@memento_mori: Skręcając w prawo masz obowiązek zbliżyć się do prawej krawędzi. Analogią tej sytuacji jest przypadek, gdy ktoś zamierza skręcić w prawo z środkowego pasa, a prawym ktoś jedzie na wprost.
- 46
Czekam na pierwszego stycznia jak na święta( ͡° ͜ʖ ͡°)
#samochodoza #stopcham #patologiazewsi #polscykierowcy #samochody #heheszki
#samochodoza #stopcham #patologiazewsi #polscykierowcy #samochody #heheszki
nagranie 1:16
kto ma tu pierwszeństwo? na jazdach mnie uczyli, że jak z dwóch pasów robią się trzy po skręcie, to ci z lewego jadą na skrajny lewy, a ci z prawego na skrajny prawy - a tutaj oba pojazdy chciały zająć środkowy
wydaje mi się, że w takiej sytuacji możnaby to traktować jako zmianę pasa przez oba pojazdy i wtedy ten z prawej miałby pierwszeństwo... a wy co myślicie?
#prawojazdy #
kto ma tu pierwszeństwo? na jazdach mnie uczyli, że jak z dwóch pasów robią się trzy po skręcie, to ci z lewego jadą na skrajny lewy, a ci z prawego na skrajny prawy - a tutaj oba pojazdy chciały zająć środkowy
wydaje mi się, że w takiej sytuacji możnaby to traktować jako zmianę pasa przez oba pojazdy i wtedy ten z prawej miałby pierwszeństwo... a wy co myślicie?
#prawojazdy #
@vertical: Odpowiedź znajdziesz w PoRD
Art. 22. [Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu; zakazy zawracania; jazda na suwak]
4.
Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, z wyjątkiem ust. 4a i 4b, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas ruchu z prawej strony.
Art. 22. [Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu; zakazy zawracania; jazda na suwak]
4.
Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, z wyjątkiem ust. 4a i 4b, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas ruchu z prawej strony.
@vertical: Jeśli nie ma innego oznakowania, to w/w przepis jasno mówi, że pojazd z lewego pasa nie może wjechać na pas, na który wjeżdża pojazd z jego prawej strony, tym samym kierujący z prawego pasa może zająć dowolny pas oprócz skrajnie lewego, bo po nim już porusza się pojazd.
wybroniłbym się przed przybiciem mi winy za spowodowanie kolizji.
@vertical: Wskazując który z przepisów?
Uważam że ten art. wtedy nie ma zastosowania.
Szczerze mówić, to nikogo nie interesuje co uważasz, ważne są przepisy.
jest skręt w prawo z dwóch pasów na dwa pasy i ten z prawego wjeżdża razem ze mną na lewy pas.
Różni się zasadniczo, po lewym pasie porusza się pojazd z lewego i pojazd z prawego nie może
jak jak mówiłem, uważam że bym się wybronił jadąc jak nagrywający przy braku linii prowadzących
@vertical: Nie wybroniłbyś się, to nie jest pierwsza sprawa, jestem pewien, że jak poszukasz to znajdziesz wyrok. Błąd w rozumowaniu polega na próbie mapowania pasów przed skrętem na pasy po skręcie, natomiast podczas skrętu na skrzyżowaniu następuje zmianą pasa ruchu. To co opisujesz ma sens na łuku drogi z wieloma pasami, natomiast nie na skrzyżowaniu, na
podczas gdy on ma zastosowanie wyłącznie gdy są 3 pasy
@vertical: Gdzie w przepisie jest wyszczególnione, że dotyczy tylko trzech pasów? Dotyczy jednoczesnego wjeżdżania na ten sam pas pojazdów z innych pasów, a ten przepis rozstrzyga, który pojazd ustępuje któremu.
na założeniu że nagrywający zmienia pas ze skrajnego lewego na środkowy
Zmienia pas z jednej jezdni, na pas na jezdni poprzecznej. Aby być precyzyjnym pojazd z lewego może zając dowolny nawet
Czyli jako nagrywający nie mogę zająć nawet skrajnego lewego bo muszę wpuścić tam nagrywanego?
@vertical: Możesz zając dowolny, zarówno jak jedziesz z lewego jaki i z prawego. Przepis art22.4 jedynie mówi kto i komu ma ustąpić. Więc jeśli lewym jedzie już pojazd to z prawego nie może go zająć zgodnie z art22.4 to ... to już staje się nudne.
lub trzymać się swojego pasa (tak jak to się dzieje w skręcie
skrzyżowaniu w kształcie plusa nie zmienia pasa ruchu tylko kierunek jazdy. To dwa różne pojęcia.
