W Polsce jak w lesie…. Jade do Krakowa s7, przed Kielcami wypadek, elegancki korytarz życia, ale nieeeee, debile cofają nim, bo oni w korku stać nie będą. Aż mnie korci zeby ich gdzieś zgłosić. film
#polskiedrogi #stopcham #wypadek
#polskiedrogi #stopcham #wypadek
@voodoo3: Problem jest bardziej systemowy, gdy z powodu awarii sygnalizacji, czerwone będzie się świeciło już od 20 min, to dalej będziesz stał, bo przepisy, czy jednak utracisz zaufanie do sygnalizacji i przejedziesz na czerwonym, zachowując szczególną ostrożność.
Nie rozpatrywałbym tej sprawy zero/jedynkowo, bo jeśli nic nie dzieje się od 1h, to odpowiednie służby powinny umożliwić autom opuszczenie pułapki.
Naturalnie jak ktoś zawraca/cofa tuż po tym jak dojechał do korka, to ekwiwalent
Nie rozpatrywałbym tej sprawy zero/jedynkowo, bo jeśli nic nie dzieje się od 1h, to odpowiednie służby powinny umożliwić autom opuszczenie pułapki.
Naturalnie jak ktoś zawraca/cofa tuż po tym jak dojechał do korka, to ekwiwalent
- 155
Jak ja nienawidzę takich cwaniaków. Dzisiaj miał pecha i trafił na mnie. I jeszcze ten napis na tylnej szybie...
#polskiedrogi #stopcham
#polskiedrogi #stopcham
- Banek5000
- konto usunięte
- wycz
- kicek3d
- v-tec
- +150 innych
- 40
@pawelpablito: Jak będą kogoś bić albo gwałcić, to odwrócisz głowę, bo nie jesteś od karania przestępcy. Po drugie, dlaczego dajesz tylko możliwość łamania przepisów przez pojazd z prawego pasa, odbierając tą możliwość drugiemu kierującemu? Bo miał czelność zareagować na patologię?
- hipeklego
- blaszcz
- dutch-roll
- zdzichubanan
- dr-proktor
- +35 innych
podjąć jakąś akcję biorąc pod uwagę możliwości.
@pawelpablito: Dokładnie to zrobił, maił możliwości i podjął akcję.
- 19
@pawelpablito: Już pytałem, ale nie raczyłeś odpowiedzieć, więc przeklejam jeszcze raz:
Dlaczego dajesz tylko możliwość łamania przepisów przez pojazd z prawego pasa, odbierając tą możliwość drugiemu kierującemu?
Różnica w łamaniu przepisów przez tych dwóch kierujących jest taka, że typ z prawego, ma wyrąbane na pozostałych i czuje się wygranym, nazwijmy to łamaniem przepisów z pobudek egoistycznych. Natomiast drugi z kierujących, łamie przepisy, reagując na cwaniaka.
I choć obaj złamali przepisy, to
Dlaczego dajesz tylko możliwość łamania przepisów przez pojazd z prawego pasa, odbierając tą możliwość drugiemu kierującemu?
Różnica w łamaniu przepisów przez tych dwóch kierujących jest taka, że typ z prawego, ma wyrąbane na pozostałych i czuje się wygranym, nazwijmy to łamaniem przepisów z pobudek egoistycznych. Natomiast drugi z kierujących, łamie przepisy, reagując na cwaniaka.
I choć obaj złamali przepisy, to
- willard
- Cygan_Wojtus
- Lasek1988
- NaRm
- unearth
- +14 innych
o #!$%@? klasyczny wykopek porównujący nielegalny manewr na drodze do gwałtu xD
@powaznyczlowiek: Co ty ministrantem byłeś, że na słowo gwałt się tak usztywniasz?
A to że dzban z BMW łamie przepisy to jego sprawa
@bylem_zielonko: Tak średnio bym powiedział, średnio. Ostatnio całkiem przypadkiem typ w BMW zdjął pieszego z pasów, być może jakby ktoś zareagował wcześniej, coś by się zmieniło, no ale wiem ważna jest przepustowość i udawanie, że nic się nie dzieje.
@Cesarz12345: Bądź konsekwentny i zgłoś również typa w BMW, czy może masz podwójne standardy?
Dostaniesz 2x 1500zł i się nauczysz.
@Cesarz12345: Tak naprawdę to mogą go cmoknąć w pompkę, typ znalazł ten film na pendrive na chodniku, dla atencji postanowił wrzucić do sieci i przedstawić, że to jego. Przypisz mu teraz winę, na podstawie zarejestrowanego filmu, albo właścicielowi pojazdu za niewskazanie . Niemal jak w historii z liskiem.
-Lisku, czy to ty kradniesz moje kury?
-Nie ! - odparł lisek.
A tak naprawdę to był
@Thecule: Lepiej usunę tego ortografa. Natomiast wracając do meritum, jeśli typ zachowuje się z premedytacją na tym skrzyżowaniu, to rokuje, że w innych miejscach będzie zachowywał się podobnie lub gorzej. Spłaszczenie tematu, że nic się nie stało, jest słabe, bo to wykroczenie jak każde inne, tyle że motywacją jest pogarda dla innych, a nie jakieś enigmatyczne upłynnianie ruchu.
