Odpowiedzią Hackney na tę palącą kwestię jest pionierska opłata parkingowa z silnikiem Diesla, której celem jest zniechęcenie pojazdów o wysokiej emisji i zachęcenie do przejścia na bardziej ekologiczne alternatywy, takie jak samochody elektryczne lub hybrydowe. Posunięcie to stanowi przykład podjęcia przez władze lokalne zdecydowanych działań w celu ochrony zdrowia swoich wyborców i zajęcia stanowiska na rzecz sprawiedliwości środowiskowej.
Począwszy od 2023 r., roczne zezwolenie na parkowanie na terenie gminy dla najbardziej zanieczyszczającego środowisko pojazdu z silnikiem Diesla kosztowało 213 funtów. Właścicielom samochodów zaleca się jednak znaczny wzrost w miarę upływu czasu. Do roku 2029–2030 koszt ten gwałtownie wzrośnie do 1249 funtów, co oznacza prawie sześciokrotny wzrost.
Mums for Lungs, wybitna grupa aktywistów wywodząca się z obaw rodziców w związku z narażeniem dzieci na zanieczyszczone powietrze, głośno poparła tę inicjatywę. Twierdzą, że środki takie jak Hackney wykazują wiodącą pozycję i są niezbędne, zwłaszcza biorąc pod uwagę ich przekonanie, że szersze programy, takie jak strefy ultraniskiej emisji (ULEZ), mogą nie sięgać wystarczająco daleko w rozwiązaniu kluczowych problemów.
Kierowanie w stronę bardziej ekologicznej przyszłości
Podczas gdy właściciele samochodów z silnikiem Diesla zmagają się ze skutkami tej nowej opłaty, a zwolennicy ochrony środowiska świętują to zwycięstwo, dla wszystkich płynie ważny komunikat: zdrowie i dobre samopoczucie naszych społeczności są nierozerwalnie związane z naszymi wyborami środowiskowymi.
Organizacja charytatywna zwraca uwagę, że zanieczyszczenie nie respektuje granic geograficznych i dlatego wymaga bardziej rozbudowanej strategii.