@vertical: Naturalnie, że dwa różnie pojęcia, natomiast nie wykluczają się , zarówno zmieniasz pas ruchu jak i kierunek, na łuku zmieniasz kierunek nie zmieniając pasa.
Pewnie chodziło o
@vertical: Naturalnie, że dwa różnie pojęcia, natomiast nie wykluczają się , zarówno zmieniasz pas ruchu jak i kierunek, na łuku zmieniasz kierunek nie zmieniając pasa.
No ale zmieniam pas ruchu z drugiego od prawej na skrajny lewy, dlaczego nie mam obowiązku wpuścić przed siebie tego po prawej? Z tego art. to by wynikało.
Pewnie chodziło o
@vertical:
Przestałem czytać po :
także problem dyrektorów i egzaminatorów wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego oraz uzależnionych od nich instruktorów, a także policjantów, a nawet biegłych sądowych i sędziów.
Jeśli ktoś stawia się ponad biegłymi sądowymi i sędziami, to musi być znaczącym autorytetem. Kiedyś to papier przejmował wszystko, dziś można opublikować wszystko na stronie, a co gorsza znaleźć stronę która jest zgodna z naszymi wyobrażeniami, szkoda że te wyobrażenia nie mają poparcia
Przestałem czytać po :
także problem dyrektorów i egzaminatorów wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego oraz uzależnionych od nich instruktorów, a także policjantów, a nawet biegłych sądowych i sędziów.
Jeśli ktoś stawia się ponad biegłymi sądowymi i sędziami, to musi być znaczącym autorytetem. Kiedyś to papier przejmował wszystko, dziś można opublikować wszystko na stronie, a co gorsza znaleźć stronę która jest zgodna z naszymi wyobrażeniami, szkoda że te wyobrażenia nie mają poparcia
Skoro obydwaj zmieniamy pas ruchu to dlaczego nie muszę go wpuszczać przed siebie na podstawie art. "wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony"?
@vertical:OK rozumem. Z tej samej przyczyny, gdyby symetrycznie odbić sytuację, jeśli chciałbyś wjechać z lewego na prawy, oraz inny pojazd z środkowego na prawy.
art. "wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony" nie ma zastosowania skoro obydwa pojazdy zmieniają pas ruchu?
Tu trzeba odwołać się do tego czym
sprawca kolizji zmieniał pas ze skrajnego prawego na środkowy i nie ustąpił mi pierwszeństwa mi
@vertical: Przecież drugi uczestnik kolizji powie niemal to samo, tj:
sprawca kolizji zmieniał pas ze skrajnego lewego na środkowy i nie ustąpił mi pierwszeństwa
Rozwiązaniem sytuacji, nie jest numerowanie od którejś strony, a jeśli jedziesz pasem przy osi jezdni to po skręcie nadal masz być przy osi jezdni, natomiast drugi pojazd będący przy krawędzi powinien skończyć
@vertical: To jeszcze raz która sytuacja bo się pogubiłem, byłem pewien, że wciąż z dwóch wjeżdżamy na trzy.
@vertical: OK, rozumiem, jednak nadal jesteś na lewym dla skręcających w lewo, pozostałe pasy jakie mają znaczenie, przecież mogło być 4 na wprost i 2 w lewo, a po skręcie trzy. Wcześniej pisałem o osi jezdni bo nie brałem takiej sytuacji pod uwagę, więc zmieniam, na :
Ze lewego pasa do skrętu w lewo, na lewy po skręcie, z prawego na prawy, co do środkowego j/w.
Głownie dlatego, że byłoby to
Ze lewego pasa do skrętu w lewo, na lewy po skręcie, z prawego na prawy, co do środkowego j/w.
Głownie dlatego, że byłoby to
na środkowy bo nigdy na skrajnym lewym nie byłem.
@vertical: Źle się wyraziłem, chodziło o skrajny lewy z możliwych do skrętu w lewo. Tu są dwa do skrętu w lewo, to że jest on środkowym ogólnie przed skrętem, nie ma znaczenia, jest skrajnie lewym do skrętu w lewo.
Co ma do rzeczy ile jest pasów do jazdy prosto przed skrętem?
No właśnie nic, to chciałem przekazać. Tym samym nie można mówić,
swojego pasa a inne tory to zmiana pasa.