Raczej po prostu chcial szybciej dojechac do celu
@Thecule: Każdy chce, ale przestrzegam przepisów i oczekuję, że inny również będą postępować w/g zasad tj., że będą przewidywalni.
Wedlug mnie, zeby usprawnić ruch i bylo bezpiecznie
Nigdzie nie napisalem, ze uplynnil ruch.
@Thecule: Usprawnić czy upłynnić to raczej synonimy, chyba że zgubiłem kontekst?
Może kolesiowi się coś #!$%@?ło i nie na tym pasie stanął, co trzeba.
@wyciek_pamieci: A tam gdzie mieszkasz, to jak się pomyli to wrzuca lampkę i cierpliwie czeka, aż ktoś uprzejmy widząc pomyłkę takiego wpuści, czy jednak mają #!$%@? na resztę czekających i bezpardonowo omijają komitet kolejkowy.
Staram się ustalić w jakim chlewie czy kartonie mieszkasz, no bo musisz mieć jakieś gówniane wzorce, skoro akceptujecie patologię zamiast z nią walczyć.
Gdyby byli tam piesi i doszło do wypadku to nagrywający też poszedłby pierdzieć w pasiaki, bo miałby współwinę gdyż eskalował konflikt, a nie "jechał zgodnie z przepisami".
@bylem_zielonko: Życzeniowe myślenie, nie znajdujące odzwierciedlenia w niczym. Jeśli byłaby tu współwina, to jeśli jadąc główną przekroczyłbyś prędkość, a następnie uderzył w pojazd wyjeżdzający z podporządkowanej, który w wyniku uderzenia przemieścił się na przystanek i dalej jak w opisie. Takich spraw na szczęście nie
Nieraz była orzekana wspólwina gdy były dowody, że obaj kierowcy przepychali się na drodze
@bylem_zielonko: Czyli z łatwością przytoczysz kilka wyroków o współwinie.
Koniecznie poczytaj co to jest wykroczenie szkodowe i formalne.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Przest%C4%99pstwo_formalne
Przykład: Kierujący pojazdem A na drodze z pierwszeństwem wyprzedza pojazd X jadący przez skrzyżowanie na wprost. Jako, że zabronione jest wyprzedzanie, popełnia wykroczenie. Natomiast samo wyprzedzenie nie niesie żadnych innych skutków tj. jest wykroczeniem bez skutkowym. Teraz pojawia
@bylem_zielonko: Piszesz o dwóch całkowicie różnych sprawach:
Najpierw o tym, że nieraz sąd orzeka o współwinie, następnie przeskakujesz na zajechanie drogi, które ze współwiną nie ma nic wspólnego.
Następnie przytaczasz sprawę, gdzie każdy kierujący jest rozliczany, za popełnione wykroczenia.
Myślę, że temat się już wyczerpał.
Najpierw o tym, że nieraz sąd orzeka o współwinie, następnie przeskakujesz na zajechanie drogi, które ze współwiną nie ma nic wspólnego.
Następnie przytaczasz sprawę, gdzie każdy kierujący jest rozliczany, za popełnione wykroczenia.
Myślę, że temat się już wyczerpał.
Mirki ku przestrodze, dostałem dzisiaj najniższy możliwy mandat 1500 pln i 10pkt, za nie ustąpienie pierwszeństwa pieszemu, który był już na drugim białym pasie. Filmik zobaczyłem na spokojnie dopiero w domu bo pieszego kompletnie nie widziałem w tych warunkach. Mandat przyjąłem bo policjant mi powiedział, że pieszy był na drugiej zebrze.
Zastanawiam się nad odwołaniem, bo patrząc na szerokie nagranie z kamerki sam ruch pieszego był jak byłem 2-3 metry przed pasami
Zastanawiam się nad odwołaniem, bo patrząc na szerokie nagranie z kamerki sam ruch pieszego był jak byłem 2-3 metry przed pasami
- diversil
- memento_mori
- Ventod
- Kajtosz
- 1988BaZyL
- +4 innych
Mandat przyjąłem bo policjant mi powiedział, że pieszy był na drugiej zebrze.
@barcelinho11: Pewnie gdy zjeżdżałeś już z przejścia, to pieszy był już na "drugiej" zebrze. Sprawa lekko dyskusyjna, choć jestem zdania, że kierowca powinien nieco przewidywać przyszłość. Osobiście bym się zatrzymał, nic nie zasłaniało pieszego itp. był widoczny dobre kilka sekund. No ale to opisuję oglądając film w ciepłych kapciach w domku.
Idź do prawnika, albo nawet radcy prawnego i odwołuj się.
