Aktywne Wpisy
larine +2
Robiliście sobie test osobowości 16personalities (16PF)? Jakie typy osobowości Wam wyszły?
Mi wyszedł ISFP-T - Poszukiwacz Przygód. Sama nie wiem, czy się z tym zgadzam.
Mi wyszedł ISFP-T - Poszukiwacz Przygód. Sama nie wiem, czy się z tym zgadzam.
Ludzie o osobowości Poszukiwacza Przygód to prawdziwi artyści, choć niekoniecznie tacy, którzy spędzają czas, radośnie malując pejzaże. Choć często to potrafią. Chodzi raczej o to, że wykorzystują swój zmysł estetyczny i projektowy, a nawet własne wybory i działania, aby przełamywać społeczne konwencje. Swoimi eksperymentami lubią rzucać wyzwanie
Potrzebuję opinii kogoś kto nie będzie patrzył na tę sytuację subiektywnie jak ja. Jakieś 3 tygodnie temu współlokator z Holandii poprosił mnie czy mógłbym pojechać jego samochodem na przegląd do Polski. On ma zakaz kierowania pojazdami na terenie Niemiec. Zgodziłem się z dobroci serca, tym bardziej, że miałem wtedy urlop. Pojechałem do Szczecina, 6,5h w jedną stronę. Na miejscu okazało się, że auto nie przejdzie przeglądu i musiałem poczekać dodatkowe 1,5h aż
Co Wy byście zrobili
- Zapłaciłbym połowę 25.8% (31)
- Zapłaciłbym całość 48.3% (58)
- Nic bym nie płacił 25.8% (31)
kto ma tu pierwszeństwo? na jazdach mnie uczyli, że jak z dwóch pasów robią się trzy po skręcie, to ci z lewego jadą na skrajny lewy, a ci z prawego na skrajny prawy - a tutaj oba pojazdy chciały zająć środkowy
wydaje mi się, że w takiej sytuacji możnaby to traktować jako zmianę pasa przez oba pojazdy i wtedy ten z prawej miałby pierwszeństwo... a wy co myślicie?
#prawojazdy #stopcham
https://www.wykop.pl/wpis/56332261
Wiem że uczą że skrajny lewy, skrajny prawy a środkowe pasy to niby zmiana z tych skrajnych. Jak to zatem jest że nagrywający niby zmienia z lewego skrajnego po skręcie na środkowy skoro nigdy na lewym skrajnym nie jest?
@memento_mori Oczywiście rozumiem ten wymysł szkolących o skrajnych pasach (twierdzi też tak Dworak) ale nadal się z nim nie zgadzam bo powoduje doprowadzenie do absurdu właśnie przy skręcie w prawo z dwóch pasów jak po
Art. 22. [Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu; zakazy zawracania; jazda na suwak]
4.
Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, z wyjątkiem ust. 4a i 4b, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas ruchu z prawej strony.
@vertical: Wskazując który z przepisów?
Szczerze mówić, to nikogo nie interesuje co uważasz, ważne są przepisy.
Różni się zasadniczo, po lewym pasie porusza się pojazd z lewego i pojazd z prawego nie może
Skręcając w prawo z drugiego od prawej i kończąc na drugim od prawej nie zmieniam go z trzeciego od prawej na drugi ani z czwartego od prawej na drugi ani z piątego od prawej na drugi. Powód jest prosty dlaczego nie zmieniam pasa z trzeciego, czwartego ani piątego na drugi - nigdy na tym trzecim
@vertical: Nie wybroniłbyś się, to nie jest pierwsza sprawa, jestem pewien, że jak poszukasz to znajdziesz wyrok. Błąd w rozumowaniu polega na próbie mapowania pasów przed skrętem na pasy po skręcie, natomiast podczas skrętu na skrzyżowaniu następuje zmianą pasa ruchu. To co opisujesz ma sens na łuku drogi z wieloma pasami, natomiast nie na skrzyżowaniu, na
Twój błąd w rozumowaniu polega na założeniu że nagrywający zmienia pas ze skrajnego lewego na środkowy i dlatego błędnie
@vertical: Gdzie w przepisie jest wyszczególnione, że dotyczy tylko trzech pasów? Dotyczy jednoczesnego wjeżdżania na ten sam pas pojazdów z innych pasów, a ten przepis rozstrzyga, który pojazd ustępuje któremu.
