Mirki i Mirabelki. Dzisiaj wreszcie doszedlem do wlasciwego wpisu o "Wielkim Wykopie", czyli projekcie zastapienia 6 pasmowej autostrady 10 pasmowym tunelem. Realizacja projektu "od pomyslu do przemyslu" zajela 35 lat i pochlonela budzet malego panstwa. Jak ktos nie czytal lub juz nie pamieta to tutaj moze znalezc wprowadzenie.
Jak pisalem w poprzednim wpisie, autostrada biegnaca na palach przez srodek miasta okazala sie nie byc tak "seksownym" pomyslem jak sie wydawalo. Oprocz tego ze byla uciazliwa dla mieszkancow i zakorkowana przez kilkanascie godzin na dobe, to jeszcze ilosc wypadkow czterokrotnie przekraczala srednia dla innych amerykanskich autostrad biegnacych przez centra miast. Roczne koszty zwiazane z wypadkami i spalonym w korkach paliwem szacowano na 500 milionow $
Nic dziwnego ze juz w 10 lat po otwarciu "CEA" zaczeto sie zastanawiac jak sie jej pozbyc. Tu przy dzwieku oklaskow Bostonczykow (i gwizdach podatnikow z calej reszty USA) wkracza na scene absolwent MIT, sekretaz ds. transportu w Massachusetts... Fred Salvucci i mowi:
@Taco_Polaco: szanuję cię za merytorycznie oranie opinii co po niektórych wykopków cały czas piszących jakie to w Polsce przekręty i marnotrawienie pieniędzy, a zagranico to wspaniale i nikt nigdy niczego nie ukradł a przedszkolaki mogą nosić broń do szkoły.
@woodywoodpecker: z tego co mi wkładano do głowy na studiach (Transport, specjalność Organizacja i Technika Transportu Miejskiego) to inwestycja nie tylko nie spełniła swojej roli, ale tak naprawdę poza wydaną kasą nie zmieniła nic. Generalnie "Big Dig" jest chyba najczęściej podawanym argumentem przeciwko zatwardziałym samochodziarzom, przeciwnikom komunikacji miejskiej i alternatywnych środków transportu (np. rowerów).
Nieważne jak szerokie ulice zrobimy w centrum miasta i tak w krótkim czasie po oddaniu do
Jak pisalem w poprzednim wpisie, autostrada biegnaca na palach przez srodek miasta okazala sie nie byc tak "seksownym" pomyslem jak sie wydawalo. Oprocz tego ze byla uciazliwa dla mieszkancow i zakorkowana przez kilkanascie godzin na dobe, to jeszcze ilosc wypadkow czterokrotnie przekraczala srednia dla innych amerykanskich autostrad biegnacych przez centra miast. Roczne koszty zwiazane z wypadkami i spalonym w korkach paliwem szacowano na 500 milionow $
Nic dziwnego ze juz w 10 lat po otwarciu "CEA" zaczeto sie zastanawiac jak sie jej pozbyc. Tu przy dzwieku oklaskow Bostonczykow (i gwizdach podatnikow z calej reszty USA) wkracza na scene absolwent MIT, sekretaz ds. transportu w Massachusetts... Fred Salvucci i mowi:
Nieważne jak szerokie ulice zrobimy w centrum miasta i tak w krótkim czasie po oddaniu do