@HitcH_: To doskonała rada aby poniósł dodatkowe koszty. Podpisał samodzielnie mandat, potwierdzając, że zgada się że popełnił wykroczenie. Jeśli odwoła się od mandatu, jedyne co sąd zrobi to sprawdzi czy mandat jest wystawiony za czy będący wykroczeniem, a dowolne nieustąpienie pierwszeństwa jest wykroczeniem. Nikt nie będzie badał tej konkretnej sprawy, bo to klasyczne "pani redaktur!, Przyniesły, kazały podpisać, my nie czytali
Mój research ( ͡° ͜ʖ ͡°) Pierwsze dwa linki to przykłady wyroków uchylających mandat.
@memento_mori: Wyjątek nie stanowi reguły, zwłaszcza że w przedmiotowej sprawie, pieszy jest podczas wchodzenia na przejście, czyli zespołu czynności jakim jest dojście do przejścia, upewnienie się że może przejść bezpiecznie i samego przejścia. Pieszy już zapoczątkował ten proces, bo nie sądzę, że ustawodawca chciał rozróżnić moment w którym pieszy jest tuż przed postawieniem
Czy stworzył zagrożenie?
@memento_mori:Mandat nie jest za zagrożenie, bo to całkiem inne wykroczenie. Tak samo możesz przejechać na czerwonym, nie robiąc żadnego zagrożenia, jednak nie ma to znaczenia dla faktu przejechania na czerwonym.
Co do drugiej części, oczywiście nie ma obowiązku zatrzymania się przed przejściem gdy pieszy na nie wchodzi lub już na nim jest.
Nie zgadzam się, ponieważ nie możesz zapewnić, że pieszy z tego powodu iż pojazd nie zatrzymał
@memento_mori: Dworak nie jest dla mnie autorytetem, na swoim koncie ma spektakularne teorie nie poparte przepisami, a jedynie jego przemyśleniami, choćby kończącego się pasa lub zawracania na drodze z pierwszeństwem. Dworak też popełnia błędy, jak każdy.
Jeśli Dworak jest jasnowidzem, to niech tak robi. Przechodząc
Wyżej Ci kolega wrzucał nagrania jak Dworak przejeżdża przez pasy mimo, że idzie pieszy z drugiej strony. Ale nic na nim nie wymusił, nie było wykroczenia.
Jeśli Dworak jest jasnowidzem, to niech tak robi. Przechodząc
@memento_mori: To wyobraź sobie, że pieszy na filmie w połowie przechodzenia, widząc, że Dworak rusza zatrzymuje się. I odpowiedz na pytanie czy wymusił pierwszeństwo w/g definicji. I nie chodzi o sytuację gdzie pieszy, zatrzymał się 100m wcześniej, tylko 2-3m przed pojazdem Dworaka. Niech jeszcze Dworak wytłumaczy jaki jest cel malowania linii zatrzymania, nie wspominając, że niemal się zatrzymał na przejściu (7:08), co jest wykroczeniem.
Czy jest jakiś przepis zabraniający stania przy krawędzi jezdni przy przejściu dla pieszych ale nie korzystania z niego?
W ten sposób zgodnie z prawem jesteśmy w stanie całkowicie zablokować ruch na drodze na dowolną ilość czasu, mam rację?
#prawojazdy #polskiedrogi #stopcham #samochody
W ten sposób zgodnie z prawem jesteśmy w stanie całkowicie zablokować ruch na drodze na dowolną ilość czasu, mam rację?
#prawojazdy #polskiedrogi #stopcham #samochody
@pawelpablito: To gra słów, jeśli zamierzam przejść przez przejście, idę zatrzymuję się ( w tym momencie stoję) aby sprawdzić czy mogę przejść bezpiecznie, a następnie kontynuuje przemieszanie się wchodząc na przejście to:
Art. 26. [Obowiązki kierującego pojazdem wobec pieszych]
1.
Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie
Art. 26. [Obowiązki kierującego pojazdem wobec pieszych]
1.
Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie
Czy można zmusić pieszego stojącego do zatrzymania? Nie można, bo już stoi.
@pawelpablito: Jeśli nie zatrzymasz się, a ja zamierzam przejść przez przejście, to zmusisz mnie do dalszego zatrzymania.
Jaki jest zatem wniosek?
@pawelpablito: Że błędna interpretacja, daję błędne wnioski.
Proces wchodzenia na przejście, przecież można interpretować jako ciąg czynności, z której jedną jest zatrzymanie się i upewnienie, że cały proces będzie bezpieczny. Ustawodawca, na pewno nie oczekuje, że niedopuszczalne
Twoje czy ogółem wasze zdanie, ale nie ma ono żadnego uzasadnienia w obowiązujących przepisach ruchu drogowego.
@pawelpablito: To tylko Twoja błędna interpretacja. Wyobraź sobie następującą sytuację.
1) Poruszasz się pojazdem, ja jestem pieszym i również poruszam się jednoznacznie aby przejść przez przejście
2) Podchodzę do przejścia, zatrzymuję się aby sprawdzić czy mogę przejść
3) Przejeżdżasz jakby nigdy nic, bo stoję, a stojącemu nie można wymusić pierwszeństwa.
Tylko, że ja zatrzymałem się,
że nie można wobec pieszego stojącego popełnić żadnego wykroczenia.
@pawelpablito: Pod warunkiem, że jesteś jasnowidzem i wesz czy pieszy nie zdecyduje się wejść jednak na przejście.