@vertical: Wymuszałoby to inne zachowanie gdy mamy tylko dwa pasy każdy w lewo, w stosunku do sytuacji jak na filmie gdzie jest jeszcze dodatkowy na wprost. Ten pas na wprost nie może zmieniać nagle sytuacji, że pojazd z po skręcie w lewo raz wjeżdża na skrajny lewy, a w drugim przypadku na środkowy, bo kierujący twierdzi, że był na środkowym. Gdyby było 10
W mojej teorii, tak jak zresztą i w Twojej, te dodatkowe pasy po lewej stronie nie mają żadnego znaczenia bo niby jakie mają mieć
@vertical: No jeśli nie mają znaczenia to chyba się pogubiłem.
Rozpatrzmy kolejne sytuacje
1) Dwa pasy skręcamy w dwa pasy. Przed skrętem pojazd może być na lewym, a drugi na prawym. Po skręcie nie mają wyjścia i każdy z nich ląduje na skrajnie lewym i skrajnie prawym.
Skąd pomysł że nagrywający ląduje na skrajnym lewym, czyli skąd pomysł że jego pas tak prowadzi?
@vertical: Skąd pomysł, że prawy ma się znaleźć na prawym? Też tego nie ma w przepisach. Tak samo nie ma, czy przebieg drogi wyznacza oś jezdni czy prawa krawędź.
A jeśli nie jest określone dla pojazdu na lewym oraz dla pojazdu na prawym, to żaden nie może tam wjechać. Następnie każdy z nich może zająć
i nagrywanemu nie wolno na ten pas wjechać bez ustąpienia pierwszeństwa jadącemu pasem, na który zamierza wjechać (22.4).
@vertical: A który przepis decyduje, że ten z lewego może sobie uzurpować prawo do środkowego, że on niby tam jedzie i jemy trzeba ustępować? Dlaczego nie przyjąć, że z lewego chcąc zająć środkowy, wjeżdża w tor jazdy pojazdu z prawego pasu, który również chce zająć środkowy?
Ja doskonale rozumiem jaką masz narrację, że
możliwie blisko prawej krawędzi jezdni który zabrania jechać od razu na lewy pas
@vertical: Kluczowe słowo jest możliwe, skoro następny wykonywany manewr musi być wykonany z lewego pasa i nie można go wykonać z prawego pasa, to jak najbardziej można zająć lewy, a wręcz należy.
Tak, więc nie ma przepisu nakazującego zajęcie któregoś pasa ani ograniczeń w postaci zajmowania pasa, chyba że dotyczą więcej niż jednego kierującego wówczas rozstrzyga to 22.4.
@vertical: Wiem do czego dążysz, że jeśli jest to zmiana pasa ruchu i razem tam wjeżdżają to powinien wjechać tam ten z prawej bo 22.4, a napisałem, że kończy tam ten z lewej. Nie znam odpowiedzi na to pytanie.
Odnośnie rysunku A-7 nic nie zmienia.
Odnośnie rysunku A-7 nic nie zmienia.
@vertical: I co to zmienia odnośnie tego, kto ma wjechać na środkowy? Bo jak na razie utknęliśmy na tym czy pasy mają być liczone od osi jezdni, czy od jej prawej krawędzi czy może po skręcie kierujący mają zająć skrajne pasy, pozostawiając środkowy wolny. Ostatnia opcja pozwala rozwiązać wówczas pierwszeństwo na środkowym za pomocą 22.4.
OK, więc dokładamy trzeci pas po skręcie nad pasem B,
@vertical: Dlaczego dokładając nie rozszerzamy od osi jezdni, więc dlaczego nie dokładamy go pod pasem A, tylko nad B?
. Ok więc dokładamy po prawej ale przesuwamy strzałki na środkowy pas, co to zmienia?
@vertical: Zmieniamy, ale przesuwamy strzałki czyli nic nie zmieniamy. Identycznie jakby dodać pas nad pasem B i przesunąć strzałki tak aby czerwona trafiała na środkowy.
@vertical: Dokładnie to opisałem, chcesz mnie przekonać, że jak jest 2 -> 2.To kierowca numer 1 trafia na pas 1, a 2 na 2. Następnie dostawimy pas nr 3 przy osi jezdni i kierowcy jak wcześniej trafiają na pasy 1 i 2 co daje że z lewego kończy na środkowym. Nieco nienaturalnie są ponumerowane teraz pasy bo licząc od osi jezdni mamy 3, 1, 2
Rozpatrzmy inny scenariusz, dostawiamy zewnętrzny pas
Rozpatrzmy inny scenariusz, dostawiamy zewnętrzny pas
Zatem, jak już pisałem, nagrywający nie zmienia pasa ruchu
@vertical: Nie rozumiem na jakiej podstawie przyjmujesz, że nagrywający nie zmienia pasa wjeżdżając na środkowy. Tłumaczenie, że przed skrętem był na środkowym, więc po skręcie również powinien znaleźć się na środkowym, nie rozwiązuje problemy gdy mamy 10 pasów w tym dwa do skręcania w prawo. Nagrywający wówczas jest na 9 pasie licząc od osi jezdni przed skrętem, gdyby zachować proporcję to musiałby
Czyli jadąc na skrajny lewy, nagrywający nie zmienia pasa ruchu, a skoro nie zmienia pasa ruchu, to można powiedzieć, że sytuacja gdy nagrywający jedzie na skrajny lewy jak jest 2 na 3 jest identyczna jakby jechał 2 na 2?