Zmienia pas z jednej jezdni, na pas na jezdni poprzecznej. Aby być precyzyjnym pojazd z lewego może zając dowolny nawet
@niki_niki Tu nie ma jednoczesnego wjeżdżania na pas środkowy z innych pasów z prostego powodu, nagrywający trzyma się swojego pasa.
@vertical: Możesz zając dowolny, zarówno jak jedziesz z lewego jaki i z prawego. Przepis art22.4 jedynie mówi kto i komu ma ustąpić. Więc jeśli lewym jedzie już pojazd to z prawego nie może go zająć zgodnie z art22.4 to ... to już staje się nudne.
@niki_niki Jak lewym jedzie, to lewym skrajnym jedzie i go nie zmienia? Przecież przed chwilą zmieniał z drugiego od prawej na skrajny lewy a skoro zmieniał z drugiego od prawej na skrajny lewy to ma obowiązek wpuścić na ten skrajny lewy tego z prawej strony, czyż nie?
http://mrerdek1.blogspot.com/2020/04/220-z-dwoch-na-cztery-pasy-ruchu-wg.html
@vertical: Naturalnie, że dwa różnie pojęcia, natomiast nie wykluczają się , zarówno zmieniasz pas ruchu jak i kierunek, na łuku zmieniasz kierunek nie zmieniając pasa.
Pewnie chodziło o
Przestałem czytać po :
także problem dyrektorów i egzaminatorów wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego oraz uzależnionych od nich instruktorów, a także policjantów, a nawet biegłych sądowych i sędziów.
Jeśli ktoś stawia się ponad biegłymi sądowymi i sędziami, to musi być znaczącym autorytetem. Kiedyś to papier przejmował wszystko, dziś można opublikować wszystko na stronie, a co gorsza znaleźć stronę która jest zgodna z naszymi wyobrażeniami, szkoda że te wyobrażenia nie mają poparcia
@niki_niki: Nie, tego po prawej. Jeszcze raz. Jadę drugim od prawej na skrajny lewy po skręcie w prawo. Obok mnie po prawej, jedzie gość, który też chce pojechać na skrajny lewy. Skoro obydwaj zmieniamy pas ruchu to dlaczego nie muszę go wpuszczać przed siebie na podstawie art. "wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony"? Obydwaj przecież podobno zmieniamy pas ruchu.
@vertical:OK rozumem. Z tej samej przyczyny, gdyby symetrycznie odbić sytuację, jeśli chciałbyś wjechać z lewego na prawy, oraz inny pojazd z środkowego na prawy.
Tu trzeba odwołać się do tego czym
@niki_niki: Czyli z jakiej przyczyny? Nie ma tu pasa środkowego.
@niki_niki: Przecież podałem - "jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać". Dodatkowo nie ma tu zastosowania "wjeżdżającemu na ten pas
@vertical: Przecież drugi uczestnik kolizji powie niemal to samo, tj:
sprawca kolizji zmieniał pas ze skrajnego lewego na środkowy i nie ustąpił mi pierwszeństwa
Rozwiązaniem sytuacji, nie jest numerowanie od którejś strony, a jeśli jedziesz pasem przy osi jezdni to po skręcie nadal masz być przy osi jezdni, natomiast drugi pojazd będący przy krawędzi powinien skończyć
@niki_niki: To ja odpowiadam - jaka to zmiana pasa z lewego na środkowy skoro nigdy nie byłem na skrajnym lewym? Pytałem już o to na początku mojego pierwszego posta, jaka to zmiana pasa ze skrajnego lewego jak ja nawet jednym kołem tam nie byłem a ktoś mi tu wmawia że z tego pasa zmieniałem na środkowy.
Ze lewego pasa do skrętu w lewo, na lewy po skręcie, z prawego na prawy, co do środkowego j/w.
Głownie dlatego, że byłoby to
Co mnie obchodzą pozostałe pasy jak ja skręcałem w prawo pasem do skręcania w prawo tak jak nagrywający, po mojej lewej przed skrętem może być ich nawet 10 a może być 0, ja nie zmieniałem pasa ruchu po
Wydaje mi się, że osią sporu jest kwestia tego czy podczas skrętu na skrzyżowaniu w lewo lub w prawo - gdy nie ma linii prowadzących - zawsze następuje zmiana pasa ruchu. Gdybyśmy w przepisach
@vertical: Źle się wyraziłem, chodziło o skrajny lewy z możliwych do skrętu w lewo. Tu są dwa do skrętu w lewo, to że jest on środkowym ogólnie przed skrętem, nie ma znaczenia, jest skrajnie lewym do skrętu w lewo.