@pawelpablito: OK, przyznaję że nieco namieszałem, włączając się w połowie rozmowy, gdy napisałeś, że nie trzeba ustępować pieszemu stojącemu przy przejściu.
Jak bym to porównał do uszkodzonej sygnalizacji, rogatek itp. jakieś nietypowej sytuacji, tj. jeśli czerwone światło świeci się już od kilkunastu minut, to na podstawie doświadczenia życiowego oraz ogólnego oglądu na skrzyżowanie, zakładam, że doszło do awarii, tracę zaufanie do sygnalizacji i jadę na czerwonym, ale z najwyższą uwagą aby
Jak bym to porównał do uszkodzonej sygnalizacji, rogatek itp. jakieś nietypowej sytuacji, tj. jeśli czerwone światło świeci się już od kilkunastu minut, to na podstawie doświadczenia życiowego oraz ogólnego oglądu na skrzyżowanie, zakładam, że doszło do awarii, tracę zaufanie do sygnalizacji i jadę na czerwonym, ale z najwyższą uwagą aby
przepisach nie do końca ma naprawdę w nich umocowanie.
@pawelpablito: Naturalnie przepisy powinny być tak sformułowane, aby nie było niejednoznaczności, jednak pragnę zauważyć, ze proces wchodzenia na przejście to dojście, ewentualne zatrzymanie i przechodzenie przez przejście. Nic nie definiuje na jak długo mogę zatrzymać, aby proces wchodzenia na przejście został przerwany.
Tak więc w/g mnie, stojący pieszy przy krawędzi jezdni, to pieszy w takcie wchodzenia na przejście, któremu należy ustąpić pierwszeństwo,
No dobra i wtedy co, zostawiają wszystko i zaczynają mnie gonić?
@serek_heterogenizowany: Musisz to sprawdzić empirycznie, nagraj jakiś filmik. Sprawdź czy reagują na środkowy palec i szczekanie.
@serek_heterogenizowany: Pewnie jak zobaczyli multiplę w gazie, to z litości odpuścili.
konto usunięte via Android
- 7
Az dziwne ze ma tak malo wyswietlen przeciez to hit #samochodoza #stopcham
- ruphert
- ws60
- mateopoznan
- bambaryua
- cptyossarian765
- +2 innych
Fakt, że zwracam uwagę częściej na zachowanie nagrywającego w takiej sytuacji, ponieważ wina kierowcy samochodu jest bezsprzeczna i nikt tego nie neguje ¯_(ツ)_/¯. A mało kto zauważa, że nagrywający też nie popisuje się przykładnym zachowaniem i według mnie to też trzeba krytykować. Nawet jeżeli cel jest słuszny.
@haosek: Czyi jeśli wina gwałciciela byłaby bezsprzeczna, będziesz komentował, że zgwałcona była wyzywająco ubrana, bo gdyby była w burce, albo chociaż normalnie, to nie
mircy z @prawo, czy polecacie radce/prawnika obytego w sprawach drogowych o pomoc w napisaniu wyjaśnień do policji/sądu? #prawo #motoryzacja #polskiedrogi #stopcham
Dużo ostatnio oglądam #stopcham i zauważyłem, że powtarza się pewna kwestia, ale nie jestem pewien, które rozwiązanie jest najlepsze. Może coś doradzicie.
Jedziesz prawym pasem, przed Tobą na lewym pasie jedzie pojazd z podobną prędkością i właśnie włączył prawy kierunkowskaz. Co powinieneś zrobić?
#prawojazdy
Jedziesz prawym pasem, przed Tobą na lewym pasie jedzie pojazd z podobną prędkością i właśnie włączył prawy kierunkowskaz. Co powinieneś zrobić?
#prawojazdy
Co mam robić?
- Przyspieszyć 4.2% (1)
- Zatrąbić 12.5% (3)
- Mignąć długimi 4.2% (1)
- Wszystko naraz 79.2% (19)
@memento_mori: Odpowiedź może się różnić w zależności czy kierujący posiada kamerkę, oraz czy jedzie gruzem, czy dba o auto.
@memento_mori: Ja szanuję swoje auto, więc robię co mogę aby nie uczestniczyło w żadnej kolizji. Natomiast z pewnością są tacy, którzy chcą mieć co opowiadać u szwagra na imieninach.
Czy ktoś może wie o co chodzi w takiej sytuacji: 1.jadę 90 w niezabudowanym
2. Dojeżdżam do samochodu przede mną, który jedzie wolno, więc muszę hamować
3. Nie ma żadnych ograniczeń, samochód przede mną dalej jedzie około 60
4. Wyprzedzam go
5. Po wyprzedzeniu tamten samochód włącza długie światła i oślepia mnie, póki nie zostanie w tyle
O co chodzi? Dodam, że zazwyczaj robią tak drogie i nowe samochody, ostatni raz taka
2. Dojeżdżam do samochodu przede mną, który jedzie wolno, więc muszę hamować
3. Nie ma żadnych ograniczeń, samochód przede mną dalej jedzie około 60
4. Wyprzedzam go
5. Po wyprzedzeniu tamten samochód włącza długie światła i oślepia mnie, póki nie zostanie w tyle
O co chodzi? Dodam, że zazwyczaj robią tak drogie i nowe samochody, ostatni raz taka
- 22
@Anon2139: Jeśli sytuacja zdarzyła się więcej niż jeden raz, to może skontroluj swoje oświetlenie. Może razisz ich, więc gdy ich wyprzedzisz, dają ci o tym znać. Mi się jeszcze taka sytuacja nie zdarzyła.
