
@KaiserBrotchen: Raporty pokazywały bezsens tego projektu? To niezłe urojenia.
Dodatkowe 65 tys. cargo wtedy obliczano jako 14% wzrost cargo w skali kraju. A nie, to nie budujmy, bo powinno być co najmniej 100%.
Powyżej 26mln pax trzeba byłoby już podnieść limity środowiskowe.
PS. A i powtarzam, że możliwości budowy nowego pasa możesz sobie włożyć między bajki.