@M4lpa: Zarobki zaraz po studiach, bez doświadczenia w branży, jeśli jesteś dobry, są na poziomie ~4800 PLN brutto. Potem podwyżki w zależności od tego jak się sprawdzasz. Co do projektów to między innymi silniki do A380.
@albhr: Ja skończyłem kierunek typowo mechaniczny. Rekrutacja typowo korporacyjna, rozmowa po polsku i angielsku, w przypadku kandydatów świeżo po studiach pojawiają się pytania dziedzinowe i proste zadania.
Do budowy owszem, niestety w Polsce zajmujemy się wyłącznie modyfikacjami, a tu pole do popisu jest bardzo wąskie. Swoją drogą algorytmy optymalizacyjne nie wyszły jeszcze na dobre ze sfery "uczelnianej". W rzeczywistości trudno mówić o realnym ich wykorzystaniu. Chociaż wygląda na to, że mechanizmy takie jak optymalizacja topologiczna mogą mieć ciekawą przyszłość.
Ad 1. Skończyłem typowy wydział mechaniczny, na Politechnice Poznańskiej.
Ad 2. 3 lata miną w kwietniu.
Ad 3. Aviation
Ad 4. Teoretycznie żadna, praktycznie chodzi o licencje do projektów. W bardzo wielu drobnych kwestii jedni mają lepiej od drugich i na odwrót (np. w IL nie musisz sam załatwiać wizy etc.).
Ad 5. Nie, ten program opłaca się robić wyłącznie będąc rezydentem USA.
@Banaszek: Nie będę tu operował pewnymi terminami z oczywistych powodów. Jestem raczej pokoleniem kB, tak jestem pasjonatem, zwłaszcza polskiej myśli konstrukcyjnej.
Ad 1. Skończyłem typowy wydział mechaniczny, na Politechnice Poznańskiej.
Ad 2. 3 lata miną w kwietniu.
Ad 3. Aviation
Ad 4. Teoretycznie żadna, praktycznie chodzi o licencje do projektów. W bardzo wielu drobnych kwestii jedni mają lepiej od drugich i na odwrót (np. w IL nie musisz sam załatwiać wizy etc.).
Ad 5. Nie, ten program opłaca się robić wyłącznie będąc rezydentem USA.
Ad 6. Jak w temacie.
Ad 7.