- ruphert
- Adammik
- radziol88
- konto usunięte
- EndriuGolara
- +17 innych
Polscy kierowcy często negują przepisy ruchu drogowego, często podkreślając, że te są nieżyciowe. Dlatego oni je łamią.
Ciekawe, czy w odniesieniu do innych przepisów również są tacy wyrozumiali.
Np. ktoś im porysował auto, ale sąd stwierdził, że co prawda rysa jest, ale przepisy o rekompensacie szkód parkingowych są nieżyciowe, bo przecież auto dalej jeździ i hamuje. Więc co się poszkodowany czepia.
Ciekawe, czy w takim wypadku również byłby konsekwenty w kwestii olewactwa
Ciekawe, czy w odniesieniu do innych przepisów również są tacy wyrozumiali.
Np. ktoś im porysował auto, ale sąd stwierdził, że co prawda rysa jest, ale przepisy o rekompensacie szkód parkingowych są nieżyciowe, bo przecież auto dalej jeździ i hamuje. Więc co się poszkodowany czepia.
Ciekawe, czy w takim wypadku również byłby konsekwenty w kwestii olewactwa
- daloma
- DarkZizi
- jan-kecam
- bambaryua
- Ovis_aries
- +11 innych
W innych krajach oznakowanie i infrastruktura jest na wyższym poziomie niż pl.
@Pimenista: A ograniczenia mają bardziej restrykcyjne, słaba ta twoja narracja.
Tylko że jak pojedziesz na ekspresówce 150km/h to nikomu się nic nie stanie
A przy 160km/h. A przy 200km/h? Może 250km/h? Gdzie jest granica?
Wcisnąć gaz do oporu potrafi wcisnąć byle małpa. Co z tego, że potrafisz jechać nadświetlna, jeśli nie potrafisz przewidzieć, że inni uczestnicy ruchu mogą popełnić
- bambaryua
- papacoda
- dlomlo
- murdoc
- VincentAdultman
- +4 innych
@Pimenista: Ty to musisz być tym co urodził się z prawkiem, zjadł wszystkie rozumy i lubi #!$%@?ć. Trochę pokory i zastanów się nad sobą, bo skończysz na drzewie jak wszyscy młodzi, gniewni z umiejętnościami. Mi to nie grozi, bo jak wiesz nie ma prawka, samochodu, więc kończę przepychankę z zadufanym w sobie super kierowcą. Zatrudnij się w ministerstwie i poprawiaj przepisy.
- bambaryua
- papacoda
- VincentAdultman
- rafffcio
- errorek95
- +1 innych
przy 160km/h nic.
@cwlmod: https://www.wykop.pl/link/6437719/tragedia-w-lesnicach-sa-zabici-i-ranni/ Ci jechali wolniej, nie potwierdzają tej opinii.
Kto jeszcze nie może doczekać się tego lamentu, #!$%@?, bluzgania i szoku jaki zaraz zaleje internety wskutek nowych mandatów? ,,Ale jak to 800 zł mandatu panie władzo, przecie wszyscy tak jeżdżo".
Nie będzie już można nawet uciekać w niewskazanie osoby która prowadziła pojazd bo 8k grzywny ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#stopcham
Nie będzie już można nawet uciekać w niewskazanie osoby która prowadziła pojazd bo 8k grzywny ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#stopcham
@ConanLibrarian: Ale zmieniły się zasady gry, dotychczas miałeś wybór, albo 500PLN + punkty za prędkość, albo tylko 500PLN za niepamięć. Więc wybierano niepamięć. Teraz zmieniły się stawki, nie pamiętać będą tylko ci, co mają kasę.
- 136
Stało się coś komuś?
@kreiws: Jestem pewien, że jeśli tu wyprzedza to będzie wyprzedzał w każdym innym przypadku. Więc dla jego dobra, warto aby skończyło się teraz na mandacie, niż aby odebrali mu uprawnienia, po tym jak kogoś zdejmie z pasów.
@memento_mori: Skręcając w prawo masz obowiązek zbliżyć się do prawej krawędzi. Analogią tej sytuacji jest przypadek, gdy ktoś zamierza skręcić w prawo z środkowego pasa, a prawym ktoś jedzie na wprost.
