Wpis z mikrobloga

Pytanie do ekspertów od CPK dlaczego lotnisko w Berlinie nie przejęło cargo z Frankfurtu i z Lipska a CPK to się uda? #lotnictwo #samoloty #cpk


@Megasuper: Zadaj jeszcze lepsze pytanie: dlaczego ten rzekomy ruch cargo, który ma się dosłownie rzucić na CPK nie lata dzisiaj do Polski? (gwarantuję brak merytorycznej odpowiedzi) Wygląda na to, że wg wykopków biznesem cargo zarządzają dzisiaj debile, którzy wolą wozić towary do Polski drożej i naokoło,
lhotse89 - > Pytanie do ekspertów od CPK dlaczego lotnisko w Berlinie nie przejęło ca...

źródło: 1

Pobierz
  • Odpowiedz
@Megasuper większość cargo lata samolotami pasażerskimi na dalekich dystansach, czyli np między kontynentami. CPK jako hub ma obsługiwać takie loty, a więc przy okazji cargo.

@lhotse89 aktualnie w Polsce nie na lotniska, które obsługuje takie loty, dlatego tego cargo nie ma. Czy jest to merytoryczna odpowiedź na Twoje pytanie?

Inna sprawa, że idea CPK nie opiera się na cargo lotniczym, to tylko taki bonus.
  • Odpowiedz
  • 3
@Vinizius akurat twój argument jest durny. Bo ja podaję przykład niemiecki który nie wypalił. Nowe lotnisko w Berlinie obsługuje mniej pasazerowtniz 2 małe lotniska które zamknęli. Tegel i Shenefel
  • Odpowiedz
@Megasuper: Tym samym port w Gdynii też pownien był się nie opłacać bo przecież był już dobrze prosperujący port w Hamburgu. Skoro z portem się udało to może z lotniskiem się uda. Gdyby wszyscy na świecie myśleli że nic się nie opłaca byliby jak Polska. Kraj bez nawet elektrowni atomowej gdzie mają je nawet na Ukrainie.
  • Odpowiedz
Pytanie do ekspertów od CPK dlaczego lotnisko w Berlinie nie przejęło cargo z Frankfurtu i z Lipska a CPK to się uda?


@Megasuper: ale dlaczego miało przejmować skoro nie do tego było projektowane?
Przy czym Lipsk to jest praktycznie wyłącznie cargo a Frankfurt to #!$%@? światowy hub, ktory robi to przy okazji bogatej siatki polaczen. I wlasnie taka okazje daje CPK

Niemcy mają Frankfurt, Monachium i Hamburg, my nie mamy nic
  • Odpowiedz
@Megasuper: Prawdopodobnie dlatego bo Lufthansa ma bazę we Frankfurcie, a w Lipsku jest DHL i po cholerę mieli się przenosić oni do Berlina? Dodajmy do tego że Berlin w kontekście Niemiec to nie to samo co Warszawa - Polska. Berlin często jest traktowany jako prowincja Niemiecka, a główne miasta to Frankfurt, Zagłębie Ruhry, Monachium, Stuttgart.

My mamy LOT który może - ale nie musi - rozwinać się na nowym lotnisku. Ale
  • Odpowiedz
@Megasuper: właśnie chciałem zadać to samo pytanie co ty. Podróżuje biznesowo bardzo często, w czasie pandemii wiadomo nie. Po pandemi wróciłem do podróży i nadal wszystkie najbardziej korzystne loty są z Frankfurtu a czasami Monachium, Berlin Brandenburg natomiast cisza. Natomiast w przypadku CPK mamy jakiś hurra optymizm, że nagle będzie to centralny hub przesiadkowy na całą Europę a do tego cargo…
  • Odpowiedz
jeśli chodzi o ilość połączeń i ty marzysz że ta firma pociągnie CPK? Daj spokój


@Megasuper: No i tym mówię w drugiej części mojej odpowiedzi. Wspaniałe podejście. Wiadomo LOT jest słaby bo jest głupi, nie dlatego że infrastrukturalnie na zapyziałym Okęciu jest ograniczony rozwojowo, nie ma gdzie trzymać samolotów, serwisować ich, że rzeźbi cokolwiek w swojej siatce bo jest ograniczony slotowo. Chcesz żeby LOT się rozwinął i wszedł do tej setki?
  • Odpowiedz
@lhotse89 a dlaczego polskie firmy, które sprowadzają towar samolotami wysyłają go do Niemiec a nie do Polski? Lubią przepłacać za transport? A może lubią komplikować i opóźniać dostawy? Może zwyczajnie są debilami? Jak znajdziesz odpowiedzi na te pytania to tam będzie również odpowiedź na Twoje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Megasuper: a jak lot ma byc w top 100 jak jest ograniczony przez Okęcie?

Rozumiem, że CPK w wydaniu PiS to było dojenie kasy, ale naprawdę na wschód od Frankfurtu jest miejsce na kolejne lotnisko Hub. Szczególnie że mielibyśmy też konkurować o kraje nadbaltyckie.

Okęcie akurat jest na granicach mocy przerobowych więc chyba jednak warto pomyśleć nad zmianą
  • Odpowiedz
aktualnie w Polsce nie na lotniska, które obsługuje takie loty


@mjrMajor: Oczywiście, że jest. Okęcie normalnie obsługuje long-haule z całym światem.

a jak lot ma byc w top 100 jak jest ograniczony przez Okęcie?


@Darth_Gohan: LOT ograniczony przez Okęcie? XD
LOT to jest ograniczony złym zarządzaniem. Między innymi przez debili jak Wilk, który jest obecnie głównym propagandystą CPK. LOT ma całe 15 samolotów zdolnych do latania long-hauli i nie ma
  • Odpowiedz
@mjrMajor: i tak to z Wami jest - coś tam w głowie świta, coś tam usłyszałeś, a później totalna kompromitacja i nieznajomość podstaw. W Polsce są lotniska obsługujące ruch międzykontynentalny, jest hub przesiadkowy - to Warszawa.

Większym problemem są linie lotnicze, ale one też są. LOT ma mało takich połączeń, bo nie potrafi nawiązać konkurencji. Często w nieskończoność zapowiada trasy do Chin czy USA i nie może otworzyć. A jak polata
  • Odpowiedz