Jeszcze nie wiem do czego zmierzasz, ale tak to przedstawiałem. Dodam tylko, że analogicznie tyczy się to nagrywanego, więc jeśli był przy krawędzi to po skręcie kończy przy krawędzi. A następnie obaj kierujący
" Żeby zmienić pas z jakiegoś na jakiś to trzeba wcześniej na nim być, tak czy nie?
@vertical: Ależ on jest na skrajnym lewym z dwóch do skręcania w lewo, czyż nie? No chyba, że wracamy do tego czy pozostałe pasy mają jakieś znaczenie.
Nagrywający nigdy nie jest na skrajnym lewym więc nie zmienia z niego na środkowy.
A na którym był przed skrętem? Na środkowym?
Jak można twierdzić, że na
nie jest NIGDY na skrajnym lewym z CZTERECH po skręcie.
@vertical: Bo?
Na drugim od prawej, tu akurat to skrajny lewy.
@vertical: A może na pierwszym od lewej i tam skończy po skręcie? Skąd pomysł aby liczyć od prawej?
Gdzie jest linia prowadząca która by to potwierdziła?
@vertical: Jestem zaskoczony, cały czas rozmawiamy o sytuacji bez linii prowadzących, bo tak jako znak poziomy zmienia zasady.
Jak już pisałem wielokrotnie,
@vertical: To, że obok pasa A istnieje pas B, nie dowodzi, że jest on kontynuacją pasa X.
Problem jaki obecnie nie jest rozstrzygnięty, to które pasy są kontynuacją pasów przed skręceniem.
Problem jaki obecnie nie jest rozstrzygnięty, to które pasy są kontynuacją pasów przed skręceniem.
- 0
#zalesie #kodeksdrogowy #piratdrogowy #stopcham
Mirki, czy słusznie otrabilem auto, które podjechali mi na pasie rozbiegowym po tyłek i wyprzedziło w momencie kiedy sam zmieniałem pas? Kierowca zrobił to po tym jak włączyłem kierunek a linie oddzielająca pasy miałem między kołami. Wyminął mnie na grubość lusterka.
Mirki, czy słusznie otrabilem auto, które podjechali mi na pasie rozbiegowym po tyłek i wyprzedziło w momencie kiedy sam zmieniałem pas? Kierowca zrobił to po tym jak włączyłem kierunek a linie oddzielająca pasy miałem między kołami. Wyminął mnie na grubość lusterka.
Wyminął mnie na grubość lusterka
@cacum3: Pewnie chodziło o wyprzedził, bo gdyby cię wyminął to poruszałby się przeciwnie do twojego kierunku. Dla niektórych pas rozbiegowy to lawa i zamiast się konkretnie rozpędzić to przecinają nawet ciągłą aby wjechać, na prawy pas. Pozostaje pytanie, czy tak wolno się rozpędzałeś, czy typ za tobą tak szybko przyspieszał.
@cacum3: No to źle zrobił, cóż debili nie brakuje, nic nie poradzisz.
Przełożona do mnie że wykorzystałam już cały urlop na ten rok, a wzięłam tylko 6dni? O #!$%@? chodzi, pracuje od kwietnia #pracbaza
Biorąc pod uwagę to, że masz 3/4 etatu, to ilość urlopu rozlicza się proporcjonalnie,
@jakis_login: Też tak kiedyś myślałem, ale to jest błędne. Załóżmy, że osoba ma odpowiedni staż na 26 dni urlopu, a podjęła pracę w której pracuje 1h dziennie, czyli 1/8 etatu. Jasne jest, że gdyby pracowała na cały etat, mogła by nie pracować przez 8h dziennie, przez 26 dni w roku. Natomiast osoba z przykładu, będzie miała 26
- 4624
Mirki co się wydarzyło to ja nie. Stoję sobie na czerwonym świetle. Słucham radia, rozglądam się. Nagle jeb. Odwracam się, a tam jakaś panienka, na oko. lvl 38, siedząca w takiej 10-letniej X5, #!$%@?ła mi w tył samochodu.