- 46
Czekam na pierwszego stycznia jak na święta( ͡° ͜ʖ ͡°)
#samochodoza #stopcham #patologiazewsi #polscykierowcy #samochody #heheszki
#samochodoza #stopcham #patologiazewsi #polscykierowcy #samochody #heheszki
- zaglebiak-lukasz
- ZaQ_1
- konto usunięte
- ruphert
- ZlodziejBilonownic
- +41 innych
nagranie 1:16
kto ma tu pierwszeństwo? na jazdach mnie uczyli, że jak z dwóch pasów robią się trzy po skręcie, to ci z lewego jadą na skrajny lewy, a ci z prawego na skrajny prawy - a tutaj oba pojazdy chciały zająć środkowy
wydaje mi się, że w takiej sytuacji możnaby to traktować jako zmianę pasa przez oba pojazdy i wtedy ten z prawej miałby pierwszeństwo... a wy co myślicie?
#prawojazdy #
kto ma tu pierwszeństwo? na jazdach mnie uczyli, że jak z dwóch pasów robią się trzy po skręcie, to ci z lewego jadą na skrajny lewy, a ci z prawego na skrajny prawy - a tutaj oba pojazdy chciały zająć środkowy
wydaje mi się, że w takiej sytuacji możnaby to traktować jako zmianę pasa przez oba pojazdy i wtedy ten z prawej miałby pierwszeństwo... a wy co myślicie?
#prawojazdy #
@vertical: Odpowiedź znajdziesz w PoRD
Art. 22. [Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu; zakazy zawracania; jazda na suwak]
4.
Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, z wyjątkiem ust. 4a i 4b, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas ruchu z prawej strony.
Art. 22. [Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu; zakazy zawracania; jazda na suwak]
4.
Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, z wyjątkiem ust. 4a i 4b, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas ruchu z prawej strony.
@vertical: Jeśli nie ma innego oznakowania, to w/w przepis jasno mówi, że pojazd z lewego pasa nie może wjechać na pas, na który wjeżdża pojazd z jego prawej strony, tym samym kierujący z prawego pasa może zająć dowolny pas oprócz skrajnie lewego, bo po nim już porusza się pojazd.
wybroniłbym się przed przybiciem mi winy za spowodowanie kolizji.
@vertical: Wskazując który z przepisów?
Uważam że ten art. wtedy nie ma zastosowania.
Szczerze mówić, to nikogo nie interesuje co uważasz, ważne są przepisy.
jest skręt w prawo z dwóch pasów na dwa pasy i ten z prawego wjeżdża razem ze mną na lewy pas.
Różni się zasadniczo, po lewym pasie porusza się pojazd z lewego i pojazd z prawego nie może
jak jak mówiłem, uważam że bym się wybronił jadąc jak nagrywający przy braku linii prowadzących
@vertical: Nie wybroniłbyś się, to nie jest pierwsza sprawa, jestem pewien, że jak poszukasz to znajdziesz wyrok. Błąd w rozumowaniu polega na próbie mapowania pasów przed skrętem na pasy po skręcie, natomiast podczas skrętu na skrzyżowaniu następuje zmianą pasa ruchu. To co opisujesz ma sens na łuku drogi z wieloma pasami, natomiast nie na skrzyżowaniu, na
podczas gdy on ma zastosowanie wyłącznie gdy są 3 pasy
@vertical: Gdzie w przepisie jest wyszczególnione, że dotyczy tylko trzech pasów? Dotyczy jednoczesnego wjeżdżania na ten sam pas pojazdów z innych pasów, a ten przepis rozstrzyga, który pojazd ustępuje któremu.
na założeniu że nagrywający zmienia pas ze skrajnego lewego na środkowy
Zmienia pas z jednej jezdni, na pas na jezdni poprzecznej. Aby być precyzyjnym pojazd z lewego może zając dowolny nawet
Czyli jako nagrywający nie mogę zająć nawet skrajnego lewego bo muszę wpuścić tam nagrywanego?
@vertical: Możesz zając dowolny, zarówno jak jedziesz z lewego jaki i z prawego. Przepis art22.4 jedynie mówi kto i komu ma ustąpić. Więc jeśli lewym jedzie już pojazd to z prawego nie może go zająć zgodnie z art22.4 to ... to już staje się nudne.
lub trzymać się swojego pasa (tak jak to się dzieje w skręcie
skrzyżowaniu w kształcie plusa nie zmienia pasa ruchu tylko kierunek jazdy. To dwa różne pojęcia.
@vertical: Naturalnie, że dwa różnie pojęcia, natomiast nie wykluczają się , zarówno zmieniasz pas ruchu jak i kierunek, na łuku zmieniasz kierunek nie zmieniając pasa.
Pewnie chodziło o
@vertical: Naturalnie, że dwa różnie pojęcia, natomiast nie wykluczają się , zarówno zmieniasz pas ruchu jak i kierunek, na łuku zmieniasz kierunek nie zmieniając pasa.
No ale zmieniam pas ruchu z drugiego od prawej na skrajny lewy, dlaczego nie mam obowiązku wpuścić przed siebie tego po prawej? Z tego art. to by wynikało.
Pewnie chodziło o
@vertical:
Przestałem czytać po :
także problem dyrektorów i egzaminatorów wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego oraz uzależnionych od nich instruktorów, a także policjantów, a nawet biegłych sądowych i sędziów.