No właśnie nic, to chciałem przekazać. Tym samym nie można mówić,
@niki_niki Który przepis to potwierdza? Bo ja twierdzę, również bez poparcia w przepisach, że kończę na drugim od prawej. Trzymam się swojego pasa a inne tory to zmiana pasa. Komu przyzna rację sąd? Ja dalej twierdzę że nie zmieniałem ze skrajnego lewego na środkowy bo nie byłem na skrajnym lewym po skręcie
@vertical: Dla mnie to jest skandal. Sytuacja na drodze powinna być jasna ¯\_(ツ)_/¯
@vertical: Wymuszałoby to inne zachowanie gdy mamy tylko dwa pasy każdy w lewo, w stosunku do sytuacji jak na filmie gdzie jest jeszcze dodatkowy na wprost. Ten pas na wprost nie może zmieniać nagle sytuacji, że pojazd z po skręcie w lewo raz wjeżdża na skrajny lewy, a w drugim przypadku na środkowy, bo kierujący twierdzi, że był na środkowym. Gdyby było 10
@niki_niki No i nadal będę twierdził, że na miejscu nagrywającego nigdy nie byłem na pasie skrajnym lewym więc nie zmieniam pasa ze skrajnego lewego na środkowym. Ciekawe co sąd na to, ja wyroku nie znalazłem. Masz jakiś wyrok może?
@vertical: No jeśli nie mają znaczenia to chyba się pogubiłem.
Rozpatrzmy kolejne sytuacje
1) Dwa pasy skręcamy w dwa pasy. Przed skrętem pojazd może być na lewym, a drugi na prawym. Po skręcie nie mają wyjścia i każdy z nich ląduje na skrajnie lewym i skrajnie prawym.
Dokładnie tutaj:
Skąd pomysł
@vertical: Skąd pomysł, że prawy ma się znaleźć na prawym? Też tego nie ma w przepisach. Tak samo nie ma, czy przebieg drogi wyznacza oś jezdni czy prawa krawędź.
A jeśli nie jest określone dla pojazdu na lewym oraz dla pojazdu na prawym, to żaden nie może tam wjechać. Następnie każdy z nich może zająć
@vertical: A który przepis decyduje, że ten z lewego może sobie uzurpować prawo do środkowego, że on niby tam jedzie i jemy trzeba ustępować? Dlaczego nie przyjąć, że z lewego chcąc zająć środkowy, wjeżdża w tor jazdy pojazdu z prawego pasu, który również chce zająć środkowy?
Ja doskonale rozumiem jaką masz narrację, że
@niki_niki Zwłaszcza nagrywający zmienia pas z lewego skrajnego na środkowy nie będąc na tym lewym skrajnym pasie nawet połową koła. A gdyby na tym nagraniu było 5 pasów po skręcie to nagrywający zmienia pas ruchu z 5 na drugi nie będąc nigdy ani na pasie 5 ani na 4 ani na 3? Zwłaszcza ten 5 pas jest tak
@vertical: Kluczowe słowo jest możliwe, skoro następny wykonywany manewr musi być wykonany z lewego pasa i nie można go wykonać z prawego pasa, to jak najbardziej można zająć lewy, a wręcz należy.
Tak, więc nie ma przepisu nakazującego zajęcie któregoś pasa ani ograniczeń w postaci zajmowania pasa, chyba że dotyczą więcej niż jednego kierującego wówczas rozstrzyga to 22.4.
Odnośnie rysunku A-7 nic nie zmienia.
@niki_niki: Dokładnie tak, co widać na rysunku poniżej.
@niki_niki: Tutaj znałeś:
@niki_niki OK, więc dokładamy trzeci pas po skręcie nad pasem B, nie zmieniając niczego więcej. Zatem sytuacja stała
@vertical: Dlaczego dokładając nie rozszerzamy od osi jezdni, więc dlaczego nie dokładamy go pod pasem A, tylko nad B?
@niki_niki Bo to by zmieniło układ strzałek zielonej i czerwonej, wtedy 1 (i 2) jechaliby na skrajny lewy a mi chodzi o to żeby jechały na środkowy, identycznie jak na nagraniu. Ok więc dokładamy po prawej ale przesuwamy strzałki na środkowy pas, co to zmienia?
@vertical: Zmieniamy, ale przesuwamy strzałki czyli nic nie zmieniamy. Identycznie jakby dodać pas nad pasem B i przesunąć strzałki tak aby czerwona trafiała na środkowy.