Odwracam się na siedzeniu i macham. Laska udaje, że nie widzi. XD
No to wychodzę, podchodzę do tyłu auta. Błotnik lekko #!$%@?, jej auto też trochę #!$%@?, pęknięty reflektor. Dalej macham rękami, ona opuszcza
Odwracam się na siedzeniu i macham. Laska udaje, że nie widzi. XD
No to wychodzę, podchodzę do tyłu auta. Błotnik lekko #!$%@?, jej auto też trochę #!$%@?, pęknięty reflektor. Dalej macham rękami, ona opuszcza
- 20
Taki mini komentarz:
@mickpl:
Pewnie chodziło o omijanie, wiele kierujących myli omijanie, wyprzedzanie i wymijanie.
Nic nie będzie miał, bo nie składał żadnych zeznań. Zeznaje się na komendzie, po pouczeniu o odpowiedzialności karnej. Po porostu kłamał i tyle.
Jeśli kierująca przyjęła mandat to sprawa o wykroczenie jest zamknięta, pozostaje likwidacja szkody z OC.
@mickpl:
ale widać na niej było jak laskę wyminąłem
Pewnie chodziło o omijanie, wiele kierujących myli omijanie, wyprzedzanie i wymijanie.
Narzeczony - będzie miał sprawę o składanie fałszywych zeznań.
Nic nie będzie miał, bo nie składał żadnych zeznań. Zeznaje się na komendzie, po pouczeniu o odpowiedzialności karnej. Po porostu kłamał i tyle.
Jeśli kierująca przyjęła mandat to sprawa o wykroczenie jest zamknięta, pozostaje likwidacja szkody z OC.
taki wygląd wasz
#stopcham
#stopcham
@SilesianBear: Wystarczy jeździć tak, aby nikt nie miał powodu używać klaksonu.
- 0
5:05
Coś się zmieniło w przepisach czy nadal ten sam burdel? Kto tu ma pierwszeństwo - nagrywający czy biały mercedes?
#polskiedrogi #stopcham
Coś się zmieniło w przepisach czy nadal ten sam burdel? Kto tu ma pierwszeństwo - nagrywający czy biały mercedes?
#polskiedrogi #stopcham
Dworak który uważa że zawracający ustępuje ale nie potrafi tego dobrze uzasadnić
@vertical: Dworak nie pierwszy raz ma teorie, które publicznie wygłasza, ale nie mają potwierdzenia w przepisach. Jedna z nich dotyczy zanikania nie wyznaczonego pasa ruchu. Jego tłumaczenie jest nie poparte przepisami, ponieważ nigdzie nie jest określone, czy przebieg drogi wyznacza oś jezdni czy jej prawa krawędź. Komendant policji ma odmienne stanowisko, ale w interpretacji podpiera się przepisami, a nie
uważam że zawracający ustępuje
@vertical: Na podstawie jakiego przepisu. Może jeszcze jedna hipotetyczna sytuacja, na drodze z pierwszeństwem cofa pojazd, który powinien ustępować wszystkim [Art. 23.3 ], oraz drugi pojazd który mija znak A-7. Kto powinien komu ustąpić.
uważam że zawracający ustępuje
Rywalizacja „znaki kontra przepis ogólny PoRD”.
@reksiuzgdyni: To jest logicznie sprzeczne, albo nie rozumiem idei. Skoro hierarchia ważności decyduje, że znak A-7 jest nadrzędny nad przepisami, to dlaczego zawracający miałby ustępować?
to po zasypaniu znaków poziomych przez śnieg, sytuacja się odwraca i to lewy zanika,
@reksiuzgdyni: I co w tym dziwnego, kierujący po to ma uprawnienia, aby dostosowywać sposób jazdy do zmieniających się warunków i okoliczności, jazda na pamięć to dość niebezpieczne zachowanie, bo panie wczoraj tu była droga z pierwszeństwem, a dziś jest równorzędne. Skoro znaki poziome są zasypane, to obaj kierujący ich nie widzą i stosują się do przepisów ogólnych.
, prawy może zanikać. Więc czemu prawy niewyznaczony nie mógłby?
@reksiuzgdyni: Choć wprost nie istnieje odpowiedź, to zarówno nie ma odpowiedzi dlaczego lewy nie mógłby zanikać. Skoro nie ma odpowiedzi wprost, to można znaleźć odpowiedź w przepisie, który przepis określa, że należy poruszać się możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, to tu upatruję dlaczego prawy pas musi istnieć zawsze, chyba że znaki to zmieniają.
Nie będzie już można nawet uciekać w niewskazanie osoby która prowadziła pojazd bo 8k grzywny ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#stopcham