Jeśli ktoś stawia się ponad biegłymi sądowymi i sędziami, to musi być znaczącym autorytetem. Kiedyś to papier przejmował wszystko, dziś można opublikować wszystko na stronie, a co gorsza znaleźć stronę która jest zgodna z naszymi wyobrażeniami, szkoda że te wyobrażenia nie mają poparcia
Przestałem czytać po :
także problem dyrektorów i egzaminatorów wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego oraz uzależnionych od nich instruktorów, a także policjantów, a nawet biegłych sądowych i sędziów.
Jeśli ktoś stawia się ponad biegłymi sądowymi i sędziami, to musi być znaczącym autorytetem. Kiedyś to papier przejmował wszystko, dziś można opublikować wszystko na stronie, a co gorsza znaleźć stronę która jest zgodna z naszymi wyobrażeniami, szkoda że te wyobrażenia nie mają poparcia
Skoro obydwaj zmieniamy pas ruchu to dlaczego nie muszę go wpuszczać przed siebie na podstawie art. "wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony"?
@vertical:OK rozumem. Z tej samej przyczyny, gdyby symetrycznie odbić sytuację, jeśli chciałbyś wjechać z lewego na prawy, oraz inny pojazd z środkowego na prawy.
art. "wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony" nie ma zastosowania skoro obydwa pojazdy zmieniają pas ruchu?
Tu trzeba odwołać się do tego czym
sprawca kolizji zmieniał pas ze skrajnego prawego na środkowy i nie ustąpił mi pierwszeństwa mi
@vertical: Przecież drugi uczestnik kolizji powie niemal to samo, tj:
sprawca kolizji zmieniał pas ze skrajnego lewego na środkowy i nie ustąpił mi pierwszeństwa
Rozwiązaniem sytuacji, nie jest numerowanie od którejś strony, a jeśli jedziesz pasem przy osi jezdni to po skręcie nadal masz być przy osi jezdni, natomiast drugi pojazd będący przy krawędzi powinien skończyć
@vertical: To jeszcze raz która sytuacja bo się pogubiłem, byłem pewien, że wciąż z dwóch wjeżdżamy na trzy.
@vertical: OK, rozumiem, jednak nadal jesteś na lewym dla skręcających w lewo, pozostałe pasy jakie mają znaczenie, przecież mogło być 4 na wprost i 2 w lewo, a po skręcie trzy. Wcześniej pisałem o osi jezdni bo nie brałem takiej sytuacji pod uwagę, więc zmieniam, na :
Ze lewego pasa do skrętu w lewo, na lewy po skręcie, z prawego na prawy, co do środkowego j/w.
Głownie dlatego, że byłoby to
Ze lewego pasa do skrętu w lewo, na lewy po skręcie, z prawego na prawy, co do środkowego j/w.
Głownie dlatego, że byłoby to
na środkowy bo nigdy na skrajnym lewym nie byłem.
@vertical: Źle się wyraziłem, chodziło o skrajny lewy z możliwych do skrętu w lewo. Tu są dwa do skrętu w lewo, to że jest on środkowym ogólnie przed skrętem, nie ma znaczenia, jest skrajnie lewym do skrętu w lewo.
Co ma do rzeczy ile jest pasów do jazdy prosto przed skrętem?
No właśnie nic, to chciałem przekazać. Tym samym nie można mówić,
swojego pasa a inne tory to zmiana pasa.
@vertical: Wymuszałoby to inne zachowanie gdy mamy tylko dwa pasy każdy w lewo, w stosunku do sytuacji jak na filmie gdzie jest jeszcze dodatkowy na wprost. Ten pas na wprost nie może zmieniać nagle sytuacji, że pojazd z po skręcie w lewo raz wjeżdża na skrajny lewy, a w drugim przypadku na środkowy, bo kierujący twierdzi, że był na środkowym. Gdyby było 10
W mojej teorii, tak jak zresztą i w Twojej, te dodatkowe pasy po lewej stronie nie mają żadnego znaczenia bo niby jakie mają mieć
@vertical: No jeśli nie mają znaczenia to chyba się pogubiłem.
Rozpatrzmy kolejne sytuacje
1) Dwa pasy skręcamy w dwa pasy. Przed skrętem pojazd może być na lewym, a drugi na prawym. Po skręcie nie mają wyjścia i każdy z nich ląduje na skrajnie lewym i skrajnie prawym.
Skąd pomysł że nagrywający ląduje na skrajnym lewym, czyli skąd pomysł że jego pas tak prowadzi?
@vertical: Skąd pomysł, że prawy ma się znaleźć na prawym? Też tego nie ma w przepisach. Tak samo nie ma, czy przebieg drogi wyznacza oś jezdni czy prawa krawędź.
A jeśli nie jest określone dla pojazdu na lewym oraz dla pojazdu na prawym, to żaden nie może tam wjechać. Następnie każdy z nich może zająć
i nagrywanemu nie wolno na ten pas wjechać bez ustąpienia pierwszeństwa jadącemu pasem, na który zamierza wjechać (22.4).
@vertical: A który przepis decyduje, że ten z lewego może sobie uzurpować prawo do środkowego, że on niby tam jedzie i jemy trzeba ustępować? Dlaczego nie przyjąć, że z lewego chcąc zająć środkowy, wjeżdża w tor jazdy pojazdu z prawego pasu, który również chce zająć środkowy?
Ja doskonale rozumiem jaką masz narrację, że
możliwie blisko prawej krawędzi jezdni który zabrania jechać od razu na lewy pas
@vertical: Kluczowe słowo jest możliwe, skoro następny wykonywany manewr musi być wykonany z lewego pasa i nie można go wykonać z prawego pasa, to jak najbardziej można zająć lewy, a wręcz należy.
Tak, więc nie ma przepisu nakazującego zajęcie któregoś pasa ani ograniczeń w postaci zajmowania pasa, chyba że dotyczą więcej niż jednego kierującego wówczas rozstrzyga to 22.4.
@vertical: Wiem do czego dążysz, że jeśli jest to zmiana pasa ruchu i razem tam wjeżdżają to powinien wjechać tam ten z prawej bo 22.4, a napisałem, że kończy tam ten z lewej. Nie znam odpowiedzi na to pytanie.
Odnośnie rysunku A-7 nic nie zmienia.
Odnośnie rysunku A-7 nic nie zmienia.
@vertical: I co to zmienia odnośnie tego, kto ma wjechać na środkowy? Bo jak na razie utknęliśmy na tym czy pasy mają być liczone od osi jezdni, czy od jej prawej krawędzi czy może po skręcie kierujący mają zająć skrajne pasy, pozostawiając środkowy wolny. Ostatnia opcja pozwala rozwiązać wówczas pierwszeństwo na środkowym za pomocą 22.4.
OK, więc dokładamy trzeci pas po skręcie nad pasem B,
@vertical: Dlaczego dokładając nie rozszerzamy od osi jezdni, więc dlaczego nie dokładamy go pod pasem A, tylko nad B?
. Ok więc dokładamy po prawej ale przesuwamy strzałki na środkowy pas, co to zmienia?
@vertical: Zmieniamy, ale przesuwamy strzałki czyli nic nie zmieniamy. Identycznie jakby dodać pas nad pasem B i przesunąć strzałki tak aby czerwona trafiała na środkowy.
@vertical: Dokładnie to opisałem, chcesz mnie przekonać, że jak jest 2 -> 2.To kierowca numer 1 trafia na pas 1, a 2 na 2. Następnie dostawimy pas nr 3 przy osi jezdni i kierowcy jak wcześniej trafiają na pasy 1 i 2 co daje że z lewego kończy na środkowym. Nieco nienaturalnie są ponumerowane teraz pasy bo licząc od osi jezdni mamy 3, 1, 2
Rozpatrzmy inny scenariusz, dostawiamy zewnętrzny pas
Rozpatrzmy inny scenariusz, dostawiamy zewnętrzny pas
Zatem, jak już pisałem, nagrywający nie zmienia pasa ruchu
@vertical: Nie rozumiem na jakiej podstawie przyjmujesz, że nagrywający nie zmienia pasa wjeżdżając na środkowy. Tłumaczenie, że przed skrętem był na środkowym, więc po skręcie również powinien znaleźć się na środkowym, nie rozwiązuje problemy gdy mamy 10 pasów w tym dwa do skręcania w prawo. Nagrywający wówczas jest na 9 pasie licząc od osi jezdni przed skrętem, gdyby zachować proporcję to musiałby
Czyli jadąc na skrajny lewy, nagrywający nie zmienia pasa ruchu, a skoro nie zmienia pasa ruchu, to można powiedzieć, że sytuacja gdy nagrywający jedzie na skrajny lewy jak jest 2 na 3 jest identyczna jakby jechał 2 na 2?
Jeszcze nie wiem do czego zmierzasz, ale tak to przedstawiałem. Dodam tylko, że analogicznie tyczy się to nagrywanego, więc jeśli był przy krawędzi to po skręcie kończy przy krawędzi. A następnie obaj kierujący
" Żeby zmienić pas z jakiegoś na jakiś to trzeba wcześniej na nim być, tak czy nie?
@vertical: Ależ on jest na skrajnym lewym z dwóch do skręcania w lewo, czyż nie? No chyba, że wracamy do tego czy pozostałe pasy mają jakieś znaczenie.
Nagrywający nigdy nie jest na skrajnym lewym więc nie zmienia z niego na środkowy.
A na którym był przed skrętem? Na środkowym?
Jak można twierdzić, że na
nie jest NIGDY na skrajnym lewym z CZTERECH po skręcie.
@vertical: Bo?
Na drugim od prawej, tu akurat to skrajny lewy.
@vertical: A może na pierwszym od lewej i tam skończy po skręcie? Skąd pomysł aby liczyć od prawej?
Gdzie jest linia prowadząca która by to potwierdziła?
@vertical: Jestem zaskoczony, cały czas rozmawiamy o sytuacji bez linii prowadzących, bo tak jako znak poziomy zmienia zasady.
Jak już pisałem wielokrotnie,
#gielda #waluty #bekazpodludzi